تعمیر برد آیفون تصویری الکتروپیک تخصص ماست!!!

تعمیرات تخصصی آیفون تصویری یک علاقه و بعد حرفه است !!! 

تعمیرات تمام مدل های آیفون تصویری الکتروپیک به صورت کاملا تخصصی

تعمیرات مربوط به برد تغذیه – برد صدا – برد پنل- برد تصویر – برد دوربین – دکودرها – سوئیچرها

فعالیت شرکت  8:00 – 19:00

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک یا Electropeyk یک مبحث بزرگ برای تعمیرکاران عزیزمان خواهد بود. هرچند که ما در این سایت به بررسی تخصصی هر نوع از آیفون های تصویری می پردازیم اما امروز تصمیم داریم تا آیفون تصویری محبوب الکتروپیک را برای شما باز نموده و روشهای تعمیر الکتروپیک را برای شما بازگو کنیم. در این مطلب تمام سعی ما بر این خواهد بود تا راه درست را برای تعمیرات آیفون تصویری به شما نمایش دهیم. به دور از هرگونه تبلیغ و یا قصد تبلیغ!

آیفون الکتروپیک یک آیفون محبوب در تمام ایران می باشد. هرچند که تعمیرات آن از دید نصابان آیفون تصویری بسیار راحت می باشد، چراکه این نصابان میگویند تمام قطعات این آیفون تصویری الکتروپیک با یک سوکت و به راحتی تعویض میگردد. اما همواره یادآور میشویم که تعمیرات آیفون الکتروپیک شما را متخصص خواهد کرد نه تعویض قطعات آیفون الکتروپیک!

تعمیر کدام مدل الکتروپیک بررسی خواهد شد؟

در این بررسی ما مدل های ساده آیفون را بررسی خواهیم کرد و تعمیرات تخصصی تر را با هر عیب به صورت جداگانه بررسی میکنیم. اما به طور کلی چون آیفون تصویری الکتروپیک ساده یک آیفون محبوب در تمام ایران می باشد، بررسی این مطلب را بر روی مدل ساده آن انجام میدهیم و مدلهای دیگر را در مطالب بعدی به صورت تخصصی تر دنبال خواهیم نمود.

شناخت قطعات اصلی مانیتور داخلی الکتروپیک

یک مانیتور داخلی الکتروپیک برای کارکرد درست نیاز به قطعاتی دارد که این قطعات را برد مینامند. بردها هر کدام وظایفی دارند که تمام آن ها در کنار یکدیگر آیفون تصویری الکتروپیک را خواهند ساخت. حال به یکدیگر به داخل یک آیفون الکتروپیک نگاهی می اندازیم…

همانطور که میبینید داخل یک آیفون تصویری الکتروپیک بدین صورت می باشد و داخل آن از چند برد الکترونیکی تشکیل شده است. این بردها همگی به یک برد اصلی متصل هستند که به آن مین برد و یا برد اصلی آیفون الکتروپیک میگویند. این برد وظیفه اتصال تمام بردها را در داخل ایفون برعهده دارد. علاوه بر آن چون وظیفه تقویت و انتقال صدا را نیز دارد به آن برد صدا و یا قلابک نیز گفته می شود. اما به طور کلی یک آیفون الکتروپیک تشکیل شده است از…

  1. برد اصلی یا قلابک
  2. برد تغذیه
  3. برد تصویر
  4. کیبورد و یا برد دکمه ها

برد صدا یا برد اصلی آیفون الکتروپیک

همانطور که از نام این قطعه پیداست اصلی ترین قسمت آیفون تصویری می باشد و وظیفه اتصال تمام قسمتهای آیفون تصویری را برعهده دارد و همچنین به دلیل ایجاد صدای رفت و برگشت به آن برد صدا نیز گفته میشود. ناگفته نماند به علت و جود قطعه الکترونیکی قلابک در این برد به آن برد قلابک نیز میگویند.

برد تغذیه آیفون الکتروپیک

برد تغذیه در تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک نقش بسیار زیادی را برعهده دارد. این برد خرابی بالایی داشته و وظیفه تولید نیروی کاری برای تمام قسمت های آیفون تصویری را برعهده دارد. تعمیر برد تغذیه آیفون الکتروپیک به دلیل تخصصی بودن در یک مطلب جداگانه در انتهای این صفحه موجود می باشد.

برد تصویر در آیفون الکتروپیک

برد تصویر نیز یک برد مهم در آیفون تصویری الکتروپیک می باشد که تعمیر این برد یکی از سخترین قسمتها در تعمیر آیفون الکتروپیک خواهد بود. ناگفته نماند که در تعمیر برد تصویر تخصص تعمیرکار در کار با هیتر هویه بسیار مهم خواهد بود. این برد نیز وظیفه دریافت سیگنال دوربین و پردازش آن برای دیدن تصویر توسط کاربر می باشد.

کیبورد و یا برد دکمه های الکتروپیک

این برد همان صفحه دکمه ها در آیفون تصویری الکتروپیک می باشد و خرابی بسیار کمتری نسبت به دیگر بردها دارد و معمولا خرابی کلیدها در آن مشهود می باشد. دکمه درب بازکن و دکمه تصویر بر روی این برد سوار شده است.

 

آموزشهای مربوط به تعمیر آیفون الکتروپیک

تعمیرات برد اصلی مانیتور آیفون الکتروپیک

در آیفون تصویری الکتروپیک خرابی در برد اصلی همانطور که از نام آن پیداست اصلی ترین برد آیفون تصویری میباشد و به آن برد صدا نیز گفته میشود چراکه در این برد قطعات الکترونیکی صدا نیز استفاده شده است.

این قطعه علاوه بر ایجاد صدا یعنی تقویت صدا و تغذیه میکروفن برق مورد نیاز برد تصویر را نیز تامین نموده و قطع و وصل نمودن صدا و تصویر و تایمر تصویر را برعهده دارد.

قطعات تشکیل دهنده این برد که بیشتر مورد خرابی قرار می گیرد

  • میکروسوییچ یا همان هوک
  • خازن ها
  • پتانسیومترها
  • رگولاتورها
  • آی سی صدا
  • آی سی زنگ

تعمیرات میکروسوییچ یا هوک مانیتور الکتروپیک

در آیفون های تصویری الکتروپیک همانند آیفون های تصویری دیگر مانند کوماکس و سوزوکی و آلدو و حتی تکنما از میکروسوییچ ها یا به اصطلاح بازاری قطع کن یا هوک جهت قطع و وصل نمودن صدا و تصویر و … استفاده می شود ازین رو بسیاری از قطعی صدا ها و خرابی تصویر و نداشتن تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک مربوط به این قطعه می باشد. به طور کلی قطعه مورد استفاده در آیفون الکتروپیک (هوک) از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و خرابی بسیار بالایی نسبت به قسمتهای دیگر آیفون الکتروپیک دارد.

تعمیرات هوک در آیفون تصویری الکتروپیک

 

هوک در تعمیر آیفون الکتروپیک

این قطعه در اصطلاح بازاری یعنی هوک. بسیاری از تعمیرکاران آیفون تصویری قطعات هوک رو به عنوان اولین قطعه برای تعمیر آیفون تصویری خود بکار می برند چرا که این قطعه الکترونیکی بسیار مورد خرابی قرار می گیرد.

قطعه هوک در آیفون های تصویری به شکل های متعدد دیده میشود اما اغلب آیفون های تصویری الکتروپیک ازین قطعه هوک استفاده میکنند اما در برخی مدل ها نیز مدل دیگری از هوک دیده میشود.

تعمیرات هوک در آیفون تصویری الکتروپیک مدل ساده

 

قطعه هوک در تعمیرات آیفون الکتروپیک

قطعه هوک بعد از گذشت چندین سال دارای رسوب شده و به خوبی تصویر و صدا را متصل نمی کند. ازین رو جهت شستشوی این قطعه و تعمیر مانیتور الکتروپیک از اسپری ناهید استفاده می شود.

توجه داشته باشید که اسپری ناهید خشک جهت شستشوی این قطعه مناسب می باشد،

اما حتما باید توسط انبر ها یا پنس های سرکج الکترونیکی ابتدا درپوش آن را باز نموده تا تیغه ها کاملا شستشو داده شوند.

تست قطعه الکترونیکی هوک توسط مولتی متر انجام می شود و نحوه تست قطعات توسط مولتی متر را می توانید در ویدیوهای تهیه شده زیر صفحه مشاهده نمایید.

خازن ها در آیفون تصویری الکتروپیک

خازن ها همانطور که در مطالب قبلی نیز گفتیم یکی از پرکاربردترین قطعات الکترونیکی در برد های الکترونیکی است و هرجا که نیاز به صاف شدن ولتاژ و ریز شدن صدا و یا عقب افتادن ولتاژ از جریان می باشد , استفاده می شوند. اما نداشتن صدا در آیفون تصویری بیشتر به دلیل خرابی این قطعات می باشد که در مطالب پایین صفحه به صورت تخصصی به بررسی آنها پرداخته ایم…

پتانسیومترها در تعمیر مانیتور آیفون الکتروپیک

پتانسیومتر قطعه الکترونیکی در بردهای الکترونیکی است که نقش یک مقاومت متغیر را ایجاد می کند. این مقاومت متغیر می تواند در مسیر صدا قرار گرفته و صدا را کم و یا زیاد نماید. پس نتیجه می توان گرفت که درصورت تست این قطعه میتوان دو پایه از سه پایه ی این قطعه الکترونیکی را اتصال کوتاه نمود تا هم آن را تست نمود و یا آن را از مدار خارج کرد.

پتانسیومتر در تعمیر آیفون الکتروپیک

 

پتانسیومتر استفاده شده در تعمیرات الکتروپیک

در آیفون های تصویری الکتروپیک این پتانسیومتر ها وظایف متعددی را انجام میدهند که با شناخت این وظایف می توانید بسیاری از معایب آیفون تصویری الکتروپیک را برطرف نمایید. وظایفی چون

  • تغیر میزان صدای خروجی
  • تغییر میزان رنگ تصویر
  • تغییر میزان روشنایی تصویر

شناختن این وظایف چه کمکی به تعمیرات آیفون تصویری الکتروپیک میکند؟

جواب این سوال بسیار واضح است . در بسیاری موارد تصویر آیفون تصویری بسیار تار میباشد و یا تصویر بسیار تیره و یا بسیار تاریک است. یکی از دلایل آن می تواند خرابی پتانسیومتر و یا مقاومت متغیر آن ها باشد . تعمیرات پتانسیومتر ها معمولا با شستشوی قطعه برطرف می شود. ولی در بعضی مواقع با تعویض پتانسیومتر مشکل برطرف خواهد شد.

در تصویر زیر نمونه پتانسیومتر های مانیتور آیفون تصویری الکتروپیک را مشاهده می کنید.

پتانسیومتر در تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

 

پتانسیومتر در تعمیر آیفون الکتروپیک

رگولاتور در تعمیرات مانیتور آیفون الکتروپیک

قبلا و در موضوع تعمیرات آیفون تصویری کوماکس رگولاتور ها را توضیح دادیم . اما به طور خلاصه رگولاتورها وظایف متعددی در مدار ایفا میکنند. ما در این مطلب تنها رگولاتور های موجود جهت تعمیرات آیفون الکتروپیک را شرح خواهیم داد.

رگولاتور های موجود در آیفون الکتروپیک عبارت است از:

  • رگولاتور مبدل ولتاژ DC 7812
  • رگولاتور 1117

رگولاتور مبدل ولتاژ DC 7812

رگولاتور مبدل ولتاژی وظیفه تغییر ولتاژ از زیاد به کم را انجام می دهد. به عنوان مثال یک رگولاتور 7812 می تواند ولتاژ ورودی 12 تا 24 ولت مستقیم را به ولتاژ مستقیم 12 ولت ثابت تغییر دهد. ازین رو از رگولاتور ها برای برق تغذیه درب بازکن و یا برق تغذیه مانیتور استفاده می شود . نحوه تست آن بسیار راحت است و فقط نیاز به شناختن پایه های یک رگولاتور است.

همانطور که در عکس مشاهده می کنید یگ رگولاتور پایه های مشابه تصویر در ورودی و خروجی خود دارد. ( تعمیرات مانیتور الکتروپیک )

رگولاتور ولتاژ خروجی 5

 

رگولاتور در تعمیر آیفون الکتروپیک

تست رگلاتور مبدل ولتاژی در تعمیرات آیفون الکتروپیک

حال جهت تعمیر و تست کردن خرابی رگولاتور موجود در آیفون تصویری الکتروپیک نیاز به یک مولتی متر و یا ولت متر ولتاژ مستقیم دارید. تا پایه های ورودی و خروجی آن را به صورت دقیق اندازه بگیرید.

مطلب رگولاتور چیست و چگونه تست میشود یک ویدیو کامل از تست رگولاتورها را برای شما بررسی میکند.

توجه داشته باشید که جهت تست رگولاتور برای تعمیر مانیتور الکتروپیک حتما باید برق ورودی دستگاه وصل باشد و هر گونه برق گرفتگی به عهده خود شخص می باشد پس حتما اگر برقکار هستید این کار را انجام دهید و در غیر این صورت این تست را به عهده یک تکنسین برق بگذارید.

ترانزیستور TIP127

همانطور که میدانیم ترانزیستور 127 نقش بسیار مهمی در تعمیرات آیفون تصویری الکتروپیک دارد. باز هم تکرار میکنم تصویری !!! چرا؟

این قطعه نقش بسیار مهمی در تصویر و کیفیت و تایم آن دارد یعنی در واقع زمانی که شما گوشی را قطع نکنید . تایمر وارد مدار شده و بعد از گذشت تایم مشخصی مدار تصویر را قطع خواهد کرد. حال این قطع شدن تصویر در آیفون تصویری و سوئیچ نمودن خط برقی تصویر به عهده این ترانزیستور خواهد بود. توجه داشته باشید که این قطعه همواره داخل مدار است یعنی در صورت خرابی شما اصلا تصویری نخواهید داشت. اما برخی مواقع خرابی به صورتی است که اتصال کوتاه رخ میدهد و مدار قطع نخواهد شد. پس اگر :

  • تصویر نداشته باشید شاید تایمر معیوب باشد و شاید ترانزیستور 127
  • تصویر بعد از گذشت چند دقیقه قطع نشود قطعا تایمر یا ترانزیستور TIP127 معیوب است.

رگولاتورهای موجود در برد اصلی آیفون الکتروپیک در عکس زیر مشخص گردیده است.

رگولاتور در تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

 

رگولاتور در تعمیر آیفون الکتروپیک

آی سی صدا در تعمیر آیفون الکتروپیک

توجه داشته باشید که همانطور که در مباحث قبلی اعلام کرده بودیم. هر نوع صدایی جهت زیاد شدن و شنیده شدن توسط ما نیاز به آمپلی فایر جهت تقویت صدا دارد . ازین رو درمانیتور آیفون های تصویری الکتروپیک نیز جهت تعمیرات صدا ، شما باید قسمت تقویت صدا یا همان آی سی صدا را بدانید تا بتوانید به راحتی اقدام به تعمیر برد صدا و یا صدای زنگ کنید.

آی سی تقویت صدا در تعمیرات آیفون تصویری

 

آی سی تقویت صدا

آی سی استفاده شده در آیفون های تصویری الکتروپیک نمونه استفاده شده در آیفون های تصویری دیگر برندهاست و جهت تعمیرات صدا نیاز به تعویض آی سی صدا می باشد. همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید این آی سی کار تقویت صدا برای پخش بر روی بلندگو را دارد.

در صورتی که آیفون تصویری الکتروپیک شما دارای دهنی نمیباشد و از نمونه بدون گوشی است و شما صدای پایین به بالا را ندارید باید اقدام به تعویض این قطعه در اول کار کنید. حتی در صورتی که صدای پایین به بالا در گوشی های دارای دهنی آیفون ضعیف است نیز تعویض این قطعه به تقویت بیشتر صدا کمک خواهد کرد.

آیا تنها تعویض آی سی برای تعمیر صدای آیفون کافیست؟

جواب این سوال به طور حتمی خیر است چراکه هر آمپلی فایری بعد از تقویت صدا نیاز به تنظیم صدا برای وضوح بیشتر صدا است ازین رو استفاده از خازن ها در تنظیم کیفیت صدا کمک می کند.

خازن هایی که ولتاژ آن ها بالاتر از 12 ولت و با مقادیر مختلف فاراد در هر آیفون تصویری وجود دارد. پس حد الامکان در تعمیر صدای آیفون تصویری الکتروپیک خود بعد از تعویض آی سی صدا خازن های مربوطه را نیز تعویض نمایید.

توجه داشته باشید که برای پیدا نمودن خازن های مربوطه به راحتی میتوانید خط مداری پایه های آی سی یا بلندگو را دنبال کرده و خازن مورد نظر را بیابید

توجه داشته باشید که این خازن ها در مدار به صورت سری برای تنظیم تریبل صدا قرار می گیرند.

تعمیرات برد تغذیه مانیتور آیفون الکتروپیک

برد تغذیه اصلی ترین قسمت یک مانیتور آیفون تصویری الکتروپیک می باشد و تعمیرات آن معمولا بسیاری از مشکلات آیفون را حل می کند.

مشکلاتی نظیر

  • پر پر زدن تصویر
  • تق تق کردن صدا
  • چشمک زدن چراغ آیفون
  • باز نشدن درب ورودی ساختمان

برد تغذیه استفاده شده در آیفونهای تصویری الکتروپیک را می توانید در عکس زیر مشاهده نمایید.

برد تغذیه در تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

 

برد تغذیه در تعمیر آیفون الکتروپیک

همانطور که مشاهده نمودید بسیاری از این مشکلات با تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری قابل حل می باشد. بردهای تغذیه استفاده شده در آیفون های تصویری الکتروپیک از نوع بردهای تغذیه سوییچینگ می باشد. بردهای معمولی با ولتاژ ثابت در خروجی مشکلات زیادی را در آیفون به وجود می آورد. پس حتما در خرید برد های تغذیه نهایت دقت را داشته باشید.

توجه داشته باشید که از بردهای آیفون های تصویری کوماکس و سیماران و سوزوکی و آلدو و … در آیفونهای تصویری الکتروپیک نمی توان استفاده نمود ،

این برد ها از نظر عملکرد شبیه به یکدیگر می باشند ، ولتاژ تغذیه آیفون های الکتروپیک کاملا متفاوت از آیفون های دیگر است و در صورت استفاده از این بردها مدار به خوبی عمل نخواهد کرد.

تعمیرات برد دکمه ها و یا برد کیبورد آیفون الکتروپیک

برد دکمه ها و یا برد های کی برد بردهایی برای انجام وظایف با فشردن دکمه ها می باشد، که جهت تست کردن آنها نیاز به مولتی متر و یا دستگاه بازر می باشید. بردهای دکمه یا کیبورد قطعات الکترونیکی خاصی ندارند و همان کلیدهای شاسی هستند که قابل تعویض هستند.

برد دکمه در تعمیر آیفون الکتروپیک

 

برد دکمه در تعمیر آیفون الکتروپیک

برد کیبورد استفاده شده در تعمیر مانیتور آیفون های تصویری الکتروپیک دقیقا همان کیبورد استفاده شده در آیفون های تصویری کوماکس و سوزوکی و آلدو می باشد. ازین رو جهت تعمیرات کیبورد می توانید از تعمیرات کیبورد آیفون های تصویری کوماکس نیز استفاده نمایید. جهت تست کردن دکمه های درب باز کن و نیز سایر دکمه ها می توانید از ویدیو تهیه شده توسط این گروه استفاده نمایید.

تعمیرات برد تصویر آیفون تصویری الکتروپیک

تعمیرات برد تصویر بسیار حساس است و می توان گفت حساس ترین قسمت در تعمیرات یک آیفون تصویری الکتروپیک همین قطعه تصویر یا برد تصویر است . بردهای تصویر در تمامی آیفون های تصویری ساده یکی میباشد. در مدل های تاچ فقط این برد چون وظایف دیگری نیز برعهده دارد کمی متفاوت بوده است. اما در کل این برد وظیفه اصلی آن یکی می باشد.

تعمیرات برد تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک

 

تعمیرات برد تصویر در آیفون الکتروپیک

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این یک برد تصویر از آیفون الکتروپیک میباشد. اما ما در این مطلب قطعات اصلی که باعث خرابی در آیفون الکتروپیک میشوند را آموزش و تعمیر خواهیم نمود. این قطعات عبارت است از:

  • آی سی سوئیچینگ
  • آی سی رنگ
  • خازن ها
  • رگولاتورها

آی سی سوئیچینگ در تعمیر آیفون الکتروپیک

در ای مدار دو عدد آی سی موجود است که اولی وظیفه سوئیچینگ را برعهده دارد و همانطور که از نمام آن پیداست وظیفه سوئیچ نمودن در مئار را برعهده دارد. پس به طور کلی سوئیچ نمودن ولتاژ های متفاوت مدار وظیفه این قطعه است. جهت تست باید در نظر داشت که پایه های خروجی ولتاژ مناسب را دارند یا خیر. این آی سی دارای هشت پایه بوده و در صورت خرابی تصویر اصلا روشن نخواهد شد و تصویر نخواهیم داشت.

آی سی رنگ در تعمیر الکتروپیک

آی سی رنگ نیز همانطور که از نام آن پیداست وظیفه رنگ دهی و تجزیه رنگ تصویر را بر عهده دارد. پس به طور کلی اگر تصویر دارای رنگ های خراب و به هم ریخته میباشد این قطعه الکترونیکی معیوب بوده و باید تعویض گردد.

نتیجه گیری :

حال که به انتهای مطلب تعمیرات آیفون تصویری الکتروپیک رسیدیم باید در نظر داشته باشیم ، که این تعمیرات باید در حدی باشد که نام یک تعمیرکار را بر روی ما بگذارند. پس سعی کنیم همواره در حال آموزش باشیم و دانسته های خود را افزایش دهیم. بنده به عنوان عضو کوچکی از گروه مهندسی سریر تصویر همواره سعی نموده ام تا دانسته های خود را بی منت در اختیار همگان قرار دهم .

حال ممکن است در این راه اشتباهاتی را نیز داشته باشم پس از شما خواهش میکنم در صورتی که قسمتی از متن مشکل دارد ما را برای بهتر شدن یاری نمایید . تعمیرات آیفون الکتروپیک یک هنر بزرگ در ایران است پس توجه داشته باشید ، که در صورتی که می توانید مارا در نوشتن یاری نمایید تا اثری بزرگ ثبت نماییم ازین کار دریغ نکنید.

حال برای رفاه حال شما عزیزان گروه سریر تصویر فیلم آموزشی جهت تعمیرات آیفون تصویری الکتروپیک مهیا نموده است که با مشاهده آن به راحتی میتوانید تعمیرات آیفون تصویری را بهتر بیاموزید.

امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده و توانسته باشیم تا نیاز شما عزیزان را در کمتر کردن هزینه زندگی برآورده کنیم.

تست قطعات الکترونیکی قبل از عیب یابی الکتروپیک

مدار تست آی سی 386
تست قطعات الکترونیکی

روشهای تست آی سی LM386

آی سی LM386 یک آی سی آپ امپ می باشد که در تعمیر آیفون تصویری بسیار کاربرد دارد. در مطالب قبلی ما تست انواع قطعات

بخوانید »

فیلم های آموزش تعمیرات آیفون الکتروپیک

سوالات متداول راجع به تعمیرات آیفون الکتروپیک

هزینه تعمیرات آیفون الکتروپیک بسته به نوع تعمیرات متفاوت خواهد بود. ازین رو این اطمینان داده می شود که هزینه تعمیرات در شرکت سریر تصویر بسیار پایین تر از نمایندگی های دیگر خواهد بود. چراکه در این شرکت تمام قطعات و بردهای SMD و DIP قابل تعمیر هستند ولی در بخش های دیگر یا نمایندگی های دیگر، بردها تعویض میگردند که این تعویض برد هم هزینه تعمیرات را بالا خواهد برد و هم کیفیت اجناس از حالت اصلی خارج خواهد شد.

از زمان تماس شما با این مجموعه آدرس شما در سیستم ضبط خواهد شد و به صورت نوبت دهی تعمیرات الکتروپیک انجام خواهد گردید. اما به علت پخش بودن سرویسکاران این مجموعه در سراسر شهر تهران تمام سرویسهای غرب تهران و تعمیرات شرق تهران به سرویسکار مربوطه ارجاع داده میشود ، که این امر سرعت تعمیرات را بالا خواهد برد.

تعمیرات تخصصی برد آیفون های الکتروپیک در سراسر شهر بزرگ تهران یعنی در غرب و شرق و شمال و جنوب تهران پذیرفته میشود. توجه داشته باشید که هزینه دریافتی بابت ایاب و ذهاب همان مبلغ اتحادیه می باشد و در سراسر تهران این مبلغ یکسان خواهد بود. سرویسکاران آیفون الکتروپیک در سراسر مناطق پخش بوده و همین امر سبب سهولت در تعمیرات خواهد شد.

مجموعه سریر تصویر یک مجموعه تخصصی در تعمیرات برد انواع آیفون تصویری می باشد و تمامی دوره های تخصصی تعمیر برد آیفون تصویری در این مجموعه برگذار میگردد. پس در چنین مجموعه ای تمام بردهای سخت و بردهای حساس شامل بردهای دوربین پنل و بردهای مانیتور الکتروپیک قابل تعمیر خواهند بود.

در برخی تعمیرات حساس و مرتبط با تمام واحدها مانند کددهی پنل و آیفون های داخلی نیاز به حضور تمام واحدهاست اما در بسیاری از موارد نیاز به حضور تمام واحدها نخواهد بود. توجه داشته باشید در صورت نیاز به حضور تمام واحدها سرویسکار موظف به اعلام این مورد می باشد. شما نیز میتوانید یک زمان مشخص برای تعمیرات را به سرویسکار اعلام نمایید تا تمام واحدهای معیوب در آن بازه زمانی در واحد حضور داشته باشند.

‫86 دیدگاه ها

  1. باسلام
    بنده یک آیفون صوتی الکتروپیک تک واحدی نصب کردم همه چیش کار میکنه صدا میره و میاد زنگ هم میخوره اما دربازکن را که میزنم فیوز داخل منبع تغذیه میسوزه و درب هم باز نمیشه کلیه سیم کشی ها هم با اهم متر تست شده درسته یه سیم 6 زوجی از گوشی به صفحه کشیدم یه سیم نایلون 1*2 از منبع تغذیه به صفحه کشیدم و یک سیم 1*2 از صفحه به قفل زنجیری.
    یه بار هم بوبین داخل قفل را سوزوند قفل را کامل نو کردم منبع تغذیه هم کامل نو هست 4 روز کار کرد ولی دوباره فیوز را سوزوند میشه کمک کنید بگید مشکل از کجاس؟

    1. شما جهت فقط باز نمودن درب سعی کنید از ترانس های 24ر ولت استفاده نمایید. ترانس های 12 ولت آمپر بیشتری جهت باز نمودن درب استفاده میکند که باعث سوختن فیوز میگردد اما اگر از ترانس های 24 ولت استفاده نمایید میزان آمپراژ را تقریبا نصف می نمایید.

  2. اقای میرزاده با سلام ودرود لطفا اگر امکانش هست طرز تعویض قطعه هوک را توضیح یا با فیلم نشان دهید باسپاس

    1. سلام دوست خوبم….
      چشم این وظیفه در دستور کار قرار خواهد گرفت و نحوه تعویض قطعه هوک برای شما به صورت فیلم و در صفحه تعمیرات قرار داده خواهد شد.

  3. ممنونم بابت مطالب خوب و کاربردیتون خیلی عالی بار ها شده تو سخت ترین کار ها گیر کردم و از سایت شما کمک گرفتم مشکلم برای همیشه حل شده تشکر فراوان🌷

  4. سلام به آیفون تصویری نسب کردم پنل بیست واحدی بود فقط یک واحدی که گوشی نداشت به بقیه اضافه شد وقتی گوشی رو روشن میکنی درب باز کن پایین مدام میزنهه و تا گوشی رو خاموش نکنی قطع نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید سپاس

    1. سلام همکار گرامی
      تا زمانی که اطلاعات دقیق ندید ما نمیتونیم راهنماییتون کنیم ابتدا بفرمایید مارک آیفون تصویری چی هست؟
      آیفون نو بوده یا کارکرده؟

  5. با سلام و خسته نباشید خدمت شما تمام توضیحاتو مطالعه کردم من نصب ایفون انجام میدم اما هزینه زیادی برای تعمیر میدم میخام خودم یاد بگیرم و تعمیر کنم میخاستم منو کمک کنید که بتونم خودم انجام بدم.شماره تماسم………… اگر پیام بدید من خ‌دم تماس میگیرم ممنون از شما و همکارانتون

  6. با سلام و خسته نباشید
    آیفن من الکتروپیک مدل ۳۸۲ هست و اینکه همه چیز ایفن به درستی کار میکنه تنها مشکل اینه از بیرون زنگ میزنن مانیتور رنگ نمیخوره میشه راهنمایی بفرمایید

  7. با سلام وخسته نباشید
    من ایفن الکترو پیک مدل ۳۸۲ دارم تصویر بدون مشکل صدای بیرون را هم دارم در را نیز باز میکنه تنها مشکل اینه از بیرون زنگ میزنن مانیتور زنگ نمیخوره میشه راهنمایی بفرمایید با سپاس

  8. سلام خدمت شما مهندس گرامی
    بنده بابت خرابی یک عدد آیفون الکتروپیک مزاحمت میشم که تعمیرات بردش رو نمیتونم انجام بدم. بردش از نوع اس ام دی هست و بسیار سخت تعمیر میشه. قطعات هوک و قلابک و برد تغذیه رو چک کردم مشکل نداشت.
    میشه بابت تعمیراتش از شما کمک بگیرم؟
    الان تعمیرات برد صوت آیفون الکتروپیک چند در میاد؟

    1. سلام دوست خوبم
      شما برد رو با کل آیفون داخل منزل برای ما ارسال نمایید تا قطغات چک گردد و قبل تعمیر اعلام هزینه شود. در تعمیرات برد الکتروپیک دقیق نمیتوان گفت ایراد از کدام قطعه الکترونیکی است.

  9. سلام با عرض خسته نباشید به شما و همکارانتان ما ایفون تصویری الکترو پیک داریم در بازکن ان کار نمی کند وقتی کلید در باز کن را می زنیم یک صدای کو چک می اید ولی در باز کن کار نمی کند همه طبقات. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  10. سلام وقت شما بخیر .یک مانیتور سوزوکی مدل sz-4131 هست که برد تغذیه اش مشکل پیدا کرده و آی سی آن سوخته و شماره اش مشخص نیست .میتونید در این مورد راهنمایی کنید ممنون.

  11. با سلام
    ایفون تصویری الکتروپیک داخل واحد ناگهان بوقی زد و خاموش شد و دیگر هیچ عملکردی ندارد مشکل از کدام قسمت است؟ و چه چیزی برای عیب یابی باید چک کنم؟
    ممنون

  12. سلام
    وقت بخير و خسته نباشيد
    من يه ايفون تصويري الكتروپيك٣ واحدي دارم حدود ٤الي٥ سال
    البته كم كاركرد چون ٩٠درصد٢ تا از واحداش خاموش و خالي از سكنه است
    حدود يه ماهي ميشد كه زنگ واحدي كه استفاده ميشه يكي در ميان ميزد الانم اصلا نميزنه مشكل از چي ميتونه باشه
    و يه سوال ديگه موقع نصب اوليه اون ٢ تا سيم براي دزدگير از پشت پناه جدا شده و نميدانم دقيقًا به كجاي پشت پناه وصل ميشه به اون كليده كنار پيش وصله ولي از پشت پنل جداشده
    ضمنا يه مدتي هم بوده كه برگشت قداس زنگ از داخل به پنل نداشته و شخص پشت در احساس ميكرده زنگ نميزنه و هي پشت سر هم شاسي زنگ رو ميزده
    ممكن شاسي خراب شده باشه
    لطفاراهنمايي بفرماييد با تشكر

  13. سلام
    وقت بخير و خسته نباشيد
    من يه ايفون تصويري الكتروپيك٣ واحدي دارم حدود ٤الي٥ سال
    البته كم كاركرد چون ٩٠درصد٢ تا از واحداش خاموش و خالي از سكنه است
    حدود يه ماهي ميشد كه زنگ واحدي كه استفاده ميشه يكي در ميان ميزد الانم اصلا نميزنه مشكل از چي ميتونه باشه
    و يه سوال ديگه موقع نصب اوليه اون ٢ تا سيم براي دزدگير از پشت پناه جدا شده و نميدانم دقيقًا به كجاي پشت پناه وصل ميشه به اون كليده كنار پيش وصله ولي از پشت پنل جداشده
    لطفاراهنمايي بفرماييد با تشكر

  14. باعرض خسته نباشید خدمت جنابعالی همکارتون هستم در زاهدان یک مقدار قطعات نیاز داشتم میخواستم بپرسم جنابعالی فروش قطعات دارید یا میتونید شماره بدید بتونم خرید کنم ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما