تعمیراتتعمیرات الکتروپیکتعمیرات تاباتعمیرات سیمارانتعمیرات کالیوزتعمیرات کوماکسمطالب تعمیرات

تعمیرات خازن آیفون تصویری

خازن بیشترین قطعه الکترونیکی در هر مدار الکترونیکی می باشد ازین رو ما تصمیم گرفتیم تا به صورت تخصصی تاثیر خازنها در تعمیرات آیفون های تصویری را آموزش دهیم. خازنها در تعمیرات پنل آیفون تصویری و مانیتور آیفون تصویری نقش بسیار زیادی را ایفا می کنند و دارای خرابی بالایی می باشند.

خازن در تعمیرات آمپلی فایر پنل آیفون تصویری
خازن در آمپلی فایر مدار

تا به حال به گوشتان رسیده است تا به یک تعمیرکار ساده حرف خرابی برد الکترونیکی را میزنیم سریعا تعویض خازن را پیشنهاد میدهد. این حرف آنچنان غلط و نا به جا هم نیست چرا که خازنها کاربرد های موثری در تعمیرات هر آیفون تصویری و حتی برد های الکترونیکی دارند.

تاثیر خازنها در برد های الکترونیکی به چند دسته تقسیم میشود.

  • در صاف نمودن ولتاژ در مدارات تبدیل ولتاژی
  • در تبدیل صدای شنیده شده و یا تغییر صدا
  • در اصلاح ضریب قدرت و یا کم نمودن مصرف برق و از بین بردن خاصیت سلفی

در ابتدای آموزش باید بدانیم خازن چیست؟

خازن یک قطعه الکترونیکی می باشد که دارای دو صفحه الکترولیتی با فاصله کم از یکدیگر است که ما در اینجا جهت دور نشدن از مطلب به روش ساده آن را توضیح می دهیم.

بخوانید : تعمیرات آیفون تصویری سیماران

بخوانید : تعمیرات آیفون الکتروپیک

خازنهای صافی

در بسیاری موارد نیاز است که ما ولتاژ خروجی بسیار صافی را در اختیار داشته باشیم ازین رو توسط خازن با مقادیر حساب شده ولتاژ و فاراد می توانیم ولتاژ خروجی بسیار صاف و یا به اصطلاح مستقیم را در اختیار داشته باشیم.

برد های تغذیه در آیفون های تصویری نمونه عالی برای توضیح عملکرد این نوع از خازنهاست. خازنهای صافی معمولا بعد از پل دیودی جهت صاف تر نمودن ولتاژ استفاده می شوند.

تعمیر برد تغذیه در آیفون های تصویری

برد های تغذیه نمونه وجود خازن صافی در مدار است که با مطالعه نحوه تعمیرات برد تغذیه به راحتی کارکرد این نوع از خازن ها را خواهید دانست.

تاثیر خازنها در صدا

تاثیر خازن در صدا

خازنها علاوه بر مستقیم نمودن ولتاژ در صدای خروجی یک پخش کننده موثر می باشند. جهت تست این موضوع می توانید یک عدد بلندگوی در حال پخش را با یک خازن 12 ولت و یا بالاتر سری کنید و خواهید دید که صدای پخش شده از بلندگو با توجه به میزان میکروفاراد خازن ریز خواهد شد و یا به اصطلاح صدایی با تریبل با لا خواهید داشت.

در آیفون های تصویری نیز خازنهای موجود در سر راه هر بلندگو و یا میکروفون همین کار را خواهند کرد و به راحتی ازین به بعد با دنبال کردن خط خازنها علت استفاده از آن و یا دلیل وجود آن را خواهید دانست

خازن در مدار سلفی

در بسیاری مواقع مدار استفاده شده در برد بسیار سلفی میشود و برای از بین بردن خاصیت سلفی و یا به اصطلاح برق قدرتی ها اصلاح ضریب قدرت از خازن استفاده میشود.

خازن و سلف در مدارات الکترونیکی
خازن و سلف

حال وقت آن رسیده تا دلیل وجود خازن در برخی مهتابی های قدیم را بدانید؟

بله وجود سلف و یا چوک باعث سلفی شدن مدار میشد و مصرف برق را بالا می برد ازین رو از خازن برای اصلاح ضریب قدرت استفاده میشد. در مدارات آیفون های تصویری نیز خازنهای اصلاح ضریب قدرت کم نیستند ازین رو با دانستن این موضوع وقت ان رسیده تا نگاهی دقیقتر به برد های الکترونیکی موجود در آیفونهای تصویری بیندازید.

توجه داشته باشید که شما عزیزان هم می توانید فیلم های آموزشی خود را برای ما ارسال نمایید تا در آموزش اطلاعات و ثواب آموزش تجارب نقش بزگی داشته باشید.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام مهندس خازن های سرامیکی اس ام دی که فاقد پلاک و نوشتار بر روی بدنه می باشد را چگونه ظرفیتش را تشخیص بدهیم؟خصوصا وقتی این خازن ها آسیب دیده باشد.

    1. سلام این گونه از خازن ها بیشتر وظایف نویز گیری و صدا را برعهده دارند. بهترین روش استفاده از یک خازن یک میکروفاراد برای تمام این خازنهاست. اما بهتر است از خازن های بدون پلاریته استفاده نمایید .

  2. سلام
    مشکل من ظعیف بودن صدای رفت وبرگشت در آیفون تابا۱۰۴۰ هست که آی سی۳۸۶ رو عوض کردم خازن۳که ۴۷۰میکرو بود روهم عوض مردم ولی بازم صدا فوق العاده ضعیفه۰

    1. سلام
      ورودی پل دیودی در برد تغذیه معمولا 24 تا 12 هستش و کلا پل دیودی وظیفه صاف کردن ولتاژ ac رو تا حدودی داره.
      حالا این که ورودی شما ac و خروجی شما dc هستش هیچ ایرادی نداره و کاملا درست عمل کرده شما ادامه مدار رو چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما