تعمیراتتعمیرات تکنمامطالب تعمیراتنصب تکنما

بررسی خطا های موجود در آیفون تکنما

تکنما یکی از معتبر ترین شرکتهای تولید کننده آیفون تصویری در ایران می باشد. این شرکت در ابتدای شروع فعالیت خود در ایران دست به تولید آیفونهایی نمود که از نظر سیستم و کارایی شبیه به هیچ یک از آیفونهایی که تا به امروز دیده ایم نیست. تعمیر آیفون تکنما و حتی مدار نصب آیفون تکنما برای بسیاری غیر ممکن است. بر خلاف کلیه برندهای آیفون تصویری در ایران که به نحوی از سیستم 4 سیمه شرکتهای معروفی چون کوماکس تقلید کرده اند. این شرکت از آیفونهایی با سیستم هفت سیمه با قابلیت تشخیص خطا های آیفون رونمایی کرد که کلیه ضعف های آیفونهای تصویری چهارسیمه را برطرف نمود.

علاوه بر سیستم هفت سیمه این شرکت در تولید آیفونهای تصویری خود از سیستم هوشمند خطا یاب استفاده نموده که جهت راحتی تعمیرکاران آیفون تصویری خطاهای موجود در سیم کشی را بر روی گوشی های آیفون تصویری خود نمایش می دهد. در تمامی تعمیرات آیفون تصویری این نوع از آیفون ها کار را بسیار راحت میکند.

حال ما در اینجا به بررسی خطاهای موجود در آیفون تصویری تکنما می پردازیم.

  1. خطای سیگنال دوربین دریافت نمی شود
  2. خطای آیفون قادر به برقراری ارتباط با پنل نمیباشد
  3. خطای در حال حاظر قادر به دیدن عکسهای خود نمی باشید
  4. خطای اشغالی خط در تماس واحد با واحد

خطای سیگنال دوربین دریافت نمی شود تکنما

خطای سیگنال دوربین همانطور که از نامش پیداست مربوط به تصویر و دوربین و سیم V1 و V2 که مربوط به تصویر است می باشد توجه کنید که در صورت مشاهده این خطا بر روی سیستم تمامی قابلیت های آیفون مانند رفت و برگشت صدا و باز کردن درب کار خواهند کرد ولی تصویر کار نخواهد کرد.

ما در این مطلب جهت راحتی امر این خطا را به 5 دسته تقسیم می کنیم

  1. خطا ی سیگنال مربوط به سیم کشی
  2. خطا ی سیگنال مربوط به پخش کننده تصویر
  3. خطا ی سیگنال مربوط به حافظه تصویر
  4. خطا ی مربوط به سوییچر دو پنله می باشد
  5. خطا ی سیگنال مربوط به پنل اصلی

1 : خطا ی مربوط به سیم کشی

خطا ی سیگنال دوربین دریافت نمیشود مربوط به دوسیم تصویر v1 و v2 می باشد که حال این دوسیم میتواند هر دو ویا یکی از آنها قطع باشد.

توجه داشته باشید که معمولا دو سیم مربوط به تصویر را در آیفون تکنما سیم های نارنجی به عنوان مثبت و سیم سفید نارنجی را به عنوان منفی تصویر انتخاب می کنند. این سیم توسط یک عدد سوکت شش رشته ای در پشت مانیتور واحد به مانیتور متصل گردیده و مربوط به ورودی دو عدد دوربین می باشد که معمولا یک عدد دوربین به آن متصل است و به ترتیب سیم منفی تصویر سیم مثبت تصویر و سیم شیلد تصویر می باشد که قطع بودن سیم شیلد تصویر تاثیری در خطای سیگنال ندارد و فقط کیفیت و نویز آن را کم می کند.

به تصویر زیر توجه کنید

کانکتور مربوط به خطا ی سیگنال تکنما
تصویر تکنما

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید جایگاه قرارگیری سوکت ها در پشت مانیتور تکنما نشان داده شده است. و کانکتور مربوطه مشخص گردیده ، سیم های تصویر در پشت پنل تکنما نیز بر روی برد اصلی پنل با یک سوکت سه تایی متصل شده است. مانند تصویر زیر یعنی سوکت دوم از بالا که با دایره مشخص گردیده است.

به تصویر زیر توجه کنید

سیم تصویر تکنما برای رفع خطا
سیم تصویر

حالا که محل متصل شدن دوعدد سوکت تصویر در بالا و پایین ساختمان را متوجه شدید به راحتی می توانید توسط دستگاه بازر از وصل بودن این سیم ها مطمعن شوید.

2: خطا مربوط به پخش کننده تصویر:

در ساختمان هایی با تعداد بالای واحد و در ساختمانهایی که نحوه کابل کشی آنها به صورت چند خطی می باشد ما نیاز به پخش کننده تصویر برای انتقال تصویر به واحدها داریم.

پخش کننده تصویر:

پخش کننده تصویر تکنما
پخش کننده تصویر تکنما

این دستگاه پخش کننده تصویر یک عدد ورودی تصویر از پنل را دریافت کرده و به هشت عدد خروجی تصویر برای واحدها تبدیل می کند. این دستگاه جهت تغذیه نیاز به یک عدد ترانس 12 تا 24 ولت dc دارد.

چک کردن خطای سیگنال در پخش کننده می تواند دلایل زیر را داشته باشد.

  1. خطا ی سیگنال به دلیل سوختگی ترانس تغذیه
  2. خطا ی سیگنال به دلیل سوختگی پخش کننده

خطای سیگنال به دلیل سوختگی ترانس تغذیه

ترانسی که برای تغذیه پخش کننده تصویر استفاده کرده ایم اگر با پنل مشترک باشد شما خطای سیستم قادر به برقراری ارتباط با پنل نمی باشد را مشاهده خواهید کرد. پس اگر خطای دریافت نکردن سیگنال دوربین را دیدیم به احتمال تغذیه آن مجزا خواهد بود.

ترانس تغذیه 12 تا 24

ترانس تکنما تغذیه
ترانس تکنما

جهت تست تغذیه می توانید از دستگاه ولت متر dc استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در بسیاری موارد ترانس سوخته می باشد ولی ما بر روی ولت متر مقدار ولتاژ را مشاهده می کنیم که در این صورت باید ترانس را بر روی بار تست کنیم. یعنی توسط ترانس یک عدد مصرف کننده مانند چراغ را روشن کنید و بعد ولتاژ آن را بر روی ولتمتر مشاهده نمایید.

توجه داشته باشید که در صورت سوختن ترانس پخش کننده تمامی واحدها با خطای سیگنال دوربین مواجه خواهند بود ولی در صورت سوختگی خود پخش کننده این خطا بر روی برخی واحدها مشاهده می شود.

خطای سیگنال به دلیل سوختگی پخش کننده

در صورتی که ترانس سالم بود و یا ترانس پنل و پخش کننده مشترک بود دلیل وجود خطای سیگنال می تواند به علت سوختگی این قطعه باشد. سوختن پخش کننده تصویر به صورت کلی نمی باشد و یکی از خروجی ان خواهد سوخت. یعنی شما جهت تست می توانید خروجی آن را تغییر دهید و مجددا خطای سیگنال را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که درصورت خرابی این قطعه تصویر کلیه واحدها با خطای سیگنال دوربین مواجه خواهد بود.

3 : خطا ی سیگنال مربوط به حافظه تصویر

حافظه تصویر در آیفونهای تکنما هم می تواند به صورت کلی برای تمام واحدها باشد و هم می تواند به صورت تکی برای یک واحد باشد که مورد دوم در تولید سری جدید آیفونهای تکنما است و در اینجا منظور از حافظه تصویر همان حافظه کلی موجود در سیم کشی می باشد.

حافظه تصویر جهت کار همانند پخش کننده تصویر نیاز به تغذیه 12 ولت تا 24 ولت dc دارد که در اینجا نیز باید هر دوی این تجهیزات بررسی گردد.

حافظه تصویر

حافظه تصویر تکنما
حافظه تصویر
  1. خطا ی سیگنال مربوط به تغذیه حافظه تصویر
  2. خطا ی سیگنال مربوط به خود حافظه تصویر

خطا ی سیگنال مربوط به تغذیه حافظه تصویر

همانند پخش کننده تصویر که در بالا ذکر گردید ترانس را چک کنید

خطا ی سیگنال مربوط به خود حافظه تصویر

حافظه تصویر همان طور که در عکس مشاهده میکنید جهت کار کلیه ورودی های دیتا و تصویر از داخل آن می گذرد و جهت تست این قطعه می توانید ورودی تصویر و خروجی تصویر را مستقیما به یکدیگر متصل نمایید. یعنی حافظه تصویر را از مدار جدا کرده اید.

توجه داشته باشید که درصورت خرابی این قطعه تصویر کلیه واحدها با خطا ی سیگنال دوربین مواجه خواهد بود.

4 : خطا ی سیگنال مربوط به سوییچر دو پنله

سوییچر دو پنله جهت نصب دو پنل آیفون تصویری تکنما مربوط به ساختمانهایی است که دارای دو درب ورود می باشند و وظیفه این قطعه سوییچ کردن پنل ها برای واحد هاست و در صورتی که این قطعه معیوب شده باشد تصویر را سوییچ نکرده و یا ممکن است اتصال کوتاه در تصویر ایجاد کند. این قطعه نیز مانند کلیه تجهیزات نیاز به تغذیه 12 ولت تا 24 ولت dc جهت کار دارد و شما باید هر دوی این تجهیزات را چک نمایید.

سوییچر مربوط به دو پنل

سوییچر تکنما
سوییچر
  1. خطا ی سیگنال مربوط به تغذیه سوییچر دو پنله
  2. خطا ی سیگنال مربوط به خرابی خود سوییچر دو پنله

خطا ی سیگنال مربوط به تغذیه سوییچر دو پنله

سوختگی تغذیه این قطعه نیز مانند حافظه تصویر و پخش کننده تصویر که به طور کامل در بالا ذکر شد, باید توسط ولتمتر چک شود.

خطا ی سیگنال مربوط به خرابی خود سوییچر دو پنله

جهت چک کردن سوییچر دو پنله شما می توانید یکی از پنل هایی که مطمعن هستید از دیگری سالم تر است را مستقیما به کابلهای واحدها متصل نمایید. همانطور که از عکس پیداست ورودی کابل واحدها که هفت رشته می باشد به قسمت بالایی قطعه و خروجی قطعه به دو پنل ما متصل می گردد که ما برای چک کردن وظعیت سوییچر یکی از پنل ها را مستقیما به کابل واحدها متصل می کنیم که در این صورت اگر مشگل خطا ی سیگنال برطرف گردید یعنی سوییچر معیوب است و اگر خطای سیگنال برطرف نشد سوییچر سالم است و باید بقیه تجهیزات را چک کنیم.

توجه داشته باشید که درصورت خرابی این قطعه تصویر کلیه واحدها با خطا ی سیگنال دوربین مواجه خواهد بود.

5: خطای سیگنال تصویر مربوط به برد دوربین پنل

دوربین پنل در آیفونهای تصویری تکنما در قسمت بالایی پنل وجود دارد

جهت تست کردن آن نیاز به دستگاه تست دوربین مداربسته دارید ولی اگر به عنوان یک نصاب حرفه ای قطعات را به همراه خود دارید می توانید با تعویض این قطعه مشکل را برطرف نمایید

توجه داشته باشید که درصورت خراب بودن برد دوربین پنل تصویر کلیه واحدها با خطا ی سیگنال دوربین مواجه خواهد بود.

پنل کدینگ آیفون تکنما

پنل تکنما

خطا ی آیفون قادر به برقراری ارتباط با پنل نمیباشد تکنما

خطا ی برقراری ارتباط با پنل معمولا در اتصالی دو سیم d1 و d2 و یا قطع بودن این دوسیم و یا خرابی تجهیزاتی که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد اتفاق می افتد.

در صورت مشاهده این خطا کلیه سیستم از کار می افتد و هیچ قابلیتی کار نخواهد کرد.

ما در زیر دلایل ایجاد این خطا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  1. خطا ی ارتباط با پنل مربوط به سیم کشی
  2. خطا ی ارتباط با پنل مربوط به حافظه تصویر
  3. خطا ی ارتباط با پنل مربوط به سوییچر دو پنل
  4. خطا ی ارتباط با پنل مربوط به برد اصلی پنل

1. خطا ی ارتباط با پنل مربوط به سیم کشی

سیم کشی در آیفونهای تصویری اصلی ترین بخش در کارکرد آیفون تصویری می باشد. خطا ی ارتباط با پنل مربوط به قطع بودن و یا اتصالی دو سیم d1 و d2 می باشد. ما در اینجا سیم های ارتباطی در پشت مانیتور و در پشت پنل را مورد بررسی قرار می دهیم.

سوکت دیتا برای رفع خطا
سوکت دیتا

همانطور که در عکس مشاهده می کنید سوکت پنج رشته ای مربوط به دیتا و صدا و منفی مشترک می باشد که ما در اینجا دو سیم d1 و d2 را بررسی می کنیم. سیمهای d1 و d2 در کل مسیر کابل کشی به یکدیگر متصل می شوند و در کلیه واحدها این دوسیم مشترک می باشد. این دو سیم بعد از گذشت از کلیه واحدها و یا از داخل جعبه تقسیم کلیه طبقات به پشت پنل درب متصل می گردد که نحوه اتصال در پشت پنل به صورت زیر می باشد.

سوکت مورد نظر با دایره مشخص گردیده است.

سوکت دیتا برای رفع خطا
سوکت دیتا

حالا که جایگاه این دو سیم را در پشت مانیتور ودر پشت پنل و برد اصلی آن متوجه شدید به راحتی می توانید توسط دستگاه بازر این دوسیم را از نظر قطع بودن و یا اتصالی مورد بررسی قرار دهید و خطا را رفع نمایید.

2. خطا ی ارتباط با پنل مربوط به حافظه تصویر

حافظه تصویر همانطور که از نام آن پیداست نباید با سیم های دیتا درگیر باشد و فقط سیم های ویدیو و یا تصویر در آن دخیل است ولی به علت ورود تمامی سیم های دیتا و تصویر به داخل این قطعه به مراتب دیده شده که باعث اتصالی می گردد. پس جهت تست این قطعه به صورت جداگانه دوسیم d1 و d2 را به یکدیگر متصل کنید و یا آن را به طور کامل از مدار حذف نمایید. توجه کنید که قطع بودن ترانس تغذیه در این مورد تاثیری بر قطع شدن این دوسیم ندارد.

خطا ی ارتباط با پنل مربوط به سوییچر دو پنل

سوییچر دو پنل تاثیر بسیار زیادی بر روی این خطا دارد و همانطور که در خطا های قبلی توضیح دادیم هم باید ترانس تغذیه و هم خود سوییچر را بررسی نماییم.

  1. بررسی ترانس تغذیه 12 تا 24 ولت dc
  2. بررسی سوییچر دو پنل

به تصویر زیر توجه کنید

رفع خطا سوییچر
سوییچر پنل

همانطور که در تصویر می بینید دوسیم مربوط به تغذیه در بالا و در سمت چپ تصویر را با ولتمتر اندازه گیری کنید و باید مقدار 24 ولت dc را نمایش دهد .

حتما به این نکته توجه داشته باشید که بر عکس خطای سیگنال دوربین در صورتی که ترانس تغذیه پنل و ترانس تغذیه سوییچر مشترک باشد , سوختن ترانس باعث خطای ارتباط با پنل نیز در همه واحدها خواهد شد.

و همچنین برای چک کردن خود سوییچر یکی از پنل هارا مجزا به کابل واحدها متصل کنید و در صورتی که خطای ارتباط با پنل در کلیه واحدها برطرف گردید مشکل از خرابی سوییچر می باشد.

خطای ارتباط با پنل مربوط به برد اصلی پنل

برد اصلی پنل در آیفون تصویری تکنما در قسمت میانی پنل قرار دارد و همانطور که در عکس پنل مشاهده نمودید در صورت سوختن این قطعه خطای ارتباط با پنل در تمامی واحدها مشاهده خواهد شد. توجه داشته باشید که راهی برای تست برد اصلی پنل وجود ندارد و درصورتی که تمامی راه ها را تست کرده اید باید برد اصلی پنل که اصلی ترین قسمت پنل نیز می باشد را تعویض نمایید. توجه داشته باشید که درصورت سوختن ترانس تغذیه پنل نیز این خطا در تمامی واحدها مشاهده خواهد شد پس قبل از تعویض برد پنل از ورودی 24 ولت dc به پنل توسط ولت متر مطمعن شوید و بعد اقدام به تعویض آن نمایید. برق ورودی 24 ولت در عکس زیر نمایش داده شده است.

به تصویر زیر توجه کنید

برق ورودی به برد  اصلی برای رفع خطا
برد اصلی پنل

خطای در حال حاظر قادر به دیدن عکسهای خود نمی باشید و خطای اشغالی خط تکنما

آیفون تکنما در سیستم ارتباط بین واحدها و دیدن عکس های گرفته شده و یا ضبط شده توسط حافظه تصویری به گونه ای طراحی شده که تنها یک واحد قادر به انجام این کارها می باشد. یعنی در صورتی که یکی از واحدها در حال تماس با واحد دیگر باشد و یا یک واحد در حال تماشای تصاویر ضبط شده خود باشد دیگر نمیتواند واحد دیگری این کارها را انجام دهد و با خطای در حال حاظر قادر به دیدن عکس های خود نمی باشید , مواجه خواهد شد.

این خطا در زمانی مشاهده می شود که شما برای دیدن عکسهای گرفته شده وارد تنظیمات می شوید و با این خطا مواجه خواهید شد و در صورتی که بخواهید با واحد دیگری تماس بگیرید نیز با بوق اشغال مواجه خواهید شد. اما در مواردی مشاهده می شوند که این خطا باقی مانده و در صورتی که خط توسط هیچ واحدی اشغال نیست شما با این خطاها مواجه می شوید.

توجه

همانطور که قبلا ذکر کردیم آیفون تصویری تکنما به دلیل پیچیده بودن نصب باید حتما توسط متخصص این کار انجام شود و در صورتی که نصب به خوبی انجام نشود و یا تعداد واحد ساختمان زیاد باشد ما با شلوغی خط مواجه خواهیم شد. آیفون تکنما در ابتدای تولید با این مشکل به مراتب مواجه می شد که بعدها برای رفع این مشکل دستگاه ایزیلاتور طراحی گردید که وظیفه این دستگاه خلوت سازی خط می باشد.

تصویر ایزیلاتور را مشاهده می کنید.

ایزیلاتور تکنما برای رفع خطا

از آنجایی که نصب این قطعه در همه ساختمانها یکسان نیست و در هر مدل از سیم کشی متفاوت است نمی توانیم آموزشهای لازمه برای نصب این قطعه را بدهیم .ایزیلاتور جهت رفع شلوغی خط در تعداد واحد بالا می باشد و جهت نصب می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

‫60 دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید خدمتتون مهندس جان.ایفون تصویری تکنما مدل C70TMS دارم و اگه امکان داشته باشه مقدار مقاومت های اس ام دی موقعیت R30 و R31 که زیر هوک قرار دارن رو میخواستم.ممنون

  2. ایفون تکنما مدل C70مشکل اینه که ازبیرون زنگ میخوره ولی صدای زنگ داخل ساختمون نمیاد ومامتوجه نمیشیم کسی داره زنگ میزنه …همه تنظیماتش درسته صدا رو صد در صد هستش و رو حالت بی صدا هم نیست…

  3. سلام، آیفون تکنما مدل VDPC70TM هر از گاهی بی صدا میشه و از کوچه زنگ نمی خوره. و باید یکبار با دکمه های صدادار و بی صدا کردن زنگ بازی کنیم تا از نو زنگ خور بشه. ولی باز بعد از یکی دو روز دوباره همین اتفاق می افته بدون اینکه روی صفحه هشدار بده که زنگ بی صدا.

    1. سلام در آیفون های تصویری تکنما از تاچ های بسیار حساس استفاده شده است. شما در ابتدا جهت تعمیرات روی دکمه ها را با پارچه نم دار تمیز نمایید تا هیچ لکه ای بر روی صفحه دکمه وجود نداشته باشد. بعد از آن اگر این مشکل تکرار شود مشکل از برد و آی سی تاچ خواهد بود که بسیار حساس شده است.

  4. سلام ایفون تصویری تک نما مدل D43 چند روز پیش کلا خاموش شد سیمای پشتش قطع و وصل کردم درست شد الان دوباره خاموش شده و دیگ روشن نمیشه کلا 3 ماهه که خریدمش

  5. با سلام
    بعلت سوختن برد ،نصاب اومد بجای برد ۳ شماره ای ۲ شماره ای نصب کرد (پنل بیرونی ) هیچ سیمی هم از پنل های داخلی تغییر داده نشده ،حالا بعضی از واحد ها نو کانکشن میزنه ،نصاب هم گفته باید از پنل داخلی دوتا سیم رو جابجا کنم و هزینه اش جداست ،بنظرتون میشه D1 و D2 رو جابجا کرده باشه واسه بعضی واحدها؟فک کنم واحدها ی شرقی و غربی سیم کشی هاش جدان ،کلا اگه جای D1وD2داخل پنل داخلی جابجاشون کنی چی میشه؟

    1. سلام خیر این مشکل نمیتواند از سیم واحدها باشد. چون در جا به جایی سیم های D1 , D2 حتی برای یک واحد تمام آیفونها نوکانکشن خواهند شد. مشکل از ارتباط پنل می باشد. بهتر است تا ماژول پنل بیرونی را تعویض و یا تعمیر نمایید.

  6. سلام و وقت بخیر
    آیفون تکنما، در بقیه واحد ها خوب است اما در واحد ما ، خود به خود بدون اینکه زنگ واحد ما یا واحد های دیگر زده شود ، خود به خود بوق میزند و صفحه آن روشن میشود ، هر چند دقیقه این اتفاق تکرار میشود

    1. سلام آیفون های تصویری تکنما با دکمه های لمسی حساس ساخته شده اند. سری C43 , C70 بسیار حساس تر از مدل های دیگر این شرکت است. سعی کنید در ابتدا با پارچه مرطوب صفحه لمسی را تمیز نگه دارید و در صورتی که آیفون بر روی شوفاژ یا وسایل گرمایشی نصب شده است آن قسمت شوفاژ را با یک تکه کاغذ بپوشانید تا مشکلات لمس برطرف گردد. در صورتی که تمام موارد را چک نمودید اما همچنان مشکل پابرجاست باید برد لمس بررسی گردد.

  7. سلام
    بعد از زنگ زدن روی پنل خطای ۲۱۲ نمایش داده میشه و زنگ واحد به صورت صدای نویز دار و گوش خراش به صدا در میاد
    در تمامی واحد ها این مشکل هست

    1. خطای 212 در آیفون تصویری تکنما و البته در پنل تکنما خطای کارکرد ولتاژی در پنل است. بهتر است تا برد پنل باز گردد و تمام قطعات ولتاژی بررسی شوند.

  8. سلام خسته نباشید . آیفن مدل 256 روی پنل نوشته لطفا کد و کلمه عبور را وارد نمایید . دستگاه نه کار میکند نه خاموش میشود

      1. سلام سفید شدن تصویر در آیفون تصویری معمولا به دلیل سوختن tft یا ال سی دی می باشد. در ابتدا مطمعن شوید تمام واحدها تصویر سفید نداشته باشند چراکه در این صورت خرابی یا سفیدی تصویر در آیفون تکنما می تواند به دلیل خرابی دوربین پنل باشد

  9. سلام وقت بخیر
    ایفون ۶ طبقه تکنما نصب کردم طبقه ششم تصویر داره ولی صدا رد و بدل نمیشه ضمنا بر روی تصویر مانیتورش خطای نو کانکت رو نشون میده دلیلش چیه؟

  10. سلام ولتاژ غیر مجاز در تکنما چیست و اخطار که بروی مانیتور نمایش داده میشود چجوری میشه اشکالش و برطرف کرد؟

  11. سلام
    آیفون تکنما مدل 256. همه چیش درست کار میکنه منتها تصویر نمایش داده نمیشه.مینویسه دوربین ۱ ولی تصویری نشون نمیده صفحه نمایش سیاهه.اخطار قطعی سیگنال و یا برقراری ارتباط هم نمیده

    1. سلام ایفون تک نما
      تصویر اوکیه و زنگ هم میخوره
      وقتی گوشی رو بر میداری اخطار ارتباط صوتی برقرار نمی‌باشد رو میده و درب بازکنم عمل نمیکنه

      1. سلام در تعمیر خطای ارتباط با پنل برقرار نمی باشد در ابتدا باید ببینید این مشکل تنها از واحد شما باشد. چون اگر تمام واحدها این مشکل را دارند مشکل از پنل بیرونیست حال ابتدا سیم های D1 , D2 را چک نمایید و بعد از آن باید برد بررسی گردد.

        1. باسلام آیفون تصویری تکنمای ما با رعد برق شدید جرقه ای ازش دیده شده وبلافاصله با مشکل وخطای نو کانکشن به رنگ قرمز در تصویر دیده می شود و بازدن دکمه کلید بعداز زنگ خوردن بازکن درب کارنمی کند ودرب ورودی باز نمی شود لطفا راهنمایی کنید .ممنون

          1. اگر این مشکل در تمام واحدها وجود دارد حتما در ابتدا ترانس پنل بیرونی و بعد برد اصلی پنل چک شود. اما اگر تنها از یک واحد است قطعه میکروکنترلر نمی تواند با پنل بیرونی ارتباط بگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما