تعمیرات سوزوکیمشکلات نصبنصبنصب برندها

نحوه نصب پنل کدینگ سوزوکی و دکودر سوزوکی

در این مطلب که درخواست بسیاری از دوستان می باشد نحوه کد دادن و نصب دکودر سوزوکی ( دکودرهای 40 تایی سوزوکی) و پنل کدینگ سوزوکی را آموزش خواهیم داد. کد دهی این نوع از دکودرهای دیجیتالی کمی پیچیده تر از دکودرهای چهارتایی شرکت کوماکس و سیماران می باشد.

شرکت آیفون تصویری سوزوکی بعد از چندین سال از رقابت آیفون های تصویری عقب ماند و بعد از چندین سال غیبت در رقابت اکنون با انگیزه ای بالاتر پا به میدان گذاشته است و دست به تولید آیفون های تصویری جدیدی زده است.

دکودرهای سوزوکی

در میان این نوع از آیفون های تصویری پنل های کدینگ به چشم میخورد که در قابلیت و کارایی یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقیبان است.

کد دادن به دکودر سوزوکی
دکودر سوزوکی

این نوع از آیفون ها با پنل کدینگ نیاز به دستگاه دکودر جهت کد دهی به آیفون تصویری دارد و دکودرهای قدیمی چهار خروجی برای ساختمان های با تعداد بالای واحد مناسب نبودند چرا که نیاز به تعداد بالایی دکودر بود و دسترسی به آنها جهت تعمیرات و کد دهی بسیار سخت بود.

به همین دلیل شرکت سوزوکی با معرفی دکودرهای 20 و 40 تایی این مشکلات را برطرف ساخت و تفاوت این نوع دکودر با دکودرهای قبلی استفاده از یک سیم مجزا برای زنگ هر واحد است.

در دکودرهای قبلی تمامی جهار سیم باید از دکودر میگذشت اما در این مدل دکودر دیگر نیاز به تمامی چهار رشته نمی باشد و تنها با یک رشته زنگ هر واحد می توان از این دکودر ها استفاده نمود.

نصب سوییچر به پنل کدینگ سوزوکی

در این مطلب ما تمامی مراحل نصب و کد دادن به دکودر های سوزوکی را آموزش می دهیم و نحوه ارتباط بر قرار کردن واحدها را با دکودر ذکر می کنیم در ابتدا باید پایه های دکودر را شناخته تا نحوه نصب و کد دادن را بررسی نماییم.

حتما بخوانید : نصب آیفون تصویری با توضیحات کامل

بهترین راه قبل از نصب کامل سیستم اجرای آنها در کنار یکدیگر است که ما برای اینکار تمامی موارد مورد نیاز را در کنار هم جمع آوری نمودیم و تمامی مراحل را تست کرده و برای شما عزیزان آموزشی کامل و صد درصد تست شده آموزش می دهیم.

دکودر سوزوکی
کد دادن دکودر
دکودر دیکودر سوزوکی
توجه

خوب ما اگر نگاهی دقیق به پشت یک پنل کدینگ سوزوکی بیاندازیم تا حدودی جایگاه قرارگیری سیم ها را متوجه خواهیم شد.

پشت پنل کدینگ سوزوکی و دکودر و کد دادن
پنل کدینگ

همانطور که میدانید این مدل پنل جهت آیفونهای چهار سیمه و پنج سیمه طراحی شده اند و با آیفون های کدینگ تکنما کاملا متفاوت هستند. در میانه پنل شاهد شماره های آشنای یک تا چهار هستیم که در هر آیفون تصویری چهارسیمه موجود است.

این شماره یک تا چهار به تمامی واحدها به صورت موازی خواهد رسید.

حال به چه صورت؟؟؟؟

سوییچرهای تکی آیفونهای تصویری چهارسیمه را مشاهده نموده اید؟

سوییچر تکی
سوییچر

در یک سمت این سوییچرها نمره یک تا پنج که چهار تای اول آن همان نمره یک تا چهار روی پنل کدینگ سوزوکی میباشد و سیم شماره پنجم که مربوط به زنگ واحد است.

حال در اینجا ما با شماره پنجم سوییچر تکی کاری نداریم و از سمت پنج تایی سوییچر فقط سیم های یک تا چهار را به یک تا چهار پشت پنل متصل میکنیم.

وسمت دیگر این سوییچر که دارای شماره یک تا چهار است را به شماره یک تا چهار پشت مانیتور داخلی واحد متصل مینماییم.

سیم شماره پنج در پشت مانیتور را باید به سیم زنگ دکودر متصل نماییم. یعنی هر دکودر دارای شماره یک تا چهل می باشد که سیم زنگ هر واحد را به شماره همان واحد بر روی دکودر متصل می کنیم.

پشت پنل کدینگ سوزوکی
پشت پنل کدینگ سوزوکی
سوییچر تکی پنل کدینگ سوزوکی
سوییچر تکی

نحوه نصب برق پنل کدینگ و درب باز کن سوزوکی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این نوع پنل نیاز به یک برق ac 12 ولت و همچنین یک برق dc 12 ولت برای تغذیه دکودرها دارد که مطابق شکل زیر آن را نصب می نماییم.

نصب پنل کدینگ سوزوکی با دکودر
نصب پنل کدینگ

دوسیم lock مربوط به درب باز کن و به صورت سری در مسیر قرار خواهند گرفت و سیم منفی مشترک حتما باید به منفی برق DC که توضیح خواهیم داد متصل گردد.

توجه داشته باشید که در صورتی که ترانس تغذیه پنل و درب بازکن را مشترک انتخاب نمایید ممکن است در هنگام باز نمودن درب بر روی پنل خطای ضعیف بودن برق مشاهده نمایید چراکه درب باز کن جریان زیادی را خواهد کشید و پنل خطا می دهد.

ازین رو حدالامکان برای تغذیه درب باز کن از ترانس تغذیه 12 ولت دیگری استفاده نمایید.

نحوه اتصال پنل کدینگ سوزوکی به دکودرها

بعد از اتصال برق و اتصال سوییچر ها زمان اتصال دکودرهای سوزوکی به پنل فرا رسیده است هر دکودر جهت تغذیه نیاز به یک برق تغذیه DC 12 ولت دارد که توسط یک ترانس تغذیه میشود و همچنین دو سیم برای فرمان زنگ که با نام های A , B شناخته می شود.

نحوه اتصال دکودر ها به پنل کدینگ سوزوکی
اتصال دکودر به پنل

همانطور که در تصویر مشاهده نمودید نحوه اتصال پنل کدینگ سوزوکی به دکودر ها مانند شکل زیر و با چهار سیم می باشد که در صورت اتصال اشتباه دکودرها فرمان نخواهند گرفت و ممکن است به مشکل سوختگی دچار گردند.

اتصال دکودر سوزوکی به پنل کدینگ سوزوکی
دکودر سوزوکی

در تصویر بالا نیز نحوه اتصال دکودرز سوزوکی را به پنل سوزوکی مشاهده نمودید.

حال به نکته حساس و سختی که تمامی نصابان با آن دچار هستند می رسیم یعنی تنظیمات پنل و دکودر جهت کارکرد صحیح برای ساختمان شما.

نحوه تنظیم داخلی دکودر سوزوکی

دکودر های جدید سوزوکی در داخل خود قابل برنامه ریزی می باشند بدین صورت که شما بعد از نصب آنها باید روکش هر دکودر را جهت تنظیم این تنظیمات برداشته و دیپ هرکدام را برای ساختمان خود تنظیم نمایید.

برای این کار ابتدا نگاهی به داخل هر دکودر می اندازیم.

تنظیمات دکودر سوزوکی
دکودر سوزوکی

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید داخل هر دکودر شامل چها سوییچ دیپ و یک جامپر می باشد که تعداد دکودر ها و نحوه قرار گیری آنها را مشخص میکند.

نحوه اتصال دکودر های سوزوکی به یکدیگر

توجه داشته باشید که اگر هر دکودر 40 واحدی باشد و شما دارای 50 واحد مسکونی باشید .شما نیاز به دو دکودر سوزوکی خواهید بود که چهار سیم تغذیه دکودر از پنل به سوکت ورودی یا in دکودر اول متصل می شود و خروجی دکودر اول ( out) به ورودی دکودر دوم(in) متصل خواهد شد.

نحوه تعیین دیپ ها و جامپر

دیپ های دکودر سوزوکی
دیپ ها

دیپ ها تعیین کننده شماره دکودر سوزوکی هستند بدین صورت که اگر 3 دکودر داریم که به صورت سری به یکدیگر متصل شده اند دکودر اول باید تمامی دیپ ها خاموش و دکودر دوم باید دیپ اول آن روشن ( مشخص کننده چراغ شماره 2 ) و دکودر سوم دیپ دوم آن روشن و دکودر انتهایی باید شماره سه دیپ روشن و جامپر آن زده شود.

چراکه انتها خط قرار گرفته است و علاوه بر دیپ باید جامپر آن نصب گردد.

جامپر نشان دهنده دکودر انتهای خط خواهد بود.

تنظیمات داخلی پنل کدینگ سوزوکی

در پنل های جدید و کدینگ شرکت سوزوکی حتما باید شماره واحد ها و تعداد دکودر های استفاده شده در مدار تعریف گردد. در غیر این صورت دکودرهای دوم به بعد توسط پنل شناخته نخواهند شد.

سوت و بیزری که بر روی دکودرها تعبیه شده است نشانه فعال شدن آن دکودر و درست قرار گرفتن آن در مدار است.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر،،یه دونه پنل کدینگ سوزوکی داریم،خطای ۲۰۰۱ داره،دلیلش چیه؟تمام سیم کشی چک شده،حتی از اول بسته شده،اما خطای ۲۰۰۱ از روی صفحه نرفته،میشه توضیح بدید این خطا مربوط به کجاست؟؟

  2. امکان گرفتن فیلم و ارسال وجود نداره. اما اینکار بسیار راحت هستش شما در پشت پنلتون یک سوراخ دارید که با وارد کردن نوک پیچ گوشتی به یک دکمه برخورد میکنه که وارد منو تنظیمات میشه. این مربوط به پنل کدینگ سوزوکی و نحوه ورود به تنظیمات هستش

  3. سلام من مشکله وارشدن به منویه پنل خروجی دارم دکمه منو رومیزنم وارد منو نمیشه لطفا یه فیلم برام بفرستی
    وه نحوه اموزشه تعریف کردن دکودر ها در پنله خروجی
    اگر میشه ازنحوه تعریفکرن درپنله خروجی یه فیلم برام بفرستی
    یا اگه میشه. یه فیلمه کامل برام بفرستی ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما