تعمیرات آیفون تصویری سیماران

تعمیر برد آیفون تصویری سیماران تخصص ماست!!!

تعمیرات تخصصی انواع مدلهای آیفون تصویری سیماران – (نمایندگی مجاز تعمیرات)

تعمیرات تخصصی – برد صدا – برد پنل- برد تصویر – برد دوربین – دکودرها – سوئیچرها در آیفون سیماران

فعالیت شرکت  8:00 – 19:00

آموزشهای تعمیر آیفون تصویری سیماران

روند تولید و انتقال صدا
انواع مشکل

دلیل قطع شدن کامل صدای رفت و برگشت در آیفونهای تصویری آنالوگ

در ابتدا چک کنید درب بازکن کار میکند یا خیر
الف) اگر درب بازکن کار نمیکند

1-سیم مربوط به صدا قطع شده است.

2-در برد صدا مانیتور مسیر سیم صدا قطع شده است.

3-اگر در همه واحدها صدا ندارید برد پنل معیوب است.

4-سوئیچر آیفون معیوب است.

ب)اگر درب بازکن کار میکند و صدا ندارید

1-سیم دهنی و سوکت را چک نمایید.

2-بلندگو و میکروفن را تست نمایید.

3-برد صدای آیفون تصویری معیوب است

4-اگر در تمام واحدها صدا ندارید برد پنل معیوب است

بخوانید »
مدار صدا در آیفون کوماکس
انواع مشکل

دلیل ضعیف و کم شدن صدا در آیفون های تصویری آنالوگ (4-5سیمه)

مراحل تعمیر ضعیف و کم شدن صدا در آیفون تصویری به ترتیب زیر است.
1-در ابتدا هوک را شستشو و تعویض نمایید.

2-سیم دهنی آیفون را تعویض یا تست نمایید.

3-اگر صدای رفت ضعیف است میکروفن را تعویض کنید.

4-اگر صدای برگشت ضعیف است بلندگو را چک کنید.

5-برد صدا آیفون تصویری را چک نمایید.

6-سوئیچر آیفون تصویری را تعویض نمایید.

7-سیم مربوط به صدا را با سیم های موجود تعویض نمایید.

بخوانید »
برد صدا آیفون تصویری
انواع مشکل

دلیل یک طرفه شدن صدا در مانیتور آیفونهای تصویری آنالوگ(4-5سیمه)

اگر صدای آیفون تصویری شما یکطرفه شده است
1-هوک آیفون تصویری را شستشو دهید.

2-سوکت دهنی آیفون را بررسی کنید.

3-سیم دهنی آیفون را چک نمایید.

4-بلندگو را تست کنید.

5-میکروفون را تعویض نمایید.

6-برد صدا آیفون تصویری خود را تعمیر نمایید.

بخوانید »
دکودر آیفون چهارسیمه
تعمیرات

نحوه کد دادن به دکودر سیماران

کلیه سیستم دکودرها و پنل کدینگ سیماران را در یک جا جمع نمایید.

تمامی سوکت ها را متصل کرده و مدار را نصب نمایید.

جامپر j2 را بر روی دکودر متصل نمایید.

حال تنها یک خروجی از چهار خروجی دکودر که می خواهید کد دهید را متصل نمایید.

زنگ واحد مورد نظر را بزنید تا آیفون تصویری 3 بار زنگ بخورد.

جامپر را بر روی حالت J1 قرار دهید.

بخوانید »

فیلم های آموزشی تعمیر آیفون سیماران

تست قطعات الکترونیکی قبل از عیب یابی سیماران

مدار تست آی سی 386
تست قطعات الکترونیکی

روشهای تست آی سی LM386

آی سی LM386 یک آی سی آپ امپ می باشد که در تعمیر آیفون تصویری بسیار کاربرد دارد. در مطالب قبلی ما تست انواع قطعات

بخوانید »

سوالات متداول در زمینه تعمیرات سیماران

همواره توجه داشته باشید که هزینه تعمیرات آیفون تصویری سیماران در گروه مهندسی سریر تصویر طبق اتحادیه تعمیرکاران آیفون تصویری محاسبه و دریافت میگردد. این یعنی حداقل هزینه در تعمیرات آیفون تصویری سیماران. هزینه دریافت شده تنها یک مبلغ جهت اجرت + هزینه ایاب و ذهاب می باشد که گروه مهندسی سریر تصویر طبق لیست عمل خواهد کرد.

بله تمام تعمیرات انجام شده در گروه مهندسی سریر تصویر دارای گارانتی خواهد بود حال این گارانتی بسته به نوع قطعه تعویض شده توسط تعمیرکار متفاوت خواهد بودذ که قبل از تعمیرات ذکر خواهد شد.

تمام سرویسکاران آیفون تصویری سیماران در این شرکت دارای کارت شناسایی از طرف شرکت می باشند و درصورتی که نیاز به انتقال دستگاه از طرف سرویسکار به شرکت باشد ، سرویسکار موظف است کارت شناسایی شرکت را به روئیت کارفرما رسانده و جهت دستگاه یا دستگاه های سیماران تحویل گرفته شده به کارفرما رسید تحویل دستگاه ارائه دهد. 

تمام تعمیرات تخصصی در این شرکت با نوبت کاری و کدگذاری شده انجام میگیرد. بدینصورت که آدرس در سیستم ذخیره شده دارای نوبت تعمیر خواهد بود و تمام سرویسکاران موظف هستند تا 12 ساعت قبل از مراجعه با کارفرما تماس حاصل نمایند و در صورتی که کارفرما زمان خاصی برای حضور در پروژه مدنظر داشته باشد سرویسکار موظف به حضور در آن زمان خواهد بود.

بله گروه مهندسی سریر تصویر در روزهای جمعه و تعطیل رسمی نیز آدرس هارو توسط سیستم هوشمند ظبط نموده و به اطلاع سرویسکاران خواهد رساند و سرویسکاران نیز در روزهای تعطیل تمام آدرس های دریافتی را تعمیر خواهد نمود. توجه داشته باشید که در برخی از تعمیرات آیفون تصویری نیاز به حضور تمام واحدها می باشد ازینرو بهترین کار هماهنگی با تمام واحدها یا برخی از واحدها جهت تعمیر توسط تعمیرکار می باشد.

شرکت سریر تصویر یک مرکز تخصصی تعمیرات برد آیفون تصویری می باشد و قطعا در چنین مجموعه هایی تمامی بردها علاوه بر تعمیرات ، آموزش نیز داده می شوند. گروه مهندسی سریر تصویر با ده سال سابقه فعالیت تخصصی یکی از بزرگترین مراکز تعمیرات تخصصی آیفون سیماران می باشد.

آیفون های تصویری سیماران یکی از محبوب ترین آیفون های تصویری در ابتدای ورود به بازار ایران بودند و ازین رو تعداد این نوع از آیفون های تصویری در تهران و ایران رو به افزایش بوده و هست. ما در این مطلب به صورت کاملا تخصصی تعمیرات آیفون تصویری سیماران ( مانیتور و پنل ) را مورد بررسی قرار خواهیم داد. تعمیرات آیفون تصویری در این شرکت به صورت تخصصی زیر نظر کارشناسان دنبال میگردد.

تعمیرات آیفون تصویری سیماران را به طور کلی می توان به سه بخش کلی زیر تقسیم کرد.

  • تعمیرات مانیتور داخلی واحد ها
  • تعمیرات مربوط به کابل کشی
  • تعمیرات مربوط به پنل بیرونی

تعمیرات مانیتور داخلی آیفون تصویری سیماران

مانیتور داخلی واحدها معمولا بیشتر مورد خرابی قرار گرفته و باید حتما به این نکته توجه نمود که خرابی مانیتور داخلی واحدها مربوط به همان واحد بوده و در صورتی که دیگر واحدها نیز دچار خرابی مشترک می باشند مشکل از تعمیرات مانیتور آیفون سیماران داخل واحدها نمیباشد.

مانیتور داخلی معمولا از سه بخش کلی تشکیل می شوند.

  1. برد تغذیه مانیتور داخلی
  2. برد صدا و اصلی آیفون سیماران
  3. برد تصویر و مانیتور

در برخی مدل ها تعداد برد های داخلی مانیتور بیشتر می باشد و برد ذخیره عکس که ما بین برد اصلی و مانیتور قرار دارد نیز به آنها افزوده می شود.

تعمیرات برد تغذیه در آیفون تصویری سیماران

همانطور که میدانیم آیفون های تصوری سیماران بسیار مشابه با انواع آیفون های تصویری چهار سیمه کوماکس و سوزوکی و آلدو می باشند. ازین رو تصمیم گرفتیم تا برد های تغذیه آیفون تصویری سیماران را بررسی نماییم.

آیفون سیماران در اوایل ورود به بازار ایران توانست فروش بالایی در بین محصولات آیفون تصویری در ایران داشته باشد و این محبوبیت و خرید بیشتر مبنی بر قیمت مناسب محصولات و کیفیت خوب این ایفون تصویری بود. برد تغذیه در آیفون های تصویری سیماران وظیفه تامین نیرو جهت کار کردن آیفون تصویری می باشد. 

شناسایی برد تغذیه در تعمیر آیفون های سیماران

برد تغذیه بکار رفته شده در آیفون های سیماران دقیقا همون بورد استفاده شده در آیفون های کوماکس هست که تفاوت بسیار ناچیزی دارد . برد تغذیه موجود در فیلم آموزشی و عکس از نوع برد های سوییچینگ می باشد.

برد تغذیه در آیفون سیماران
برد تغذیه
برد تغذیه

بردهای تغذیه در تعمیر آیفون تصویری حتما باید از نوع سوییچینگ یک و نیم آمپر به بالا باشد و متاسفانه بسیاری از همکاران بردهای معمولی یا آمپر پایین و لحظه ای نصب می کنند که این امر باعث میشه تا بعد از مدتی درب باز کن با مشکل مواجه بشه. پس حتما در تهیه بردهای تغذیه در تهران نهایت دقت رو داشته باشید.

تعمیرات برد اصلی و صدا در آیفون تصویری سیماران

برد صوت در آیفون تصویری سیماران اصلی ترین قسمت یک آیفون سیماران است ازین رو تصویم گرفتیم تا تعمیرات برد صوت یا صدا در آیفون تصویری سیماران را مورد بررسی قرار دهیم پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. تعمیرات برد صوت در آیفون تصویری سیماران همان برد اصلی آیفون تصویری می باشد و بسیار مشابه برد صوتی آیفون تصویری کوماکس است . برد اصلی و یا برد صوت آیفون سیماران در دو نوع سوییچر داخلی و بدون سوییچر داخلی در بازار موجود میباشد. توجه داشته باشید که این برد از نوع دیپ بوده و نوع smd تفاوت چندانی با این برد ندارد.

تعمیرات برد صوت آیفون سیماران
برد صوت آیفون سیماران
برد صوت آیفون سیماران

حال نوبت به آن رسیده تا قطعات اصلی تشکیل دهنده یک برد صوت در تعمیر آیفون تصویری سیماران را نام برده و به بررسی آنها در تعمیرات بپردازیم. قطعات نام برده شده شامل موارد زیر است.

  • هوک
  • خازن ها
  • آی سی زنگ
  • رگولاتورها
  • دیودها

تعمیرات هوک در برد صدا آیفون سیماران

در تعمیرات آیفون تصویری نیز قطعه میکرو سوییچ یا همان هوک وظیفه قطع و وصل نمودن تصویر و صدا را بر عهده دارد که بر روی برد صدا یا صوت قرار دارد و دربسیاری از مواقع خرابی قطعه هوک باعث نداشتن صدا و یا تصویر نامناسب می باشد.

تعمیرات هوک آیفون تصویری سیماران
تعمیرات آیفون تصویری سیماران

جهت تست کردن قطعه هوک می توانید از فیلم آموزشی تست قطعات استفاده نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که قطعه هوک را جهت تست می توان با اسپری ناهید شستشو داد و عملکرد آن را در برد بررسی نمود در صورت برطرف شدن مشکل اقدام به تعویض ان نمایید.

پس در صورت خرابی قطعه هوک

  1. صدای زنگ ضعیف است
  2. صدای زنگ نداریم
  3. صدا یکطرفه است
  4. تصویر قطع نمیشود

نداشتن صدای زنگ در آیفون سیماران

در آیفون های تصویری چهارسیمه نداشتن صدای زنگ بسیار زیاد است ازین رو نداشتن صدای زنگ در آیفون تصویری سیماران را به صورت تخصصی بررسی می کنیم. توجه داشته باشید که تعمیرات ای سی زنگ در آیفون تصویری سیماران جهت نداشتن صدای زنگ از داخل واحد می باشد. حال آی سی زنگ چیست؟

آی سی زنگ
عملکرد پایه های آی سی lm386 در تعمیر آیفون سیماران

این آی سی در واقع وظیفه آمپلی فایر جهت تقویت صدای زنگ است و در صورت خرابی این قطعه صدای زنگ به گوش نخواهد رسید. این قطعه الکترونیکی دارای هشت پایه میباشد که هر پایه دارای مشخصات خاصی است که دیتاشیت آن را برای شما عزیزان تهیه نموده ایم.

تعمیرات آی سی زنگ آیفون تصویری سیماران
تعمیرات آی سی زنگ آیفون سیماران

این قطعه قابل تست کردن نیست و بهتر است تا تعویض گردد.

خازن های صدای زنگ در تعمیر برد صدا سیماران

در مدار آمپلی فایر موجود در تعمیر برد اصلی آیفون سیماران خازن هایی جهت تقویت صدا موجود است که در صورت خرابی این خازن ها صدای زنگ شنیده نخواهد شد. این خازن ها در اطراف آی سی 386 قرار گرفته اند و معمولا ظرفیت پایینتری دارند.

خازن در تعمیر آیفون تصویری سیماران
خازن در تعمیر آیفون تصویری سیماران

جهت شناسایی دقیق خازن ها در آیفون های تصویری به لینک در بالای صفحه مراجعه نمایید.

رگولاتورها و ترانزیستورها در تعمیرات برد صدا سیماران

برد تصویر جهت کار کردن نیاز به تغذیه از برد اصلی یا صوت دارد که در صورت نداشتن تصویر حتما این قطعه باید چک گردد. این رگولاتور جهت تنظیم ولتاز مورد نیاز تصویر است. تعمیرات برد صوت یا صدا ایفون سیماران بسیار پیچیده تر از نمونه های دیگر آن می باشد.

این رگولاتورها در دو نوع رگولاتور lm7805 و رگولاتور tip می باشند که هر کدام از آنها وظایفی را برعهده دارند که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود.

رگولاتور LM7805

این رگولاتور در واقع مبدل ولتاژ دی سی به دی سی است و مقدار 05 آن به معنی خروجی با ولتاژ 5 ولت است پس جهت تست این قطعه میتوان با یک عدد ولتر متر ولتاژ خروجی آن را بررسی نمود. در صورتی که ولتاژ آن کمتر بود ورودی را چک کنید که باید 12 و بیشتر باشد در غیر این صورت مقادیر قبل آن را بررسی نمایید.

تعمیر آیفون تصویری سیماران رگولاتور
تعمیرات رگولاتور آیفون سیماران

tip127

ترانزیستور tip در واقع سوئیچر برای تایمر تصویر در مدار است که اگر به هر نحوی شما گوشی را نگذارید این تایمر عمل کرده و وضیفه سوئیچ نمودن تصویر به عهده این ترانزیستور می باشد. در عرض چند ثانیه مدار و تصویر را قطع میکند. به نظر میرسد موضوع را کاملا متوجه شده اید که تایمر در مدار مشکلاتی نظیر قطع نشدن تصویر و یا دیر قطع شدن و یا تصویر نداشتن را برطرف خواهد کرد.

تعمیرات مربوط به برد تصویر آیفون سیماران

آیفون های تصویری سیماران در اوایل ورود به بازار ایران بسیار مشابه آیفونهای تصویری کوماکس بود حال این که کدام شرکت از دیگری به نوعی تقلید کرده می گذریم ولی به طور کلی تعمیرات مانیتورهای آیفون تصویری سیماران بسیار شبیه به تعمیرات مانیتور آیفون های کوماکس می باشد. خرابی تصویر و گیر کردن مانیتور بر روی آرم سیماران در محصولات جدید سیماران بسیار به چشم می خورد.

تعمیرات برد تصویر آیفون تصویری سیماران
تعمیرات برد تصویر آیفون تصویری سیماران

برد تصویر در آیفون تصویری سیماران یا همان برد ال سی دی بسیار حساس تر از قسمتهای دیگر آیفون تصویری میباشد. قطعاتی که در این برد ما مورد بررسی قرار خواهیم داد متشکل شده است از.

  • آی سی سوئیچینگ
  • خازن ها
  • آی سی رنگ

آی سی سوئیچینگ برد تصویر

آی سی سوئیچینگ همانطور که از نام آن پیداست جهت سوئیچ نمودن ولتاژهای متعدد در مدار تصویر است و اگر این قطعه الکترونیکی معیوب باشد به حتم تصویر نخواهید داشت. پس ابتدا این قطعه را چک نمایید نحوه چک نمودن این آی سی این است که شما با ولتمتر ولتاژ خروجی آن را با پایه گراند چک نمایید و حدود 3 ولت می باشد.

تعمیرات برد تصویر آیفون تصویری سیماران

آی سی رنگ برد تصویر سیماران

همانطور که از نام این قطعه پیداست آی سی رنگ وظیفه تقسیم رنگها در tft تصویر در آیفون سیماران را برعهده دارد که در صورت خرابی این قطعه رنگها معیوب و یا آیفون تصویری تصویر مناسب نخواهد داشت.

تعمیرات آی سی رنگ آیفون تصویری سیماران

آی سی رنگ سیماران در تعمیر آیفون سیماران خرابی زیادی ندارد و احتمال معیوب شدن آن بسیار کم خواهد بود.

نمایندگی تعمیرات آیفون سیماران

آیفون تصویری سیماران نیز در سراسر تهران همانند رقبای خود دارای نمایندگی فروش و تعمیرات متعددی می باشد. این نمایندگی تعمیرات در غرب و شرق و شمال و جنوب تهران پراکنده است. جهت ارتباط با هرکدام از نمایندگی ها میتوانید در سرچ گوگل توسط گوگل مپ اقدام به مراجعه به مراکز تخصصی تعمیرات نمایید.

‫66 دیدگاه ها

  1. سلام باتشکر
    آیفون تصویری سیماران قدیمی دارم چهار واحده می باشه از اول تا حالا موقع خاموش شدن پنل بیرونی سوت بلندچند ثانیه ای می کشه و خاموش میشه ایراد از چیه ممنون میشم پاسخ دهید

    1. سلام در آیفون تصویری سیماران برق مربوط به پنل بیرونی از ترانس پشت درب تغذیه میشود و هنگام گذاشتن گوشی توسط یک ترانزیستور این برق قطع میگردد. جهت تعمیر بهتر است تا برق پنل از واحدها تغذیه گردد تا مشکل سوت کشیدن برطرف گردد

  2. با سلام. مشخصات آیسی سوئیچینگ برد تصویر چیه؟
    توی سایتتون گفتین که برای بررسی این آیسی، ولتاژ خروجی اون با پایه گراند چک بشه که ۳ ولت باشه.
    اسم این آیسی چی هست؟ توی عکس ۸ پایه داره.
    ممنون

    1. سلام این آی سی در برد تصویر آیفون تصویری موجود است و باید خروجی ولتاژی 4 تا 5 رو داشته باشه و اگر 3 خوندید اصلاح خواهد شد. خروجی رو میتونید از پایه شماره 3 بگیرید که میشه از بالا سمت چپ سومین پایه .

  3. سلام مهندس
    سیماران hs-73m دارم لمس صفحه خوب نمی زند یا فقط میزیم دوربین عوض می شود مشکل از چیست
    ممنون

    1. دکمه های لمسی در آیفون های سیماران به دو صورت عمل میکنند یا از طریق ترانزیستورهایی فرمان منتقل می گردد و یا این وظیفه انتقال دستور لمس توسط یک آی سی خواهد بود. در ابتدا مشکلات نوسانی ولتاژ باید در این آیفون ها چک گردد و در نهایت آی سی یا ترانزیستورها

  4. سلام
    مانیتور ایفون سیماران مدل HS-43TK-/M200 تک واحدی همه عملکرد زنگ ودرب بازکن وصدای رفت وبرگشت سالم میباشد فقط تصویرمانیتورکاملا سفیدیکدست شده ونه تنها تصویردوربین بلکه هیچ تصویرومنوی نداره باتست پنل و سیم کشی سالم بوده وفقط مشکل از مانیتورمیباشد ولتاژتغذیه وولتاژ رگولاتورها درست میباشدفقط هیچ تصویری نداره نکته اینکه دیوارپشت مانیتور نمناک بوده بیزحمت راهنمایی بفرماییدکه قابل تعمیربوده ویامقرون بصرفه میباشد یا برداین مانیتورموجوداست؟
    ببخشیدکه طولانی شد
    خسته نباشید

  5. سلام جناب مهندس وقت بخیر
    بنده خارج از کشور هستم و امکان تعمیر آیفون تصویری سیماران برام مهیا نیست و باید خودم دست به کار تعمیرات بشم. آیفون بنده مدل ساده سیماران هست و از ایران برام آوردن. مشکلی که داره اینه که کسی که بیرون زنگ میزنه بعد از باز کردن درب پشت سر هم درب بازکن عمل میکنه و اصلا قطع نمیشه و بنده باید در ابتدا آیفون سیماران داخلی رو از برق بکشم و مجددا به برق بزنم تا ریست بشه و درب بازکن پشت هم عمل نکنه…
    آیا خودم میتونم تعمیرات رو انجام بدم؟
    اگر خیر نمیتونم باید به کجا این آیفون رو بسپرم تا تعمیرش کنن؟ بنده در ترکیه هستم و در اینجا این مدل آیفون ها وجود نداره و. به یک نفر سپردم که تعمیرات لوازم خانگی انجام میداد اما دست نزد و گفت این برندهارو تا به حال تعمیر نکرده. یعنی اصلا برند آیفون تصویری سیماران رو نمیشناخت.
    حالا موندم که آیا آیفون سیماران در اینجا نمایندگی تعمیرات داره یا نه؟
    خوشحال میشم اگر مقدور هست راهنمایی بفرمایید و در غیر این صورت آیا امکان ارسالش برای شما مقدور هست تا ارسال کنم و زحمت تعمیرات رو بکشید.

    1. سلام جناب مقدمی ممنون از لطف شما
      بیزحمت فردا تماس بگیرید و عکس های برد داخلی مانیتور سیماران خودتون رو داخل واتس آپ برای ما ارسال کنید تا هم شاهد برد باشیم هم بتونیم از راه دور آیفون شمارو تعمیر کنیم البته به کمک شما.
      بله برند سیماران در اونجا وجود نداره و چقدر انسان درستی بوده که به برد دست نزده متاسفانه داخل ایران اگر چیزی رو بلد نباشن با خرابکاری دستگاه های مردم همه چیز رو یاد میگیرن.
      امیدوارم بتونیم دستگاه شما رو با کمک خودتون تعمیر کنیم منتهی حتما هویه قلع همراه داشته باشید و قطعاتی که میگیم رو بتونید تهیه کنید. ممنون از لطف شما

  6. سلام ممنون از این همه مطالب خوبتون. امیدوارم همیشه سربلند باشید.
    جناب مهندس بنده یک آیفون تصویری سیماران 7 اینچ دارم که الان حدود یک ماه هست که پرش تصویر شدید داره و پیش هر نفر که بردم یا قیمتهای نجومی اعلام کردند که مسلما تعمیرکار نیستند و می خوان برد آیفون سیماران رو تعویض کنند و یا یک ایراد دیگه هم روش گذاشتن و به بنده تحویل دادن. حالا می خوام بدونم امکان تعمیرات پیش شما وجود داره و ای کاش زودتر شما رو پیدا میکردم که این همه خسارت بیشتر به آیفونم وارد نمیشد. در هر صورت الان آیفون سیماران مدل 70-tm هستش و دیگه نه تصویر داره و نه صدا. یعنی یه جوری خرابش کردند که از روز اول بدتر شده. حالا به نظرتون قابل تعمیر هست تا فردا خدمتتون ارسال کنم…
    باز هم ممنون بابت تمام اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید.

    1. سلام در ابتدا ممنونم بابت تمام قدردانی های شما و این که به ما انرژی میدید تا قوی تر از قبل ادامه بدیم.
      متاسفانه تعمیرات آیفون سیماران اون هم مدل های 7 اینچ یک تعمیرات تخصصی هستش و نباید به کسی سپرد که تخصص کافی در تعمیرات بردهای smd نداره…
      حالا مشکلی نیست شما ارسال کنید تا چک کنیم اما آیفون تصویری که توسط چند نفر تعمیرکار دست کاری شده یکم تعمیراتش سخت تر هستش و این که یک اخلاق بسیار بدی در بین تعمیرکاران رواج پیدا کرده که زمانی که نمیتونن آیفون تصویری رو تعمیر کنن یک بلایی سرش در میارن که کس دیگه ای هم نتونه تعمیرش کنه و دیدگاهشون این هست که بگن اگر من نتونستم تعمیرش کنم هیچ کسی دیگه نموتونه تعمیرش کنه. چراکه درصورتی که آیفون سیماران پیش اون شخص تعمیر نشه و به عنوان مثال پیش ما تعمیر بشه شمای مشتری دیگه متوجه میشی که تعمیرات رو ما بهتر از اون بلد هستیم.
      حال امیدوارم این طرز فکر از بین تعمیرکاران آیفون تصویری بره و همه همدیگه رو جای زمین زدن بالا بیارن. ما هم میتونستیم در آموزش های خودمون جوری صحبت کنیم که چیزی نتونن یاد بگیرن اما مردونه هرچی بلد بودیم رو به اشتراک گذاشتیم تا همه هم یاد بگیرن.
      هرتعمیرکاری اگر روزی فزا برسه که فکر کنه از همه سرتره اون روز اتمام پیشرفتش رقم میخوره و از اون روز به بعد درب علم رو رو به خودش میبنده.
      لطفا فردا با شماره زیر سایت تماس بگیرید و دستگاه رو ارسال کنید تا شاید بتونیم قدمی هم برای شما برداریم.

  7. سلام ممنون از سایت خوبتون.
    یه آیفون سیماران دارم صدا یک طرفه شده و از پنل به گوشی منتقل نمیشه.میکروفون رو عوض کردم. پتانسیومتر تعوض کردم. گوشی رو تست کردم و سالن بود و مشکل از پنل هستش.ممنون میشم راهنماییم کنید..؟

  8. سلام
    آیفون سیماران مدل hs71m بعد نوسان برق روشن میشه و صفحه آبی کامل هست و تصویری نداریم و صدا نیز شنیده نمیشه ولی دکمه بازکردن در فعال هست به نظر شما کدام برد آیفون دچار مشکل شده است؟

    1. مین بورد و برد اصلی شما به احتمال زیاد معیوب شده است البته برد تصویر به علت وصل شدن به برد اصلی احتمال خرابی را نیز دارد که شما می توانید با جداکردن برد تصویر از برد اصلی آیفون تصویری مطمعن شوید که برد اصلی یا صدا معیوب شده است.

      1. سلام
        مانیتور ایفون سیماران مدل HS-43TK-/M200 تک واحدی همه عملکرد زنگ ودرب بازکن وصدای رفت وبرگشت سالم میباشد فقط تصویرمانیتورکاملا سفیدیکدست شده ونه تنها تصویردوربین بلکه هیچ تصویرومنوی نداره باتست پنل و سیم کشی سالم بوده وفقط مشکل از مانیتورمیباشد ولتاژتغذیه وولتاژ رگولاتورها درست میباشدفقط هیچ تصویری نداره نکته اینکه دیوارپشت مانیتور نمناک بوده بیزحمت راهنمایی بفرماییدکه قابل تعمیربوده ویامقرون بصرفه میباشد یا برداین مانیتورموجوداست؟
        ببخشیدکه طولانی شد
        خسته نباشید

        1. سلام مشکل در سفید شدن تصویر آیفون سیماران بیشتر به دلیل خرابی در برد تصویر اتفاق می افتد. پردازش تصویر بر عهده پردازگر بر روی برد تصویر می باشد که همان CPU است. احتمال خرابی در این قطعه بسیار زیاد است.. تصویر پردازش شده توسط TFT یا نمایشگر نیز پخش می گردد که این قطعه معمولا با ضربه خوردن دچار سفیدی تصویر می گردد.

  9. سلام
    آیفون ما برای یه مجموعه است که با پنل شماره واحد رو میگیرن و زنگ میزنن. واحد ما مانیتورش روشن میشه ولی صدای زنگ نمیاد
    آیفون رو باز کردم، داخلش جای بلند گو داره ولی بلندگویی موجود نیست. (واحد دست مستاجر سرخود بوده) ممکنه بلندگوی صدای زنگ برداشته شده باشه؟

    1. سلام خیر در آیفون های تصویری سیماران بلندگوی آیفون همان بلندگوی دهنی می باشد. و بلندگو در داخل آیفون به صورت مجزا وجود ندارد. خرابی واحد شما به علت خرابی در هوک آیفون تصویری شماست که ارتباط با پنل را به طور کامل قطع نمیکند.

  10. با سلام
    ساختمان ما دارای یک آیفون تصویری 5 واحده سیماران است . وقتی که زنگ واحد 2تا5 را میزنند زنگ واحد ما که همکفه هم میزنه ولی وقتی واحد ما زنگ میخوره زنگ دیگر واحدها نمیخوره.این آیفون قبلا نصب شده . لطفا راهنمایی بفرمایید.(اصفهان)

    1. سلام دوست خوبم آیفون تصویری شما که مارک سیماران هستش ارتباط با پنل بیرونی رو قطع نمیکنه و مشکلش مربوط به برد صدا و قطعه هوک میشه. زمانی که ارتباط با پنل قطع نشود با فشار دادن هر زنگی گوشی شما نیز به صدا در می آید.

  11. سلام خسته نباشید
    واسه تعمیر آیفون تصویری سیماران رفته بودم اما مشکل خیلی عجیب بود اول اینکه آیفون تازه نصب کردن و یک واحد هست هفته اول خوب و عالی کار کرده و مشکلی نداشته که بعد یک هفته نصف شب مانیتور داخل خونه خود به خود قاطی میکنه ولی یکم دیگه درست میشه هی دکمه های لمسی روی مانیتور خود به خود پشت سر هم میزنن و صدا هم میده آیفون حتی رو دکمه در باز کن هم میخوره و در رو هم باز میکنه خلاصه که کلا قاطی میکنه ولی تصویر و صدا کامل کار میکنه و همچنین بعضی وقتا وقتی گوشی ور میدارن صدای تلوزیون و تلفن ثایت خونه هم میاد که این یکی زیادی عجیب بود واسم همه سیم ها رو چک کردم نه قطعی دارن و نه اتصالی مانیتور هم یه بار واسه تعمیر با گارانتی به تبریز فرستادیم ولی گفتن سالمه مانیتور برگشت نصبش کردم دوباره بازم یه روز کار کرد ولی بازم اونجوری شد کلید لمسی های روی مانیتور هم خیلی حساس هستن و بعضی وقتا حتی با نزدیک شدن دست هم کار میکنن و لازم نیست لمسشون کنی خواستم با یه مانیتور دیگه تست کنم ولی پیدا نکردم اگه نو هم بگیرم که دیگه نمیشه پسش داد
    ببخشید طولانی شد ولی ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام این مشکل مربوط به برد کیبورد و یا تغذیه در آیفون های تصویریست چرا که لمس با فرمان منفی یک ترانزیستور عمل میکند. اگر دارای گارانتیست تنها راه تعویض گوشیست در غیر اینصورت باید از نزدیک بررسی گردد.

  12. سلام از مطالب آموزشی بسیار مفید شما بینهایت سپاسگزارم یه ایفن سیماران هست صدای رفت و برگشت نداره هوک اون هم مکنت هست وقتی گوشی رو جایش قرار میدهی تصویر رو قطع نمیکنه بنظر شما علت چی میتونه باشه

    1. قطع نشدن تصویر در آیفون تصویری یک مشکل است و نداشتن صدای رفت و برگشت مشکل دیگری…
      نداشتن صدای رفت و برگشت مشکل خازنی در برد صداست و نداشتن یا قطع نشدن تصویر مربوط به TIP127 در برد صدا می باشد.

    2. سلام
      شرمنده مزاحم شدم من یک آیفون تصویری سیماران مدلHS73M200دارم این آیفون به خوبی کار میکنه صدا و تصویر هم داره و موقع زنگ زدن صفحه نمایش روشن میشه فقط یک مشکل کوچکی داره اونم وقتی صفحه خاموش هست گوشی را برداریم صفحه روشن نمیشه و باید با دبل کلیک روی صفحه نمایش صفحه را روشن کرد قبلا وقتی گوشی را بر میداشتیم صفحه روشن میشد نمیدانم مشکل کجاست بقیه موارد هیچ مشکلی ندارن و به درستی کار میکنن ممنون میشم یه راهنمایی کنین

        1. سلام مهندس من هم همین مشکل را دارم …من همکار هستم و خونه مشتری رفتم از بیرون بدونهیچ مشکلی ایفن کار میکنه و تمام تاچ صفحه بدون ایراد کار میکنن ..ولی وقتی از داخل میخوای با تاچ کار کنی کار نمیکنه …و باید حتما برق از پنل بیرون بیاد تا تاچ کار کنه

          1. سلام خدمت دوست و همکار خوبم ببینید فرمان های تاچ در آیفون های تصویری فرمان منفی هستند که از لمس شما منفی گرفته و یک ترانزیستور را فعال میکنند. شما در ابتدا آیفون تصویری سیماران رو باز کنید و جهت تعمیر تاج دنبال نمایید آیا ترانزیستور سالم است یا خیر.
            درصورت نیاز در قسمت کارشناسی آنلاین پایین سمت راست صفحه عکس برد را ارسال کنید تا راهنمایی کافی صورت گیرد

    3. سلام ضمن تشکر از کار بسیار قشنگت مهندس،سوال من مشخصات خازنی که توی برد حافظه چسبیده به آی سی مربع شکل بزرگ در وسط برده، این آی سی آیفون من ترکیده ،مشخصاتش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما