تعمیراتتعمیرات تکنمامطالب تعمیراتنصب تکنما

تداخل در زنگ واحدها و مشکلات زنگ در آیفون تکنما

در تعمیر آیفون تکنما، مشکل تداخل زنگ یا زنگ نخوردن آیفون تکنما به وجود می آید . این مشکل حتی ممکن است در هنگام نصب محصولات تکنما به وجود آید. اما مشکلات زنگ در آیفونهای تصویری تکنما در هر مدلی از آیفون متفاوت است. ما در مباحث قبلی  زنگ نخوردن آیفونهای تصویری را در برند های چهار سیمه مانند سوزوکی ، سیماران ، کوماکس و آلدو را مورد بررسی قرار دادیم

تداخل زنگ در سیستم چهار سیمه کاملا متفاوت از سیستم هفت سیمه تکنما می باشد چراکه در سیستم چهار سیمه سیم زنگ جداگانه وجود دارد و ممکن است قطع شدن یا اتصالی آن باعث تداخل زنگ شود ولی در سیستم هفت سیمه دیگر سیم مجزا برای زنگ وجود ندارد و تنها خرابی چند تجهیز و یا نرم افزار باعث ایجاد تداخل زنگ می شود. تکنما در ایران تنها شرکتی است که آیفونهای هفت سیمه را روانه بازار کرد و نسل جدیدی از امکانات و آیفونها را به مردم نشان داد. این دسته از آیفونها در چند مدل روانه بازار گردیده است.

توجه داشته باشید که مدل قدیمی آن یعنی مدلی که فاقد سوکت می باشد دیگر توسط این شرکت پشتیبانی نمیشود و قطعات آن نیز در بازار موجود نیست. تداخل در زنگ آیفونهای تکنما می تواند دلایل متعددی داشته باشد و ما در این مقاله این موارد را بررسی خواهیم کرد.

علل تداخل در زنگ آیفونهای تکنما

آیفون های تصویری تکنما آیفون دارای سیستم کدینگ داخلی می باشند و تنها توسط پنل و آیفون داخلی یا مانیتور کد دهی می گردند. دو سیم مربوط به دیتا این دستور زنگ را منتقل می کنند که در صورت خرابی این دو سیم شما شاهد خطای ارتباط با پنل و یا NO Connection خواهید بود. میتوانید خطاهای تکنما را در مطلب انواع خطا در تکنما مشاهده کنید. اما به طور کلی زنگ نخوردن آیفون تکنما را می توان به چند دسته تقسیم نمود.

  1. زنگ نخوردن یک یاچند واحد
  2. زنگ خوردن دو یا چند واحد باهم
  3. زنگ خوردن جا به جای شماره واحدها
  4. زنگ خوردن یک واحد در صورت زنگ زدن اشتباه شماره واحد

زنگ نخوردن یک یا چند واحد در آیفون تکنما

همانطور که قبلا نیز توضیح دادیم آیفون های تصویری تکنما بر خلاف آیفونهای چهار سیمه، دارای قابلیت کد دهی به هر واحد را دارند و برای اینکار دیگر نیاز به دستگاه دکودر نیست. پس جهت تعمیر زنگ نخوردن آیفونهای تکنما تنها با پنل بیرونی و آیفون داخل واحدها سر و کار خواهیم داشت. برای رفع این مشکل می توانید آیفون داخلی خود یا مانیتور داخلی را توسط مطلب نحوه کد دادن به آیفون های تکنما مشاهده نمایید.

علت زنگ نخوردن زنگ آیفون های تکنما

  • زنگ نخوردن به دلیل پاک شدن کد واحد
  • زنگ نخوردن به دلیل خرابی شاسی زنگ
  • زنگ نخوردن به دلیل معیوب بودن بلندگو
  • زنگ نخوردن به دلیل فعال بودن حالت سایلنت

زنگ نخوردن به دلیل پاک شدن کد واحد

به دلیل لمسی بودن اکثر آیفونهای تصویری تکنما ، در هنگام نظافت دستگاه بسیاری از عزیزانمان از دستمال مرطوب برای این کار استفاده می کنند که دشمن اصلی پاک شدن و یا تغییر کد آیفونهای تکنما همین مورد دست یا دستمال مرطوب است. اما این مشکل به مراتب راحت تر قابل حل است. شما می توانید مجدد به هر آیفونی که دارای این مشکل است کد تعریف کرده و تداخل زنگ را رفع نمایید. برای اینکار می توانید با توجه به مدل دستگاه خود به لینک های زیر مراجعه نمایید.

زنگ نخوردن به دلیل خرابی شاسی زنگ تکنما

شاسی زنگ واقع در پنل بیرونی آیفون تکنما می تواند باعث تداخل زنگ و یا زنگ نخوردن واحدها شود. این قطعه معمولا کمتر دچار آسیب می گردد ولی در مواردی مانند ضربه شدید و یا رطوبت شدید می تواند باعث خرابی برد شود. به این نکته توجه کنید که در صورت خرابی شاسی، ملودی زنگ خوردن پنل پخش نخواهد شد. ( زنگ خوردن واحد و نخوردن هر کدام دارای یک ملودی خاص می باشند که در اینصورت هیچ ملودی پخش نمی شود) . جایگاه شاسی زنگ در پنل تکنما در پایینترین قسمت پنل و در زیر برد اصلی می باشد. تست کردن شاسی ها با دستگاه بازر صورت می‌گیرد.

زنگ نخوردن به علت خرابی بلندگو در تکنما

یکی از مشکلات تعمیر آیفونهای تصویری تکنما در لحیم کاری سیم های بلندگوی داخل دهنی مانیتور است که در بسیاری از موارد زنگ نخوردن میتواند به این علت باشد. شما به راحتی و با باز کردن این دهنی می توانید هم لحیم را چک کنید و هم توسط دستگاه بازر بلندگو را تست نمایید.

زنگ نخوردن دهنی آیفون تصویری
دهنی
تداخل زنگ بلندگوی پنل
بلندگو

به این نکته حتما توجه کنید که در صورت خرابی لحیم بلندگو و یا خود بلندگو، در هنگام زدن زنگ از پنل، صفحه مانیتور داخل واحد روشن می شود و فقط صدای زنگ شنیده نمی شود.

زنگ نخوردن به دلیل فعال بودن حالت سایلنت در منو تکنما

حالت سایلنت در مدل های سری c شرکت تکنما بر روی دکمه با عکس ملودی وجود دارد که با زدن آن مانیتور به حالت سایلنت و با لمس کردن مجدد آن از حالت سایلنت خارج می گردد، و به حالت زنگ در می آید . ولی در مدل های دیگر این شرکت حالت سایلنت در داخل منو و با بستن صدای زنگ اتفاق می افتد. کلید حالت سایلنت در تصویر مشخص شده است.

حالت سایلنت برای تداخل زنگ
آیفون تکنما

توجه کنید که در این صورت نیز بازدن زنگ واحد از پنل مانیتور روشن شده و فقط زنگ نمیخورد.


زنگ خوردن دو یا چند واحد باهم در آیفون تکنما

زنگ خوردن دو واحد با هم و یا چند واحد با هم تنها به دلیل تعویض کد یک واحد به واحد دیگر است. اما در مواردی بسیار نادر می تواند به دلیل خرابی برد شاسی نیز باشد. ابتدا هر تعداد از واحدهایی که همزمان زنگ میخورند را مجددا کد گذازی کنید و مجددا تداخل در زنگ واحدها را چک کنید.

زنگ خوردن جا به جای شماره واحدها درآیفون تکنما

در مواردی پیش می آید که شما با زدن زنگ واحدی , واحد دیگری زنگ می خورد که این تداخل زنگ به دو صورت می باشد.

  • الف) زنگ خوردن واحد دیگر و نمایش صحیح شماره زده شده در صفحه نمایش پنل
  • ب) زنگ خوردن واحد دیگر و نمایش اشتباه شماره زده شده در صفحه نمایش پنل

مثال:

به عنوان مثال ما از پنل به واحد شماره 3 زنگ میزنیم اگر در نمایشگر همان شماره سه مشاهده شد و زنگ واحد دیگری به صدا در آمد تداخل زنگ مربوط به مورد ( الف ) است ولی اگر با زدن زنگ شماره 3 روی نمایشگر پنل شماره دیگری نمایش داده شد مربوط به تداخل زنگ در مورد ( ب ) می باشد.

الف) زنگ خوردن واحد دیگر و نمایش صحیح شماره زده شده در صفحه نمایش پنل تکنما

در این صورت نیز کد واحد جا به جا شده و نیاز به کد دهی مجدد دارد که از لینک ذکر شده در بالا می توانید نحوه کد دادن را مطالعه نمایید.

ب) زنگ خوردن واحد دیگر و نمایش اشتباه شماره زده شده در صفحه نمایش پنل تکنما

تداخل زنگ در این مورد مربوط به برد اصلی پنل و یا جا گذاری اشتباه سوکت کیبورد به بورد اصلی اتفاق می افتد که بهتر است بعد از باز نمودن پنل درب توسط تعمیر کار برد اصلی و کیبورد مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشید که در این مورد هیچ اشتباهی در کد دهی وجود ندارد و نیاز به کد دادن مجدد واحدها نیست.

زنگ خوردن یک واحد در صورت زنگ زدن اشتباه شماره واحد در آیفون تکنما

در سیستم آیفون تصویری تکنما این قابلیت وجود دارد که اگر شخصی یا از روی مزاحمت و یا از روی نادانی زنگ واحدی را به اشتباه بگیرد که آن واحد در ساختمان موجود نباشد، سیستم به طور خودکار آن شخص را به واحد نگهبان متصل می کند. این مشکل معمولا در پنل های کدینگ اتفاق می افتد چراکه بسیاری از مردم همچنان کار با پنل کدینگ را آموزش ندیده اند و به اشتباه شماره ها را وارد می کنند.

تداخل در زنگ پنل کدینگ
پنل کدینگ تکنما

حال موضوع بسیار روشن شد اگر واحدی بعد از اشتباه زنگ زدن به صدا در می آید آن واحد به عنوان واحد نگهبان یا در پنل و یا در واحدها معرفی شده است که برای بر طرف کردن این تداخل زنگ باید مطالب نحوه کد دهی به مانیتور تکنما و نحوه کد دادن به پنل های تکنما را مطالعه و اجرا نمایید.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما