تعمیرات تاباتعمیرات کوماکسمشکلات نصبمطالب گوناگون آیفون تصویرینصب

کدینگ یا کارتی کردن پنل آیفون تصویری

امروز ما تبدیل آیفون های نامبرینگ به کدینگ و کدینگ کردن یا کارتی کردن آیفون تصویری را آموزش خواهیم داد. کارتی کردن در نصب آیفون تصویری و تعمیر آیفون تصویری به هر برندی چه آیفون تصویری کوماکس و سیماران و سوزوکی و آلدو و تابا و الکتروپیک و چه آیفون های تابا و الکتروپیک همگی قابلیت کدینگ کردن و کارتی کردن را دارند. حال بهتر است تا انتها این مطلب ما را یاری نمایید. تا تمامی روش ها نصب پنل کدینگ یا کارتی را آموزش دهیم و آنهارا با یکدیگر بررسی نماییم.

در زمان های گذشته آیفون های صوتی در بازار ایران به وفور دیده می‌شد. آیفون های صوتی مانند کوماکس سیماران سوزوکی آلدو تابا الکتروپیک از محبوبیت بالایی در بازار ایران برخوردار بودند. اما با گذشت زمان و به وجود آمدن ساختمان های عظیم در شهر های بزرگ آیفون های صوتی نیز جای خود را به آیفون های تصویری دادند. از آن جهت که تولید بهترین آیفون های تصویری با عظیم شدن ساختمان ها در شهر های بزرگ همراه بود شرکت های تولید کننده آیفون تصویری به دنبال راهی برای برطرف کردن معضلات آیفون های نامبرینگ که به آنها اشاره خواهیم کرد بودند. آیفون های تصویری نامبرینگ بر روی ساختمان های عظیم نصب گردیده اند . این آیفون ها به دلیل حجم بالای واحد ها هم جوابگوی نیاز مردم نبودند و هم ظاهر هر ساختمانی را بر هم می زدند.

تفاوت پنل کدینگ با نامبرینگ و مزایا


با گذشت زمان شرکتهای تولید کننده آیفون های تصویری مانند کوماکس ، سوزوکی ، آلدو، سیماران و تابا به دنبال راهی برای برطرف کردن این معضلات بودند. اما آیا کدینگ کردن یا کارتی کردن آیفون تصویری برای یک مجتمع به صرفه می باشد؟ در جواب نیاز است تا ما تمامی مشکلات و مزایای سیستم کدینگ و کارتی را بررسی نماییم.

معایب پنل نامبرینگ

  1. برهم‌ زدن ظاهر و زیبای هر ساختمانی به علت وجود شاسی های زنگ زیاد
  2. خرابی بالای شاسی زنگ ها
  3. نداشتن هیچ امکاناتی در آیفون تصویری
  4. هزینه سیم کشی بسیار بالا در پنل های نامبرینگ
  5. نصب بسیار سخت پنل های نامبرینگ نسبت به پنل های کدینگ
  6. استفاده از چندین برد کلید به جای یک برد مشترک


از این رو و برای رفع این مشکلات پنل های کدینگ روانه بازار گردیدند . در پنل های کدینگ ( کوماکس ، سوزوکی ، تابا ، الکتروپیک و …) دیگر تعداد واحد ها مهم نیست آنها می‌توانند از یک واحد تا هزاران واحد را پشتیبانی کنند. پس کدینگ کردن یا کارتی کردن یک سیستم آیفون تصویری بسیار به صرفه تر از همواره تعمیرات پنل آیفون تصویری خواهد بود.

مزایای تبدیل پنل نامبرینگ به کدینگ

  1. ظاهر زیبا در ورودی ساختمان ها
  2. استفاده از یک پنل کدینگ برای هر تعداد واحد
  3. خرابی پایین
  4. قابلیت باز کردن درب ساختمان با پسورد برای هر واحد
  5. قابلیت باز کردن درب ساختمان با اختصاص دادن کارت برای هر شخص
  6. استفاده از امکاناتی نظیر تماس واحد با واحد و دایورت تماس
  7. اختصاص دادن کد به آیفون تصویری هر واحد
  8. اختصاص پایه های سنگی زیبا برای ساختمان
پایه سنگی برای پنل کدینگ
پایه سنگی
پنل کدینگ و کارتی
پنل کدینگ

پنل های نامبرینگ دارای تعداد زیادی شاسی زنگ می باشند.یعنی به ازای هر واحد یک عدد شاسی زنگ وجود دارد که مثلا در یک ساختمان 100 واحدی ما شاهد وجود 100 عدد شاسی زنگ هستیم که هم ظاهر را بر هم میزند و هم خرابی بسیار بالایی را شاهد خواهیم بود. ولی در پنل های کدینگ ما شاهد یک پنل در ورودی ساختمان خواهیم بود که دارای یک صفحه کلید ماشین حسابی است و برای زدن زنگ یک واحد شماره واحد را وارد کرده و کلید زنگ را فشار می دهیم.

نصب پنل کدینگ آیفون تصویری کوماکس سوزوکی آلدو سیماران تابا


حال که پنل های کدینگ روانه بازار گردیدند و نیاز به کد دادن به هر واحد می باشند. در صورتی که آیفون های تصویری کوماکس ، تابا ، سیماران ، سوزوکی ، آلدو و دیگر آیفون های تولید شده این قابلیت ها را ندارند. پس باید به دنبال راهی برای برطرف کردن این معضل باشیم.

هنگام زدن کد ۲۵ در پنل کدینگ این پنل باید به دستگاهی فرمان دهد تا دستگاه واحد ۲۵ را تشخیص داده و زنگ آن واحد را به صدا در آورد. نام این دستگاه دکودر است دستگاهی برای کد دادن به هر واحد یا آیفون تصویری است که در مطالب قبلی نحوه کد دادن به دکودر و نحوه نصب دکودر را توضیح دادیم. حال برای تبدیل یک پنل نامبرینگ به کدینگ ما نیاز داریم تا وابسته به تعداد واحدها دکودر خریداری کنیم.

تعداد مورد نیاز دکودر

هر دکودر معمولا برای ۴ واحد یا آیفون تصویری مناسب است یعنی اگر ۶۰ واحد آیفون تصویری در ساختمان ما وجود دارد ما باید به ازای هر ۴ واحد یک دکودر خریداری کنیم یعنی ما برای این ساختمان نیاز به ۱۵ عدد دیکودر داریم. سیم کشی دکودر ها بسیار مقرون به صرفه تر از پنل های نامبرینگ است پس نیاز به تعویض یا اضافه کردن سیم کشی در ساختمان ها وجود ندارد.

نحوه نصب پنل های کدینگ سیماران و سوزوکی و کوماکس و آلدو به یک صورت است و این برند ها در کارایی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

سیم بندی پنل کدینگ
دکودر

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما