تعمیراتتعمیرات الکتروپیکتعمیرات تاباتعمیرات سوزوکیتعمیرات سیمارانتعمیرات کالیوزتعمیرات کوکومتعمیرات کوماکستعمیرات-آلدوتعمیرات-کنویمطالب تعمیرات

دلایل چشمک زدن چراغ و صدای تق تق در آیفون تصویری

چشمک زدن چراغ آیفون یا صدای تق تق آیفون تصویری همراه با پرش تصویر و باز نکردن درب همگی مربوط به خرابی بردها در آیفون تصویری می باشند. از این رو تصمیم گرفتیم تا شما را در تعمیر آیفون تصویری یاری نموده و تمام دلایل چشمک آیفون تصویری را بررسی نماییم پس تا انتهای این مطلب ما را یاری نمایید.

دلایل اصلی چشمک یا دل دل زدن آیفون تصویری

ما در تعمیرات آیفون های تصویری مطالب گوناگونی را منتشر کرده ایم که همگی مشکلات عمده آیفون های تصویری بوده اند به عنوان مثال تعمیرات برد تغذیه یا تعمیرات برد صدا یا قلابک کوماکس اما امروز به این مطلب رسیده ایم تا برخی مشکلات را از نگاهی دیگر بررسی نماییم.

  • اما چشمک زدن چراغ یا دل دل زدن و یا حتی صدای تق تق در آیفون تصویری به چه دلیل رخ میدهد؟
  • یا چرا تمام برندهای آیفون تصویری بعد از گذشت چندین سال یکبار با مشکل چشمک مواجه میگردند؟
  • آیا راهی برای تعمیر چشمک آیفون تصویری وجود دارد؟ .

در جواب تمام این سوالات باید در ابتدا تمام دلایل این رخداد را ذکر کنیم تا بتوانیم موشکافانه به بررسی آن ها بپردازیم

چشمک زدن یا دل دل زدن آیفون تصویری می تواند به دلایل زیر رخ دهد…

  • قطع و وصل شدن ولتاژ یا نوسانات احتمالی ولتاژ در برد تغذیه یکی از مهمترین دلایل چشمک و صدای تق تق یا دل دل زدن آیفون تصویری می باشد.
  • نرسیدن ولتاژ کافی جهت تغذیه تمام قسمت های آیفون تصویری نیز دلیل دیگری در چشمک آیفون تصویری است.
  • آمپراژ مصرفی بالا در برد صدا
  • آمپراژ مصرفی بالا در برد تصویر
  • نوسانات قطعات در برد صدا و تصویر

چشمک و دل دل زدن آیفون تصویری به دلیل خرابی برد تغذیه

خرابی برد تغذیه یکی از مهمترین دلایل در چشمک زدن چراغ آیفون تصویری و صدای تق تق در دهنی گوشی می باشد. اما این مشکل به چه دلیلی رخ میدهد؟ بهتر است در جواب سوال بگوییم چند دلیل ممکن است سبب چشمک زدن چراغ آیفون و یا دل دل زدن و تق تق کردن آیفون تصویری گردد.

برد تغذیه آیفون تصویری (تعمیرات)
  1. متناوب بودن یا صاف نبودن ولتاژ خروجی برد تغذیه
  2. جریان دهی پایین برد تغذیه

متناوب بودن ولتاژ در برد تغذیه و چشمک آیفون تصویری

همانطور که میدانیم برد تغذیه در آیفون تصویری یک مبدل سوئیچینگ ولتاژ AC به DC می باشد. یعنی یک منبع تغذیه متناوب شهری را به یک منبع تغذیه مستقیم مانند باتری تبدیل میکند. به عکس زیر توجه کنید.

برق متناوب متصل به یک مصرف کننده DC

آیفون تصویری یک مصرف کننده DC می باشد. همانطور که در عکس متحرک بالا مشاهده میکنید. یک مصرف کننده DC را زمانی که به یک منبع تغذیه متناوب متصل میکنیم، مصرف کننده خاموش و روشن میگردد. این بدان معنیست که زمانی که در پیک بالا قرار داریم مصرف کننده ما روشن میگردد و در پیک پایین مصرف کننده ما خاموش میشود.

حال در یک برد تغذیه که وظیفه مستقیم نمودن ولتاژ را دارد زمانی که ولتاژ متناوب تولید میگردد، مصرف کننده ما در تناوب های پایین قدرت روشن نگه داشتن را ندارد و همین امر سبب چشمک زدن یا دل دل زدن مصرف کننده ای مانند آیفون تصویری میگردد. که در ادامه روند تعمیر چشمک زدن آیفون تصویری را خواهیم گفت…

جریان دهی ضعیف برد تغذیه دلیل دیگر دل دل زدن آیفون تصویری

اما منظور از جریان دهی در برد تغذیه چیست؟ ولتاژ در برد تغذیه تنها یک عامل جهت حرکت جریانی می باشد. ولتاژ به تنهایی هیچ مصرف کننده ای را روشن نمیکند. اما ایجاد ولتاژ برای حرکت جریانی هر مصرف کننده ای را روشن خواهد کرد. تصور کنید با حرکت کردن آب در جوی آب ما یک توربین کوچک را می چرخانیم و با آن برق تولید میکنیم. حال جهت حرکت آب در داخل جوی آب باید ارتفاعی به جوی آب بدهیم تا از سمت بالا به پایین آب سرازیر گردد. اما اگر آبی در جوی وجود نداشته باشد مسلما هیچ توربینی چرخیده نمیشود. بلکه ایجاد ارتفاع در یک سمت جوی آب بهانه ای برای حرکت آب بوده و این حرکت آب است که سبب ایجاد جریان میگردد و توربین را می چرخاند.

حال اگر میزان آب کمی در حرکت باشد چی؟ باز هم هیچ حرکتی در توربین دیده نمیشود. این حرکت را در الکترونها منبع تغذیه می سازد. برد تغذیه آیفون تصویری وظیفه ایجاد ولتاژ و جریان دهی مناسب برای مصارف ما در آیفون تصویریست. حال اگر این جریان مناسب در برد ایجاد نگردد. خازن ها در یک لحظه شارژ شده و مصرف کننده ما را به صورت لحظه ای وارد مدار خواهند کرد. حتی حرکت نوسان دار جریان نیز سبب چشمک زدن چراغ آیفون و ایجاد صدای تق تق در آیفون تصویری میگردد.

اعمال جریان متناوب در مصرف کننده مستقیم

حال این نوسان جریانی و حتی ولتاژ افت کرده در برد تغذیه را در ادامه مطلب به صورت تخصصی بررسی و تعمیر خواهیم نمود.

خرابی برد صدا دلیلی بر چشمک و تق تق در برد صدا آیفون تصویری

برد صدا آیفون تصویری یکی از مهمترین قسمتها در آیفون تصویری می باشد. این برد ارتباط میان تمام بردهای آیفون تصویری را فراهم می سازد. حال اگر برد صدا مصرف متعارف خود را نداشته و میزان بیشتر از حد خود را مصرف کند می تواند دلیل ایجاد چشمک در آیفون تصویری گردد. اما چگونه یک برد صدا می تواند تمام عملکردها را بر هم بزند؟

تعمیر برد صدا یا صوت یا قلابک آیفون تصویری
خرابی برد صدا و چشمک در

برد صدا قطعات مهمی همانند رگولاتور 7812 و TIP127 دارد که این قطعات یکی ولتاژ 12 ولت مصرفی آی سی ها را می سازد و دیگری برق برد تصویر را سوئیچ میکند. حال هر کدام از این قطعات اگر اتصالی در مدار ایجاد نمایند، جریان مصرفی بر روی برد صدا را بالا برده و همین عامل سبب ایجاد چشمک و تق تق در برد صدا میگردد.

یا به عنوان مثال قطعه خازن صافی که در ورودی برد صدا وجود دارد در صورت تخلیه بار الکتریکی جریان را نوسان دار خواهد نمود که همین نوسان ایجاد چشمک در ال ای دی و یا تق تق در صدا خواهد شد. که در ادامه روند تعمیر هرکدام را ذکر خواهیم نمود.

خرابی برد تصویر عامل اصلی ایجاد چشمک در چراغ آیفون تصویری

برد تصویر یکی از حساسترین قسمت ها در تعمیر آیفون تصویری به شمار می رود. این برد با قطعات SMD خود کار را برای هر تعمیرکاری سخت خواهد کرد. اما نگران نباشید ما به شما در تعمیر این برد کمک خواهیم کرد.

قطعاتی چون خازن های صافی که در ورودی برد تصویر قرار گرفته اند یکی از مهمترین عوامل در ایجاد نویز در برق آیفون می شود و همین نویز یا نوسان کار را برای تمام قسمتهای آیفون تصویری سخت خواهد کرد. تصور کنید برق برد تغذیه که وارد برد صدا میگردد با یک سوکت وارد برد تصویر میگردد. این برق ورودی به برد تصویر از همان برق 14 ولت ورودی به برد صدا گرفته شده است. حال زمانی که برد تصویر برق ورودی به خود را نوسان دار میکند یعنی برق برد صدا نیز نوسان دار شده است و این م یتواند عاملی بر چشمک زدن و صدای تق تق و یا دل دل زدن آیفون تصویری میگردد.

نحوه تشخیص خرابی هنگام چشمک زدن و صدای تق تق

قبل از شروع به تعمیر آیفون تصویری باید بدانیم که این خرابی در کدام قسمت از آیفون تصویری رخ داده تا بتوانیم برد معیوب را تعمیر نماییم. بهترین راه جهت تشخیص خرابی در برد تغذیه برای هر تعمیرکار آیفون تصویری استفاده از منبع تغذیه مجزا می باشد.

  1. پس در ابتدا منبع تغذیه آیفون تصویری را از برد جدا نمایید و منبع تغذیه متغیر خود را بر روی 14 ولت DC قرار داده و به برد صدا اعمال کنید. مشخصا در صورت رفع خرابی به سراغ تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری بروید.
  2. اگر بعد از اتصال برد تغذیه متغیر مشکل برطرف نشد، سوکت سه سیمه ورودی به برد تصویر را جدا نموده و صدای آیفون تصویری را چک نمایید. اگر صدایی شفاف را داشتید مطمعن خواهید شد که ایراد چشمک یا دل دل از برد تصویر می باشد و به سراغ تعمیر برد تصویر بروید.
  3. اگر بعد از جدا نمودن برد تصویر این مشکل همچنان پابرجا بود دیگر مطمعن هستید که برد صدا معیوب است.

حال چگونه این بردها را برای رفع چشمک و صدای تق تق تعمیر نماییم؟

تعمیر برد تغذیه در چشمک زدن و صدای تق تق آیفون تصویری

همانطور که گفتیم برد تغذیه عامل اصلی ایجاد صدای تق تق است و حال که مطمعن شدیم ایراد از برد تغذیه می باشد. در ابتدا برد تغذیه را در حالت تست سرد(بدون برق) گذاشته و قطعات زیر را چک میکنیم.

دلایل ایجاد نوسان در برد تغذیه آیفون تصویری و ایجاد چشمک
دلایل ایجاد نوسان در برد تغذیه
  1. در ابتدا خازن 47 میکروفاراد کنار آی سی سوئیچینگ که وظیفه صافی ولتاژ تغذیه آی سی سوئیچینگ را دارد توسط مولتی متر چک نمایید. در صورت خرابی این قطعه نوسان شدیدی در خروجی ولتاژ خواهیم داشت.
  2. خازن 22 میکروفاراد ورودی به برد تغذیه یک خازن صافی اصلی در برد تغذیه می باشد که در صورت خرابی آن قطعا نوسان در خروجی و ایجاد چشمک و دل دل در آیفون تصویری خواهیم داشت.
  3. خازن های 470 یا 330 میکروفاراد خروجی در نهایت ولتاژ ساخته شده توست هسته فریت را صاف خواهند نمود. این خازنها را نیز توسط تست خازن چک نمایید.
  4. در بسیاری از بردهای تغذیه آیفون تصویر یک پتانسیومتر در خروجی وجود دارد که با فرمان به اپتوکوپلر ولتاژ خروجی را تنظیم میکند. در صورت خرابی و نوسان دار شدن این قطعه نوسانی در خروجی ولتاژ خواهیم داشت که سبب چشمک و تق تق در آیفون تصویری خواهد شد.
  5. پل دیودی استفاده شده در ابتدای مدار برد تغذیه یک ولتاژ 220 ولت متناوب را به یک ولتاژ 220 ولت مستقیم تبدیل میکند. در داخل این قطعه چهار دیود موجود است که خرابی یکی از این دیودها سبب ایجاد نشدن یک ریپل در ولتاژ میگرددو این ریپل سبب نوسان دار شدن ولتاژ خروجی میشود.(اعداد در تست دیود حتما با یکدیگر برابر باشند)
  6. در نهایت اگر تمام موارد بالا را چک نمودید و مشکل چشمک آیفون تصویری برطرف نگردید، نوبت به آن رسیده تا اپتوکوپلر و آی سی TL431 را با هم تعویض نمایید.

بخوانید اپتوکوپلر چیست؟

روش تعمیر و عیب یابی چشمک چراغ و دل دل زدن در برد صدا

همانطور که گفتیم خرابی برد صدا نیز می تواند سبب ایجاد دل دل و صدای تق تق در آیفون تصویری شود. اما کدام قطعات در این برد می تواند خراب باشد. ما در مطلب تعمیر برد صدا و قلابک آیفون تصویری به صورت کاملا تخصصی تعمیرات این برد را توضیح دادیم. اما در این مطلب تنها دیدگاه ما از نظر نوسانات احتمالی و آمپر کشی برد صدا آیفون تصویری می باشد. ما چشمک زدن چراغ آیفون در برد صدا را به چند دسته تقسیم بندی میکنیم.

  • چشمک و ایجاد دل دل در آیفون به صورت دائمی
  • چشمک و ایجاد دل دل هنگام روشن شدن تصویر

چشمک و ایجاد دل دل در برد صدا آیفون به صورت دائمی

این یعنی نیازی به زنگ خوردن و روشن شدن برد تصویر نیست و اگر در هر صورتی چراغ آیفون تصویری چشمک میزند و یا صدای تق تق به گوش میرسد موارد زیر را چک نمایید.

چشمک چراغ و صدای تق تق همیشگی در آیفون تصویری
چشمک چراغ و صدای تق تق همیشگی در برد صدا آیفون تصویری
  1. در ابتدا خازن صافی ولتاژ ورودی در برد صدا، بیشترین احتمال در نوسانی کردن ولتاژ می باشد. این خازن بر سر راه ورودی ولتاژ بوده و در صورت نوسان تمام قسمتها را درگیر خواهد کرد.
  2. خازن صافی ولتاژ بعد از رگولاتور 7812 نیز یک صافی ولتاژ بعد از تغییر ولتاژ است. در صورت ایجاد شکست عایقی بین صفحات این خازن ، آیفون تصویری دل دل خواهد زد و یا صدای تق تق در بلندگو شنیده خواهد شد.
  3. رگولاتور 7812 یک رگولاتور مبدل ولتاژ 12 ولت در ورودی برد صدا می باشد. در صورت اتصال کوتاه و یا خرابی باعث آمپر کشی و همچنین نوسان در ولتاژ خواهد شد. جهت تست رگولاتور می توانید مطلب روش تست رگولاتورها را بخوانید.

تعمیر برد صدا در چشمک و ایجاد دل دل هنگام روشن شدن تصویر

چشمک یا دل دل در هنگام روشن شدن تصویر هم می تواند روشن شدن تصویر با زنگ خوردن آیفون تصویری باشد و هم زدن دکمه تصویر بر روی آیفون تصویری. یعنی اگر در هنگام وصل شدن تصویر چشمک را مشاهده نمودید موارد زیر را چک نمایید.

چشمک چراغ و صدای تق تق هنگام روشن شدن تصویر آیفون تصویری
چشمک چراغ و صدای تق تق هنگام روشن شدن تصویر آیفون تصویری
  1. خازن خروجی ترانزیستور TIP127 یک خازن با ضرفیت بالای 2200 میکروفاراد می باشد که این خازن هنگام وصل شدن تصویر وارد مدار می گردد. در صورتی که یک شکست عایقی بین پایه های این خازن رخ دهد، نوسان در برد صوت صورت گرفته و ایجاد صدای تق تق خواهد کرد.
  2. خرابی ترانزیستور TIP127 که وظیفه سوئیچ قدرت و برق مورد نیاز برد تصویر را انجام میدهد، می تواند دلیلی بر نوسان در برد صدا یا آمپر کشیدن برد باشد. این ترانزیستور در برخی مواقع ولتاژ را با اهم متغیری سوئیچ می نماید که می تواند نوسان در برد را شامل شود. جهت تست ترانزیستور می توانید مطلب روش تست ترانزیستور را بخوانید.

تعمیر برد تصویر هنگام چشمک زدن چراغ و تق تق کردن آیفون تصویری

همانطور که گفتیم در ابتدا باید روش تشخیص خرابی بردها را متوجه شویم و بعد به سراغ تعمیرات برویم. یعنی در ابتدا باید بدانیم دلیل چشمک زدن ، خرابی کدام برد از آیفون تصویری می باشد. حال که بعد از تست متوجه خرابی در برد تصویر شدیم باید بدانیم کدام قطعات می تواند سبب چشمک بر روی آیفون تصویری گردد. در آیفون تصویری تابا این مشکل بیشتر به چشم می خورد چراکه این یک ضعف در طراحی برد تصویر و برد صدا بوده است.

در برد تصویر و در ورودی برق به برد تصویر ما دو عدد خازن برای صاف نمودن ولتاژ ورودی و دو عدد سلف جهت رگوله جریان داریم. این خازن ها در صورت خرابی تمام عملکردها را با مشکل مواجه میکند و باعث چشمک زدن چراغ و دل دل زدن و صدای تق تق می شود. به برد تصویر نگاهی بیاندازید.

این مطلب در حال بررسی و تکمیل می باشد…

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

‫144 دیدگاه ها

  1. درود بر شما مهندس ، یه منبع تغذیه دارم (منبع تغذیه درب باز کن) که ولتاژ dc در حالت بی باری 20 ولت هست و در حالتی که به آیفون وصل هست (زیر بار ) 17 ولت هست ، آیا این ولتاژ برای پنل بیرونی مضر نیست؟

    ممنون از شما

  2. سلام، به جرات می‌گویم اولین سایتی که آنچه را میدانست(فارغ از یکی،دو اشتباه سهوی) در اختیار مخاطب می‌گذارد همین سایت است.نه از مخاطب می‌خواهد به تعمیر کاران (خودش) مراجعه کند نه آنها را حواله به فروشگاه (خودش)می‌کند نه بابت تدریس و راهنمایی مزدی طلب میکند.موفق و پاینده باشید صمیمانه برایتان بهترین ها را آرزو میکنم

  3. باسلام من تعمیر کارم مشکل یک ایفون کو ماکس قدیمی اوردن تغذیه مشکل داشت عوض کردم تغذیه جدید وصل میکردم قسمت تغذیه صدای سوت ممتد دارد با زدن شاسی زنگ وبرداشتن گوشی قطع میشه وبا گذاشتن گوشی باز صدا سوت در ترانس یا چوک شروع میشه نیاز به راهنمیی شما دارم

    1. سلام صدای سوت در برد تغذیه میتواند از ترانس و یا خازن ها و ماسفت باشد. در هر صورت این مشکل، مشکل حادی در آیفون ها نیست و میتواند سالها کار کند.

  4. سلام . آیفون تصویری کوماکس قدیمی من جهت باز شدن در باید حدود 10 الی 15 بار فشار دهم تا باز شود . ایراد از سویج هم نیست . چیکار باید بکنم. لطفا راهنمایی فرمایید متشکرم

  5. با سلام
    ضمن تشکر از مطالب ارزنده شما
    گمان کنم در بخش ویدئوی مربوط به منبع تغذیه مطلبی را به اشتباه اعلام می کنید . این منابع تغذیه از نوع سوئیچینگ است و ترانس زرد رنگ یک ترانس فرکانس بالا در قسمت خروجی است و نقشی در کاهش ولتاژ 220 ولت به ولتاژ مثلا 12 ولت ندارد . گمون کنم با توجه به اشراف شما بر سایر قسمتها ، یک اشتباه سهوی رخ داده باشد. اگر شما خازن کنار پل دیود را هم نگاه کنید یک خازن در رنچ بالای 300 ولت است یعنی ولتاژ 220 بعد از عبور از فیوز و وریستور توسط پل دیود یکسو شده و در خازن صافی بزرگ ریپل آن گرفته می شود و سپس برای استفاده در ای سی سوئیچینگ استفاده می شود . و ترانس زرد رنگ هم در خروجی مدار و پس از ای سی سوئیچنیگ ( مدار pwm) است . البته ممکن است برداشت من هم از ویدئوی شما اشتباه باشد . خوشحال می شوم که این مطلب بررسی شود .

  6. با سلام خدمت شما هر چند که این سایت، سایت مفیدیست اما مطالب غلطی در ان یافت میشود برای نمونه این قسمت از متن شما به صورت 100% اشتباه است .
    ………………

  7. سلام استاد،ایفون ما الدو هست،ای سی lm386 رو تعویض کردم چون صدا نداشت،اما الان صدای خیلی ضعیفی داره،دومین مشکلش دست روی کلیدهای روی پنل داخلی میزنم ال ای دی پاورش چشمک میزنه،تغذیه اش درست هست،رگلاتورش هم دوازده ولت رو صاف میده،یه رگلاتورم که پنج ولتی هست درسته،در ضمن تصویر موج داره،لطفا بنده رو راهنمایی کنید

    1. تقویت صدای زنگ در آیفون تصویری شما به خوبی عمل نمیکند علاوه بر آی سی تقویت صدا که چک نموده اید خازن های اطراف را نیز با تست خازن و پتانسیومتر را نیز تست نمایید.

  8. بنده یک دستگاه آیفون تصویری سیماران مدل HS-43M دارم که حدود 6 سال از نصبش گذشته. چند ماهی هست که وقتی زنگ میخوره شروع به تق تق میکنه و تصویر نداریم و نمیتونیم درب رو هم بازکنیم (کلا از کار میوفته). گوشی وقتی یک مدت خاموش میشه درست میشه و دوباره مشکل دار میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

  9. سلام آیفون تصویری الدو نصب کردم سه روز نشده ترانسش سوخته ممنون اگه راهنمایی کنید

  10. سلام .آیفون تصویری کوماکس ما هنگام زنگ زدن فقط تصویر روشن میشه و بقیه موارد درست است اعم از رفت برگشت صدا از دهنی و گوشی و درب بازکن .مشکل از کجاست ؟اگه برد باشه موجود دارید و قیمت حدودا چقدر می‌باشد کوماکس ۷ اینچ مدل ۷۰

    1. با سلام مشکل از برد صدای آیفون تصویری می باشد که صدای زنگ ندارید. لطفا جهت اطلاع از قیمت تعمیر آیفون تصویری با شماره تماس زیر تماس بگیرید.
      44379051

  11. با تشکر از راهنمایی و پاسخ های مفیدتان موفق و پیروز باشید .
    تغذیه دستگاه خروجی ندارد دستگاه خاموش میباشد برد تغذیه را تعمیر هم میکنید یا باید تعویض گردد .

    1. برد تغذیه به دلیل حساس بودن و خرابی بالا بهتر است که تعویض گردد و برد اصلی تهیه شود. بردهای تغذیه در این مجموعه دارای یک سال ضمانت تعویض هستند…

    2. وقت بخیر
      ایفون الکتروپیک خروجی ولتاژ نداشت. فیوز تغدیه و یه قطعه بنام 5L0380R رو عوض کردم خروجی ۱۷ ولت داد. حالا که ایفون رو نصب کردم تصویر داره که بعد حدود ۳۰ ثانیه تصویر ابی میشه و بعد ۳۰ ثانیه تصویر خاموش میشه و چراغ قرمز چشمک میزنه. زنگ هم میخوره صدا هم رد و بدل میشه. اما وقتی گوشیو بر میدارم تصویر ابی میشه و در باز نمیکنه. لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام خسته نباشید ما به تازگی آیفون تصویری خریداری کردیم وقتی که نصب شد همه چی خوب خوب بود اما وقتی روشنش میکردی تصویر داشت صداش قطع میشد یا صداش وصل میشد تصویرش قطع میشد،زنگم میخورد درب باز کنشم کار میکرد به نظر شما علت چی میتونه باشه؟

      1. با سلام مشکلات این چنینی از قطع شدن خودکار صدا یا تصویر بیشتر مربوط به نحوه نصب سیستم می باشد که به اشتباه نصب گردیده. حتما باید بررسی گردد تا مشکل برطرف گردد.

    2. سلام برد پاورآیفون من سوخته برد پاور جدید خریدم ولی قبلی سه سیم ورودی و سه سیم خروجی داشت ولی برد جدید دو سیم داره لطفاً راهنماییم کنید

  12. آیفون تصویری تابا مدل 1040M دارم ، وقتی سوکت برد تصویر رو جدا میکنم همه چی کار میکنه و دو پایه تغذیه برد تصویر 15 ولت اختلاف پتانسیل دارن(البته پشت برد تصویر نوشته دوازده ولت و من چک کردم که دو پایه ی تغذیه به دو پایه ی ورودی رگولاتور 7812 وصلن! ) اما وقتی برد تصویر رو وصل میکنم کلا همه چی از کار می افته و LED قرمز شروع به چشمک زدن میکنه.
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست خوبم مشکل شما به احتمال زیاد مربوط به خرابی قطعه آی سی LSP در برد تصویر و یا خازن ها در برد تصویر می باشد. این قطعات را تعویض نمایید مشکل شما برطرف خواهد شد.

  13. با سلام، مانیتور کوماکس در ابتدا ledروی مانیتور چشمک میزد که با تعویض خازن های برد تغذیه،افت ولتاژ تغذیه درست شد و خروجی رگولاتور روی برد صوت ۱۲ ولت شد، اما چراغ led روی مانیتور خاموش شده و روشن نمیشود،ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام…
      در ابتدا بفرمایید که عملکرد به خوبی انجام میگیرد یعنی صدا و تصویر و درب بازکن به خوبی کار میکند و تنها چراغ خاموش است؟
      اگر این مشکل برقرار است که احتمال زیاد ال ای دی سوخته می باشد در غیر اینصورت که عملکرد تصویر مورد دارد میتواند از TIP127 باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما