تعمیر آیفون تصویری سوزوکی را به ما بسپارید ...

تخصصی ترین مرکز تعمیرات آیفون تصویری سوزوکی با کاردری مجرب و ده سال سابقه فعالیت در تهران
تعمیرات تمامی مدل های آیفون تصویری سوزوکی (suzuki) با ضمانت شرکتی
تعمیرات برد صدا-برد تصویر-پنل-برد دوربین و تمامی بردهای DIP , SMD

تعمیرات برد آیفون سوزوکی یک تخصص در الکترونیک است...

در مرکز سریر تصویر تمام متخصصین الکترونیک آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به مشترین آیفون تصویری سوزوکی می باشند
با ما همراه باشید تا از بهترین خدمات تعمیر بهرمند شوید ...
تماس با متخصص

آیفون تصویری سوزوکی برندی معروف در زمینه آیفون های تصویری در ایران است. بر خلاف تفکر مردم این آیفون تصویری در ایران تولید شده و برندی سنگاپوری می باشد. تعمیرات تخصصی آیفون های تصویری سوزوکی suzuki مبحث داغ این نوشته می باشد. پس با ما همراه باشید تا تمامی خرابی های یک آیفون تصویری سوزوکی را بررسی نماییم.

تعمیرات آیفون تصویری با برند سوزوکی suzuki به طور کلی به سه بخش تقسیم می گردد.

  1. تعمیرات مانیتور سوزوکی (داخلی واحدها)
  2. تعمیرات مربوط به کابل کشی در آیفون سوزوکی
  3. تعمیرات مربوط به پنل بیرونی سوزوکی
قبل از شروع به آموزش بهتر است تا معایب کلی آیفون تصویری سوزوکی را به صورت تخصصی بررسی نماییم. به همین منظور مطالب مربوط به تعمیر آیفون سوزوکی ممکن است تا نیاز به تعمیر آیفون suzuki شما را تامین نماید.

مطالب تخصصی مربوط تعمیر آیفون تصویری سوزوکی

دکودر آیفون چهارسیمه
تعمیرات

نحوه کد دادن به دکودر

در ساختمانهایی که آیفون های تصویری زیادی دارند و از پنل کدینگ به جای نامبرینگ استفاده می کنند نیاز است که به واحدها کد اختصاص

بخوانید »

تست قطعات الکترونیکی قبل از عیب یابی سوزوکی

مدار تست آی سی 386
تست قطعات الکترونیکی

روشهای تست آی سی LM386

آی سی LM386 یک آی سی آپ امپ می باشد که در تعمیر آیفون تصویری بسیار کاربرد دارد. در مطالب قبلی ما تست انواع قطعات

بخوانید »

تعمیرات آیفون تصویری سوزوکی suzuki ( مانیتور داخلی واحدها )

مانیتور داخلی واحدها بیشترین استفاده و کارایی را سیستم آیفون تصویری مرکزی دارد و در صورت خراب شدن مانیتور داخلی واحدها توجه داشته باشید که فقط همان واحد معیوب شده و به دیگر واحدها مربوط نمیگردد. (بر خلاف آیفون هایی مانند تکنما که خرابی یک واحد به واحدهای دیگر منتقل میگردد)

مانیتور داخلی آیفون های سوزوکی suzuki دارای سه بخش کلی می باشد و بسیار مشابه آیفون های تصویری کوماکس و سیماران است ازین رو شما عزیزان می توانید جهت بررسی دقیق تر از تعمیرات آیفون کوماکس و سیماران نیز استفاده نمایید.

  • تعمیرات برد اصلی سوزوکی
  • تعمیرات برد تغذیه سوزوکی
  • تعمیرات برد تصویر سوزوکی
 

برد اصلی در تعمیر آیفون های تصویری سوزوکی suzuki

برد اصلی یا برد صدا در آیفون تصویری سوزوکی دقیقا همان برد استفاده شده در آیفون تصویری سیماران و کوماکس است و جهت تعمیرات تخصصی آیفون سوزوکی می توانید از آنها نیز استفاده نمایید. برد اصلی آیفون سوزوکی می تواند در برگیرنده بردهای تغذیه و تصویر نیز باشد. اما زمانی که از برد صدا یا قلابک و یا برد اصلی صحبت میکنیم، منظور همان مین برد اصلی است و تمام عملکردهای آیفون تصویری از صدا و تصویر و درب بازکن را نیز شامل میشود. برعکس تمام افراد که تصور بر این دارند که برد صدا تنها مربوط به عملکردهای صدای رفت و برگشت دارد، این برد تمام عملکردها را از خود عبور میدهد به همین منظور به آن برد اصلی نیز گفته میشود. حال قبل از شروع به تعمیر یک آیفون سوزوکی بهتر است تا قسمتهای مهم یک آیفون تصویری سوزوکی را بشناسیم.

  • هوک در آیفون سوزوکی
  • خازنها
  • رگولاتورها در برد اصلی
  • ترانزیستورها در برد اصلی
  • دیودهای زنر در مین برد

تعمیرات میکروسوییچ یا هوک در آیفون تصویری سوزوکی suzuki

هوک در واقع قطعه الکترونیکی کوچکی است که در زیر زبانه دهنی گوشی قرار دارد و وظیفه قطع صدا و تصویر و زنگ را بر عهده دارد و زمانی که ارتباط صدا به خوبی برقرار نشود و یا تصویر با نویز همراه باشد و یا حتی صدای زنگ ضعیف شده باشد ، میتواند به علت خرابی این قطعه باشد . قطعه هوک یک قطعه پرکاربرد در بین تعمیرکاران آیفون تصویری می باشد که بیشترین خرابی در برد صدا را شامل میشود. هوک در دونوع در آیفون های تصویری سوزوکی دیده میشود که در زیر این قطعات را خواهید دید.

مانند تصویر زیر ( محل قرار گیری هوک در آیفون های سوزوکی نوع 4131)

میکروسوییچ نوع 2 جهت تعمیر آیفون تصویری

 

میکروسوییچ جهت تعمیر آیفون تصویری

هوک نوع اول یا شش پایه

میکروسوییچ های بکار رفته در آیفون های تصویری هیچ تفاوتی از نظر کارکرد ندارند و فقط از نظر طول عمر و کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند. هوک در این مدل خرابی کمتری نسبت به مدل 12 پایه دارد و البته این مدل هوک در آیفون های تصویری امروزی بیشتر دیده میشود. چراکه نسبت به هوک 12 پایه جایگاه کمتری را اشغال میکند و خرابی کمتری نیز خواهد داشت. در تصویر زیر هوک نوع شش پایه را مشاهده میکنید.

هوک در تعمیرات آیفون تصویری

 

هوک

این قطعه نسبت به مدل های مشابه از کیفیت بیشتری برخوردار است و بسیار کم دچار مشکلات می شود. اما جهت شستشوی این قطعه الکترونیکی می توانید از اسپری های ناهید استفاده نمایید. توجه داشته باشید که اسپری تهیه شده حتما از نوع خشک باشد و نوع روغنی آن مناسب شستشوی قطعات دارای پلاتین نیست. بهتر است جهت شستشوی این قطعه الکترونیکی ابتدا روکش پلاستیکی روی این قطعه را باز نمایید و بعد نسبت به شستشوی هوک اقدام نمایید.

 

هوک نوع دوم یا 12 پایه

این قطعه الکترونیکی نسبت به نوع اول بیشتر دچار مشکلات اتصال نامناسب میشود و در صورتی که میکروسوییچ استفاده شده در آیفون تصویری سوزوکی شما از این نوع می باشد در تعمیرات آیفون تصویری سوزوکی suzuki خود حتما در ابتدا این قطعه را توسط اسپری ناهید شستشو دهید چرا که بیشتر خرابی های مربوط به صدا و زنگ و تصویر از اتصال نامناسب این قطعه می باشد. تصویر هوک نوع دوم را در شکل زیر مشاهده نمایید.

 

هوک در تعمیر آیفون سوزوکی

حال بهتر است با یکدیگر تعمیر هوک یا شستشوی هوک در آیفون سوزوکی رادر یک ویدیو مشاهده نماییم.

 

خازن ها در برد اصلی

خازن بورد تغذیه

 

خازن

خازن ها در هر بردی خرابی های زیادی دارند، مخصوصا نوع الکترولیتی آن که بیشتر مورد خرابی قرار میگیرد. خازن ها وظایف متعددی در برد های صدا دارند و یکی از مهمتری این وظایف مخصوصا در برد صوت و صدا تنظیم تریبل صدا می باشد.

رگولاتور در تعمیرات برد اصلی آیفون تصویری سوزوکی suzuki

رگولاتور های بکار رفته در آیفون های تصویری سوزوکی در واقع بیشتر جهت تعمین نیروی تغذیه برد تصویر میباشد.

رگولاتور در تعمیرات آیفون تصویری

 

رگولاتور

همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید این قطعه وظیفه تامین نیرو برای اتصال تصویر را دارد و در صورتی که تصویر آیفون تصویری شما مشکل دارد حتما این قطعه را تست نمایید.

جهت تست این قطعه همانطور که در تصویر زیر میبینید پایه ورودب باید بالای 12 ولت ولتاژ داشته و پایه خروجی آن ( اختلاف ولتاژ پایه وسط و پایه خروجی ) باید مقدار ثابت 12 ولت باشد.

رگولاتور ولتاژ خروجی 5

 

رگولاتور

البته توجه داشته باشید که این رگولاتور مقدار 05 بوده و ولتاژ خروجی آن مقدار 5 ولت مثبت خواهد بود.

رگولاتور های دیگری در تعمیرات برد اصلی آیفون سوزوکی suzuki موجود است که به علت خرابی پایین آن در این مطلب ذکر نگردیده و در صورتی که راقب به پیگیری آن هستید می توانید به لینک تعمیرات آیفون تصویری کوماکس و سیماران مراجعه نمایید.

وظیفه آی سی تقویت صدا و زنگ در تعمیرات آیفون های تصویری سوزوکی

آی سی زنگ و یا آی سی معروف 816 وظیفه تقویت صدا در آیفون های تصویری و برد صدا را دارند و در صورتی که صدای آیفون تصویری شما دچار مشکل گردیده بیشتر مربوط به این قطعه می باشد.

تعمیرات صدای آیفون تصویری سوزوکی

 

سوزوکی

قسمت مشخص شده در عکس بالا قسمت مربوط به تقویت صدا می باشد و خرابی تک تک این قطعات باعث خرابی صدا و صدای زنگ خواهد شد. به شما پیشنهاد میدهیم مطلب آمپلی فایر در برد های صوت کوماکس که مشابه سوزوکی می باشد را در تعمیرات آیفون کوماکس مطالعه نمایید.

چک کردن سوکت تغذیه تصویر در صورت نداشتن تصویر درتعمیر آیفون سوزوکی suzuki

همانطور که گفتیم تغذیه ال ای دی و یا لامپ تصویر از رگولاتور موجود در برد اصلی تامین می شود ازین رو این ولتاژ تبدیل شده در رگولاتور توسط یک سوکت سه تایی به برد تصویر منتقل می شود.

این سه سیم در واقع یکی مثبت سیگنال تصویر و دیگری منفی مشترک برق و تصویر و دیگری مثبت برق از رگولاتور می باشد.

توجه داشته باشید که ولتاژ در ابتدا به کلید روشن و خاموش منتقل شده و بعد به برد تصویر خواهد رسید.

سوکت تغذیه برد تصویر در تعمیرات آیفون سوزوکی

 

سوکت تغذیه برد تصویر

همانطور که در تصویر بالا مشاهده کردید پایه وسطی این سوکت منفی مشترک دوربین و ولتاژ می باشد و پایه های دیگر یکی مثبت تصویر و دیگری مثبت برق است که به راحتی می توانید توسط مولتی متر و ولتمتر این پایه را پیدا نمایید.

حال در مطالب بعدی قسط داریم تا به شما عزیزان نحوه ساختن یک نمایشگر یا دستگاه تست دوربین را توسط یک آیفون تصویری معیوب آموزش دهیم پس با ما همیشه همراه بمانید.

تعمیرات برد تغذیه در آیفون تصویری سوزوکی

برد تغذیه در آیفون تصویری سوزوکی دقیقا همان برد تغذیه استفاده شده در آیفون تصویری کوماکس است و هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. ما در این سایت تعمیرات تخصصی برد های تغذیه را آموزش داده ایم که در صورت نیاز می توانید جهت تعمیرات تخصصی برد تغذیه آیفون تصویری سوزوکی suzuki خود به این لینک مراجعه نمایید.

تعمیرات برد تصویر در آیفون تصویری سوزوکی

توجه نمایید که برد های تصویر تعمیرات بسیار پیچیده ای داشته و در دوره تعمیرات تخصصی آیفون های تصویری آموزش داده می شود.

حال جهت تست سالم بودن مدار تصویر میتوانید از آموزش زیر استفاده نمایید.

همانطور که گفتیم سوکت سه تایی که از برد تصویر وارد برد صوت میگردد را از مدار جدا نمایید. حال جهت تست مدار میتوانید توسط یک دستگاه پخش ویدیو خانگی یا سی دی و یک منبع ولتاژ دی سی 12 ولت مستقیم یا همان برد تغذیه آیفون تصویری مدار راتست نمایید.

سوکت تصویر در تعمیرات ایفون تصویری سوزوکی

 

سوکت تصویر

همانطور که میدانید پشت هر دستگاه پخش کننده تصویر سه عدد فیش تصویر و صدا موجود است که به فیش سه تایی معروف است و ما با فیش زرد رنگ که مربوط به تصویر می باشد تست را انجام میدهیم.

فیش سه تایی برای تست تعمیرات آیفون تصویری

 

فیش سه تایی

دستگاه را به برق زده و فیلمی را برای نمایش وارد دستگاه نمایید حال از فیش تصویر زرد رنگ تصویر که یک سر آن به دستگاه متصل است دو عدد سیم میگیریم.

فیش تصویر تعمیرات آیفون تصویری سوزوکی

 

فیش تصویر

همانطور که در تصویر یا عکس مشاهده می کنید قسمت بیرونی فیش منفی تصویر و قسمت داخلی آن مثبت تصویر می باشد.

دو عدد سیم نیز از خروجی برد تغذیه 12 ولت جدا می نماییم.

تغذیه 12 ولت جهت تست تعمیرات آیفون تصویری

 

12 ولت

توجه داشته باشید که ما از منبع تغذیه جداگانه استفاده می نماییم چراکه فقط می خواهیم صحت عملکرد تصویر را ببینیم و راه دیگری نیز موجود است که در صورت سالم بودن مدار تغذیه و مدار صوت به شما تصویر خواهد داد. که بعدا ذکر میگردد.

روش تست

حال ما دوسیم از تغذیه 12 ولت داریم و دو سیم از تصویر دی وی دی !!!

حال منفی تصویر و منفی برق را به هم تابانده و به پایه وسط تصویر و رنگ مشکی متصل می کنیم و پایه مثبت برق را به رنگ قرمز سوکت و پایه مثبت تصویر را به رنگ زرد سوکت متصل می نماییم در این صورت بر روی ال ای دی یا لامپ تصویر فیلم پخش شده را خواهیم دید.

در صورت دیده شدن تصویر برد تصویر سالم خواهد بود.

تعمیرات مربوط به کابل کشی آیفون تصویری سوزوکی

کابل کشی قسمت مهم هر آیفون تصویری می باشد که در صورت اتصالی و قطعی تمامی موارد و امکانات به مشکل بر خواهند خورد. ازین رو ما برای بررسی تخصصی تر این موضوع مطلب تعمیرات در کابل کشی را برای شما عزیزان مهیا نموده ایم.

تعمیرات مربوط به کابل کشی

تعمیرات مربوط به پنل آیفون تصویری سوزوکی suzuki

پنل های آیفون تصویری سوزوکی به دو دسته نامبرینگ و کدینگ تقسیم بندی می گردند که ما جهت سهولت هردوی این مدل ها را برای شما آموزش می دهیم.

تعمیرات تخصصی پنل های نامبرینگ آیفون سوزوکی

نامبرینگ یعنی وجود شاسی زنگ به ازای هر واحد و از آنجایی که پنل های نامبرینگ در آیفون تصویری سوزوکی دقیقا همان پنل های کوماکس و سیماران میباشد می توانید به صورت کاملا اختصاصی تر آن را دنبال نمایید

تعمیرات تخصصی پنل های آیفون تصویری

پنل های کدینگ آیفون تصویری سوزوکی

پنل های جدید و کدینگ آیفون تصویری سوزوکی محصول جدید این شرکت میباشند که دارای دکودر 20 و 40 واحده هستند و در صورت استفاده از این مدل ها باید ازین دکودر ها استفاده نمود.

تعمیرات آیفون تصویری سوزوکی

 

پنل سوزوکی سری جدید

همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید این نوع از پنل ها دارای ولتاژ دی سی 12 ولت جهت تغذیه دکودر و ولتاژ ای سی 12 ولت جهت تغذیه برد پنل می باشند.

مشکل زنگ نخوردن در تمامی واحدها مربوط به قطعی و یا سوختن تغذیه 12 ولت دی سی در این مدل میباشد که باید سیم های ذکر شده چک شوند.

تعمیرات پنل کدینگ سوزوکی

 

کدینگ

مشکل زنگ نخوردن در یک واحد مربوط به قطعی یک سیم در دکودر می باشد که توسط مولتی متر چک شود.

متن سربرگ خود را وارد کنید

‫25 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت شما ببخشید وقتی برق ac رو از ترانس به پنل آیفون متصل می کنیم آیفون روشن نمی شود مشکل از چیست

    1. در آیفون های تصویری سوزوکی برق AC در داخل پنل به صورت خطی به برق 12 مستقیم تبدیل میشود. این تبدیل توسط یک پل دیودی و خازنهای صافی انجام میگردد. بهتر است جهت تعمیر پنل سوزوکی باز گردد و این ولتاژها چک شوند.

  2. سلام ایفون سوزوکی 727mتصویرتصویرندارد صدا وزنگ مشکلی ندارد.مشکل سیم وپنل هم نیست با یک مانیتور دیگر تست شد.

  3. سلام وقت بخیر آیفون تصویری سوزوکی .
    زمانی که زنگ خونه را کسی می زنه قبل جواب دادن(برداشتن گوشی تو خونه یا کاری ) تمام صوت فضای داخل خونه رو به بیرون انتقال و از پنل بیرونی پخش میکنه علت مشکل چیه ؟ متشکر میشم جواب بدین.

    1. سلام در آیفون های تصویری صدای رفت برگشت از هوک عبور میکند تا در صورت برداشتن گوشی صدا به پنل منتقل گردد. لطفا مسیر سیم شماره یک و قطعه هوک را بررسی کنید.

  4. سلام همه این مطالبی که در فیلم گفتین و لینک هایی که برای تعمیر خازن و قطعات دیگه دادید درباره آیفون تصویری سوزوکی صدق می کنه؟

  5. سلام. وقتتون بخیر خسته نباشید. مشکل ایفون تصویری واحد ما اینه که خودش درب منزل و باز میکنه میخواستم ببینم مشکل از چی میتونه باشه ممنون ازتون

    1. باز شدن خودکار درب در آیفون های تصویری دو علت دارد یکی خرابی ترانزیستور فرمان رله در برد اصلی پنل بیرونی و دوم خرابی یکی از واحدها که درب بازکن آن خودکار عمل میکند. شاستی درب بازکن واحدها چک گردد.

  6. سلام در ایفون سوزوکی از روی پنل داخل در بازکن میزنی در باز نمیشه ولی با کارت ریموت در باز میشه مشکل چی هست ممنون؟

  7. سلام و روز بخیر
    آیفون کوماکس قدیمی مدل همین سوزوکی در تصویر شما هستش و در زمان استفاده نکردن و خاموش بودن تصویر چراغ ال ای دی روی آیفون چشمک تند میزند و اکثرا زنگ نمیخورد. مشکل از تغذیه هستش؟

  8. باسلام علت خاموش نشدن چراغ ال ای دی پنل بیرونی بعد در هنگام شب چیست؟
    همه واحدها بعد از گذاشتن گوشی ال ای دی حاموش می شود ولی یک واحد نه

    1. با سلام این مشکل بیشتر مربوط به قطع کن واحد مربوطه می باشد که ارتباط با پنل را قطع نمیکند. این مورد به پنل بیرونی بسیار آسیب میزند. چراکه پنل و دوربین همواره در مدار قرار میگیرد.

  9. ازسیرجان هستم(حدود هزار کیلومتر فاصله داریم) موقعه نصب مانیتور سر پیچگوشتی برخورد کرد به پشت مانیتور جایی که سیمهای که از پنل بیرونی به مانیتور وصل میشوند(کنارجامپر) وتصویر یکسره روشن میماند.سویچر را چک کردم درسته.احتمال داره عیب از۷۸۱۲ باشد؟ اگر راهنماییم کنید ممنون میشم

  10. با سلام تصویر ledایفن سوزوکی قطع شده بورد اون smd میباشد عیب میتونه از کجا باشه با تشکر از امزش و راهنمایی خوبتون

    1. سلام برد تصویر آیفون تصویری سوزوکی پیچیده ترین برد در بین قسمت های مختلف برد می باشد ازین رو شما باید تمامی مراحل ورود ولتاژ و سوییچ شدن آن را بررسی کنید تا قطعات خراب رو پیدا کنید. جهت تعمیرات تخصصی آیفون تصویری سوزوکی می تونید کار تعمیرات رو به عهده کارشناسان ما بگذارید.

  11. با سلام
    میخواستم بدانم دلیل اینکه در ایفون تصویری سوزوکی مدل ucزمانیکه دکمه درب بازکن زده می شود تصویر قطع می شود چیست ؟با تشکر

    1. سلام دوست عزیز مطلب شما در قسمت تعمیرات آیفون سوزوکی گذاشته شده و بهتر بود مطلب درب باز کن ها رو مطالعه می کردید.
      به احتمال زیاد تغذیه درب باز کن از تغذیه پنل گرفته شده و هنگام باز نمودن درب مقدار زیادی آمپر توسط درب باز کن کشیده میشه که همین امر سبب کم آورن دوربیسن و قطع اون میشه

  12. سلام وقتتون بخیر
    بابت آیفون تصویری کوماکس (commax) یه سوال داشتم
    آیفون ما تصویرش آبی شده مشکل چیه

    1. سلام دوست خوبم
      آبی شدن تصویر در آیفون های تصویری و همون کوماکس شما دلایل زیادی میتونه داشته باشه
      اول از همه سیمهای شماره 2و4 رو چک کنید که درصورت قطع شدن تصویر آیفون تصویری کوماکس آبی خواهد شد
      دوم استفاده از کابل نا مناسب و مسیر طولانی که باعث آبی شدن تصویر آیفون خواهد شد کابل نمره 0.5 برای تصویر نامناسب است
      جهت تعمیرات آیفون تصویری کوماکس خود می‌توانید با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما