تعمیراتتعمیرات الکتروپیکمشکلات زنگ

علت زنگ نخوردن آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون های تصویری الکتروپیک در ایران بعد از گذشت سالها محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرد. بسیاری از مردم به علت تعویض راحت قطعات در آیفون تصویری الکتروپیک آن را نسبت به سایر برندها ترجیح می دهند. زنگ نخوردن آیفون های تصویری الکتروپیک یکی از شاخه ها در تعمیر آیفون الکتروپیک می باشد. زنگ نزدن آیفون تصویری یکی از معزلات بزگ کسانی شده که این آیفون تصویری را برای خود برگزیده اند. ازین رو تصمیم گرفتیم تا جهت رفاه حال عزیزان در این مطلب دلایل زنگ نخوردن آیفون های الکتروپیک را به صورت اختصاصی بررسی کنیم.

راهنمای تعمیر نداشتن صدای زنگ در آیفون الکتروپیک

  • اگر مانیتور داخلی آیفون الکتروپیک شما زنگ نمیخورد.
    1. ولوم تنظیم صدای زنگ را چک نمایید.
    2. سیم دهنی و سوکت اتصال دهنی به آیفون را چک نمایید.
    3. نیاز است که بلندگو را تست کنید.
    4. سوئیچر مربوط به واحد خود را چک نمایید.
    5. شاستی زنگ پنل بیرونی را با بازر بررسی کنید.
    6. مطلب تعمیر تخصصی برد آیفون 1286 الکتروپیک را دنبال نمایید.
  • اگر تمام واحدها در پنل بیرونی زنگ نمیخورند
    1. برد پنل را چک نمایید.
    2. سیم منفی مشترک پشت تمام شاستی زنگ ها را چک نمایید.
    3. اگر سوئیچر مجتمع دارید تعویض کنید.
  • اگر تنها فیدبک زنگ ندارید.
    • برد صدا مانیتور را چک کنید.

زنگ نخوردن آیفون یا مانیتور داخلی الکتروپیک

منظور از آیفون داخلی الکتروپیک همان مانیتور داخلی واحدهاست. زنگ نخوردن آیفون الکتروپیک در مانیتور داخلی واحد ها بسیار زیاد اتفاق می افتد. اما خرابی قطعات زیر می تواند دلیل زنگ نخوردن شود.

  1. ولوم تنظیم صدای زنگ
  2. سیم دهنی و سوکت متصل به آن
  3. خرابی بلندگو
  4. سوئیچر تک واحدی
  5. شاستی زنگ پنل بیرونی
  6. خرابی برد صدا

1-ولوم تنظیم صدای زنگ الکتروپیک

ولوم تنظیم صدای زنگ در آیفون های الکتروپیک در کنار برد صدا قرار دارد و یک پتانسیومتر از نوع متغیر می باشد. خرابی این قطعه کوچک به علت قرار گرفتن به صورت سری در مدار صدای زنگ می تواند سبب زنگ نزدن آیفون الکتروپیک شود.

ولوم صدای زنگ در آیفون الکتروپیک

2-سم دهنی و سوکت متصل به آن

سیم دهنی و سوکت متصل به آن می تواند سبب زنگ مخوردن آیفون تصویری الکتروپیک باشد.

البته به این نکته توجه کنید که اگر آیفون تصویری الکتروپیک شما دارای بلندگو در داخل آیفون تصویری به صورت مجزا از دهنی می باشد دیگر نیاز به چک کردن سوکت و سیم دهنی نخواهید داشت.
سوکت دهنی آیفون تصویری

3-خرابی بلندگو داخلی مانیتور یا دهنی

آیفون های الکتروپیک و به طور کلی کلیه آیفون های تصویری دارای دو حالت استفاده از بلندگوی زنگ می باشند.

  • دارای یک بلندگو مشترک در زنگ و صدا باشند که در این صورت بلندگو در داخل دهنی قرار خواهد گرفت.
  • دارای دو عدد بلندگوی مجزا در داخل مانیتور و دهنی باشند. در این صورت بلندگوی داخل مانیتور خراب است.

حال می توانید بلندگو را تست نمایید.

بلندگوی زنگ داخی آیفون الکتروپیک

4-خرابی سوییچر الکتروپیک

سوییچر ها در ایفون های الکتروپیک به چند دسته تقسیم می شوند ازین رو تعداد واحد در آیفون های الکتروپیک شرط داشتن سوییچر و یا نداشتن آن است. حال برای فهمیدن این موضوع باید بدانیم که تعداد واحدها از زیر هفت واحد باشد دارای سوییچر نیستند و اگر بالای هفت واحد باشند دارای سوییچر هستند.

سوییچر الکتروپیک در تعمیرات
سوییچر الکتروپیک

پس دلیل زنگ نخوردن در آیفون الکتروپیک بالای هفت واحد مربوط به این قسمت می باشد و اگر زیر هفت واحد دارید این قسمت را نادیده بگیرید.

معمولا سوییچرها تعمیر نمیشوند و بهتر آن است که این قطعه ارزان را تعویض نمایید.

5-خرابی شاستی زنگ واحد را چک کنید

شاستی زنگ الکتروپیک یک کلید می باشد که هنگام فشوردن آن به سوئیچر و یا مانیتورهای الکتروپیک دارای سوئیچر داخلی فرمان منفی ارسال میکند تا واحد شما زنگ بخورد. این سوئیچر به راحتی توسط بازر مولتی متر قابل تست است. این قطعه را چک نمایید.

مولتی متر را به دوسر شاستی وصل نمایید و هنگام فشوردن شاستی زنگ باید بازر به صدا در آید.

6-خرابی برد صدا در زنگ نخوردن الکتروپیک

برد صدا در آیفون های الکتروپیک بسیار مورد خرابی قرار می گیرد ازین رو ما به صورت تخصصی برد صدا را بررسی می کنیم.

شما تصور کنید که گوشی پنل آیفون شما خاموش است اگر شخصی از دم درب و یا پنل زنگ شما را بزند مطمعنا نباید صدای زنگی در پنل و یا با لا به صدا درآید. حال اگر ارتباط با پنل قطع نشود نیز همین اتفاق خواهد افتاد البته ممکن است چند واحد با هم نیز زنگ بخورد که در باره این مطلب به صورت مفصل توضیح داده ایم.

برد اصلی در آیفون های الکتروپیک را مشاهده می کنیم. وظیفه این برد تنظیم صدا و قطع و وصل نمودن صدا و تصویر می باشد. پس زنگ نزدن آیفون الکتروپیک می تواند به دلیل خرابی این قطعه باشد.

برد صدا آیفون الکتروپیک

روش تعمیر تخصصی برد صدا الکتروپیک 1286

عواملی که بر زنگ نزدن در برد اصلی الکتروپیک تاثیر گذار می باشند مدارات آی سی زنگ می باشند. آی سی زنگ موجود در برد اصلی وظیفه اصلی زنگ زدن را بر عهده دارد

در این مطلب به صورت تخصصی تمامی موارد زنگ نخوردن در آیفون الکتروپیک را بررسی می کنیم

اگر تمام واحدها در پنل بیرونی زنگ نمی خورند

  • اگر تمام واحدها در پنل بیرونی زنگ نمی خورند.
    1. برد پنل را چک کنید.
    2. سیم منفی مشترک پشت تمام شاستی زنگ ها را چک نمایید.
      • پخش نشدن فیدبک زنگ در پنل
    3. سوئیچر مجتمع را چک کنید.

1-برد پنل را چک کنید

ما در یک مطلب تعمیرات بردهای پنل آیفون تصویری را توضیح داده ایم اما به اختصار برد پنل الکتروپیک را بررسی نکرده ایم برای این منظور بهتر است به مطلب تعمیر برد پنل نگاهی بیاندازید.

2-سیم منفی مشترک زنگها را چک کنید

شیستی زنگ ها در پشت پنل الکتروپیک

همانطور که می دانیم پس از زدن دکمه زنگ در پنل ایفون الکتروپیک یک منفی از پنل به سوئیچر منتقل میگردد. این منفی طبق عکس بالا از سیم شماره 3 گرفته شده است. پس چک نمایید منفی مشترک سیمهای زنگ قطع نشده باشد.

پخش نشدن فیدبک زنگ در پنل الکتروپیک

شما تصور کنید که در صورتی که آیفون واحد خاموش باشد پنل متوجه این موضوع شده و صدای پنل را پخش نمی کند پس برخلاف تفکر برخی از تعمیرکاران نداشتن صدای پنل مربوط به داخل واحد می باشد که در قسمت بالا توضیح دادیم .

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

‫59 دیدگاه ها

  1. با سلام و سپاس بابت توضیحات کامل فقط در مورد الکتروپیک یک مورد فراموش کردین که خیلی شایع هست اون هم ولوم صدای زنگ هست که خرابی زیادی دارد

  2. سلام .خسته نباشید آیفون ما از بیرون وقتی که کلید رو فشار می‌دیم صدای زنگ شنیده میشه اما از داخل خانه صدای زنگ نمیاد میشه بفرمایید مشکل از کجاست

    1. سلام
      از خرابی بلندگوی داخل مانیتور یا خرابی ولوم کنار مانیتور میباشد.ابتدا بلندگو را چک کنید اگر مشکلی نداشت بعد ولوم را تعویض کنید

    1. سلام زنگ نخوردن آیفون الکتروپیک معمولا دلیلش خرابی پتانسیومتر صدا و مدار بلندگو می باشد. در ابتدا جهت تعمیر صدای زنگ الکتروپیک قطعه پتانسیومتر و بعد آی سی 386 و خازن های اطراف را بررسی نمایید.

  3. سلام وقت بخیر.
    عذر میخوام ما دستگاا الکتروپیک مدل 1286-353p
    داریم.
    چند سالی هستش که نصب شده و خوب کار میکرد. تا چند روز پیش یهو کلا تصویر رفته. انگار که برق نداره. از جلوی درب خونه پنل هم چراغ دکمه روشن هستش ولی زنگ نمیخوره.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  4. سلام یک مجموعه آیفون تصویری الکتروپیک 2 واحدی در ساختمان ما نصب شده. مشکل این دستگاه این است که پس از فشردن کلید زنگ مربوط به هر طبقه در پنل بیرونی، برای یک طبقه 20 ثانیه و یک طبقه هم 40 ثانیه طول میکشد تا صدای زنگ شنیده شود. امکان دارد بفرمایید چطور میتوان این زمان را به حد معقول و قابل قبول کاهش داد؟ سپاسگزارم. (امکانات تعویض قطعه روی بورد را هم دارم)

  5. سلام.ایفون ما الکتروپیگ تصویری هستش اکثر اوقات زنگش قطع میشه که با یکبار قطع برق وصل برای دوسه روز درست میشه دومرتبه صدای زنگش قطع میشه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    1. در آیفون های تصویری الکتروپیک خرابی در صدای زنگ و رفت برگشت بسیار زیاد می باشد شما در ابتدا قطعه پتانسیومتر ولوم را شستشو دهید و در انتها هوک را شستشو دهید تا مشکل برطرف گردد

  6. سلام‌ایفون‌سوزوکی‌۷اینچی‌صدای‌زنگ‌ندارد‌ایفون‌نواست‌ویک‌هفته‌کارکرده‌والان‌فقط‌زنگ‌ندارد‌مابقی‌سالم‌است‌با‌پنل‌دیگرهم‌چک‌کردم‌مشکل‌حل‌نشدایسی‌lm386سالم‌است‌اما‌تغذیه‌ندارد‌توسط‌یک‌ترانزیستور‌a708تغذیه‌میشود‌ترانزیستور‌هم‌سالم‌است‌مشکل‌ازکجاست

  7. سلام، من یک ماهه که الکتروپیک 1294 نصب کرده ام چند روز است که تصویر مه ومات است و بسیار کم رنگ . اشکال از کجا می تواند باشد؟
    با سپاس فراوان

    1. مات بودن نمایشگر آیفون الکتروپیک میتواند از دوربین پنل و کثیف شدن شیشه جلویی باشد. لطفا در ابتدا این مورد را چک نمایید چون بسیار اتفاق می افتد که خرابی بابت کثیفی لنز میباشد. بعد نتیجه را اعلام نمایید تا بررسی کنیم.

  8. سلام ایفون تصویری الکتروپیک دارم زنگ می زنی زنگ می خوره ولیصدا پایین نمی اید صدا بالا می رود مشکل چیست نصب اوردم گفت گوشی پایین نداره ،بلندگوکه صدا را می ارد بالا ،لطفا رهنمایی بکنید مشکل چیست

  9. سلام
    آیفون از نوع الکتروپیک است وقتی شاسی زنگ رو از دم درب ورودی میزنیم در داخل واحد روی گوشی آیفون تصویر روشن میشود اما صدای زنگ هم در دم درب بیرون و هم در داخل واحد قطع میباشد لطفا راهنمائی بفرمائید ممنون از لطف تان.

    1. سلام
      آیفون های تصویری الکتروپیک ضعف زیادی در زنگ نخوردن دارند و بیشتر مشکلات مربوط به آیفون داخل واحد و برد صدا می باشد با تعمیر یا تعویض این برد صدای زنگ در پنل نیز درست می شود.

  10. سلام روزتون بخیر
    آیفون تصویری واحد از پایین که دکمه رو میزنی زنگ نمیخوره
    ولی از بالا دکمه تصویرو میزنی تصویر میاد دکمه باز کردن در و میزنی در باز میشه ولی زنگ واحد نمیخوره دلیلش چی میتونه باشه
    محبت کنید بگید ممنون میشم

    1. سلام دوست خوبم همونطور که در مطلب قبلی ذکر شد. نداشتن صدای زنگ در آیفون تصویری الکتروپیک یک امر طبیعی و خرابی در برد صداست. شما در ابتدا قطعه هوک و در نهایت پتانسیومتر و 386 را چک نمایید.

  11. سلام
    آیفون واحد بنده فقط با روشن شدن تصویر اعلام می کند کسی پشت درب است. صدای زنگ ندارد. از طرفی با برداشتن گوشی، فرد منتظر صدای من را می شنوند ولی من صدایی ندارم و لب خوانی می کنم. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید.

      1. سلام
        ایفون تصویری الکتروپیک ۱۲۹۴ نصب کردم بعضی مواقع زنگ میخوره بعضی مواقع نمیخوره مشکل از کجاست؟

        1. سلام زنگ نخوردن آیفون تصویری اون هم در مدل 1294 بیشتر به دلیل نرسیدن gnd کافی به سیم شماره 4 است. در ابتدا سیم شماره چهار و پنج پشت آیفون را به یکدیگر وصل کنید و نتیجه را همینجا اعلام نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما