تعمیراتتعمیرات الکتروپیکمشکلات صدا

علت زنگ نخوردن آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون های تصویری الکتروپیک در ایران بعد از گذشت سالها محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرد. بسیاری از مردم به علت تعویض راحت قطعات در آیفون تصویری الکتروپیک آن را نسبت به سایر برندها ترجیح می دهند. زنگ نخوردن آیفون های تصویری الکتروپیک یکی از معزلات بزگ کسانی شده که این آیفون تصویری را برای خود برگزیده اند ازین رو تصمیم گرفتیم تا جهت رفاه حال عزیزان در این مطلب دلایل زنگ نخوردن آیفون های الکتروپیک را به صورت اختصاصی بررسی کنیم. (بر خلاف تعمیرات آیفون های تصویری کوماکس ، تعمیرات آیفون الکتروپیک بسیار پیچیده تر می باشد.)

زنگ نخوردن آیفون های الکتروپیک به دو دسته تقسیم می شوند

  • نداشتن زنگ در آیفون داخلی
  • نداشتن زنگ در پنل

زنگ نخوردن آیفون داخلی الکتروپیک

منظور از آیفون داخلی الکتروپیک همان مانیتور داخلی واحدهاست. زنگ نخوردن آیفون الکتروپیک در مانیتور داخلی واحد ها بسیار زیاد اتفاق می افتد. ازین رو ما دلایلی که باعث زنگ نخوردن آیفون های الکتروپیک می شود را بررسی می کنیم.

  • خرابی برد صدا
  • خرابی سوییچر
  • خرابی بلندگوی داخلی

خرابی برد صدا در زنگ نخوردن الکتروپیک

برد صدا در آیفون های الکتروپیک بسیار مورد خرابی قرار می گیرد ازین رو ما به صورت تصویری برد صدا را بررسی می کنیم.

تعمیرات آیفون تصویری الکتروپیک
تعمیرات الکتروپیک

برد اصلی در آیفون های الکتروپیک را مشاهده می کنیم. وظیفه این برد تنظیم صدا و قطع و وصل نمودن صدا و تصویر می باشد. پس زنگ نزدن آیفون الکتروپیک می تواند به دلیل خرابی این قطعه باشد.

شما تصور کنید که گوشی پنل آیفون شما خاموش است اگر شخصی از دم درب و یا پنل زنگ شما را بزند مطمعنا نباید صدای زنگی در پنل و یا با لا به صدا درآید. حال اگر ارتباط با پنل قطع نشود نیز همین اتفاق خواهد افتاد البته ممکن است چند واحد با هم نیز زنگ بخورد که در باره این مطلب به صورت مفصل توضیح داده ایم.

پس حد الامکان قطعه هوک در برد اصلی را تعویض نمایید. چراکه این قطعه وظیفه قطع و وصل نمودن تمامی این قسمتهای صدا و تصویر را دارد.

عواملی که بر زنگ نزدن در برد اصلی الکتروپیک تاثیر گذار می باشند مدارات آی سی زنگ می باشند. آی سی زنگ موجود در برد اصلی وظیفه اصلی زنگ زدن را بر عهده دارد.

خرابی بلندگو در آیفون الکتروپیک

خراب شدن بلندگوی داخلی آیفون تصویری الکتروپیک می تواند دلیل بر زنگ نخوردن ایفون تصویری الکتروپیک گردد. همانطور که همه میدانیم وظیفه بلندگو پخش صدا در آیفون می باشد پس حدالامکان بلندگو را تعویض نمایید.

بلندگو در زنگ نخوردن الکتروپیک
بلندگوی الکتروپیک

خرابی سوییچر الکتروپیک

سوییچر ها در ایفون های الکتروپیک به چند دسته تقسیم می شوند ازین رو تعداد واحد در آیفون های الکتروپیک شرط داشتن سوییچر و یا نداشتن آن است. حال برای فهمیدن این موضوع باید بدانیم که تعداد واحدها از زیر هفت واحد باشد دارای سوییچر نیستند و اگر بالای هفت واحد باشند دارای سوییچر هستند.

سوییچر الکتروپیک در تعمیرات
سوییچر الکتروپیک

پس دلیل زنگ نخوردن در آیفون الکتروپیک بالای هفت واحد مربوط به این قسمت می باشد و اگر زیر هفت واحد دارید این قسمت را نادیده بگیرید.

معمولا سوییچرها تعمیر نمیشوند و بهتر آن است که این قطعه ارزان را تعویض نمایید.

نداشتن صدای زنگ در پنل الکتروپیک

همانطور که می دانیم پس از زدن دکمه زنگ در پنل ایفون الکتروپیک صدای کوتاهی مبنی بر زنگ خوردن آیفون تصویری شنیده می شود که گاهی اوقات این صدا از پنل پخش نمیشود.

شما تصور کنید که در صورتی که آیفون واحد خاموش باشد پنل متوجه این موضوع شده و صدای پنل را پخش نمی کند پس برخلاف تفکر برخی از تعمیرکاران نداشتن صدای پنل مربوط به داخل واحد و قطعه هوک می باشد که در قسمت بالا توضیح دادیم پس این قطعه را تعویض نمایید.

شما عزیزان می توانید کلیه مطالب تعمیرات آیفون تصویری را نیز دنبال نمایید.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه تعمیر آنتن مرکزی و تعمیر تابلو روان و همچنین سیستم های آنتن مرکزی هتلی فعالیت میکند. این شرکت دوره های آموزشی تعمیر و نصب آیفون تصویری را زیر نظر کارشناسان خود به صورت کاملا تخصصی برگزار میکند.

مصطفی میرزاده

مصطفی میرزاده مدیریت مجموعه سریر تصویر می باشد. تخصص ایشان در زمینه های برقی و سئو سایت است. 8 سال فعالیت در برج میلاد تهران - 2 سال فعالیت در دانشگاه تربیت مدرس و 5 سال مدرسی بردهای الکترونیکی در سوابق ایشان ضبط گردیده است. تخصص هایی همچون طراحی مدارات فرمان - طراحی مدارات الکترونیکی - سئو حرفه ای سایت ، تا به امروز در رزومه ایشان ثبت گردیده است. پیشرفت در کار و حرفه و انتقال دانش خود به دیگران از خصوصیات بارز ایشان است.

نوشته های مشابه

‫59 دیدگاه ها

  1. سلام
    آیفون بنده از نوع الکتروپیک است وقتی شاسی زنگ رو از دم درب ورودی میزنیم در داخل واحد روی گوشی آیفون تصویر روشن میشود اما صدای زنگ قطع میباشد از ۷ واحد ۳ واحد همین مشکل را داریم لطفا راهنمائی بفرمائید ممنون از لطف تان.

  2. سلام مهندس گرامی روزتان بخیر
    ایفن تصویری پیک یکسره زنگ میخوره علت چی میتونه باشه حتی فقط مانیتور تنها به برق وصل میشه ایا شاسی هوک میتونه باشه یا نه
    ممنونم از مطالب ارزشمند شما

  3. سلام. یه ایفون دارم الکتروپیک مدل ۱۰۸۶ که گوشی داخلی ساختمون وقتی زنگ میخوره یه صدای خیلی ضعیفی میاد!! تک واحدی هم هست!! اگه میشه بگید چکار باید بکنم!

  4. سلام دوست خوبم
    این مشکل شما مربوط به فشار بیش از حد سیم های پشت آیفون به برد پنل هست. سعی کنید جایگاه سیم هارو در پشت پنل درست کنید که تحت فشار نباشند و حدالامکان باید تمام سربندی های پشت آیفون لحیم کاری شود.

  5. بلوک ۳۲ واحدی هستیم و قبلا هر چند واحد هر چه شصتی پنل رو فشار می دادی اکثر اوغات زنگ نمی خورد و یا با چندین بار فشار دادن زنگ میخورد و چند روزه بیش از ۲۰ واحد همینجوری شدند و اگه کسی از بالا گوشی آیفون رو برداره و دوباره گوشی بگذاره اگه شصتی همون واحد رو بزنی زنگ میخوره و بعد از چند ثانیه اگه دوباره زنگ بزنی دیگه زنگ نمیخوره

    1. سلام دوست خوبم این مشکلی که مطرح نمودید مربوط به خرابی در داخل واحدهاست و این مورد که اگر گوشی برداشته شود و سریعا زنگ بخورد یعنی ارتباط گوشی با پنل قطع نشده و قابل زنگ خوردن خواهد بود. شما گوشی آیفون تصویری داخل واحد رو تعمیر نمایید. جهت تعمیرات میتوانید از همین مطلب استفاده نمایید.

  6. سلام خسته نباشیدار مخابرات امدن پشت ایفون چک کردن واسه تلفن بعد دیگه نه صدای بیرون به ایفون میاد نه صدای زنگ چیکار باید کرد ممنون

    1. سلام مخابرات به احتمال زیاد مسیری برای عبور کابل تلفن نیاز داشتند. شما سیم شماره یک از آیفون تصویری خودتون رو چک کنید به احتمال زیاد قطع شده است.

  7. سلام دوست عزیز, آیفن ما الکتروپىک هستش وقتی دکمه را فشار میدم از پنل و مانیتور داخلی هیچ صدایی پخش نمیشه ولی تصویر رو دارم. با توجه به توضیحات خوب تون متوجه ایراد شدم ولی مساله اینه که این قطعاتی که فرمودید رو اگه روی تصویر مشخص کنید ممنون میشم مثل هوک و آی سی 386

  8. سلام ممنون از مطالب مفیدتان اگر امکان دارد در خصوص آیفون الکتروپیک مدل 592 هم در خصوص خرابی ها و رفع عیب آن مطلب بگذارید.

      1. شما سیم های سه و چهار پشت آیفون داخلی خودت رو به هم بزن. اگر زنگ آیفون الکتروپیک به صدا در آمد مشکل از پنل بیرونی هستش و اگر خیر آیفون داخلی معیوب هست. نتیجه رو همینجا اعلام کنید و یا با ما در تماس باشید.

  9. سلام خسته نباشید
    مهندس ایفن ما نه از پنل زنگ میخوره نه از داخل واحد ولی وقتی زنگ میزنی تصویر وصدای هر دو طرف هستش
    ممنون میشم بفرمایین از چیه.

      1. سلام خسته نباشیدار مخابرات امدن پشت ایفون چک کردن وایه تلفن بعد دیگه نه صدای بیرون به ایفون میاد نه صدای زنگ چیکار باید کرد ممنون

      2. با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون
        آیفون ما از بیرون زنگ میزنی پنل صدای بوق میاد ولی داخلِ واحد تصویر روشن میشه ولی زنگ نمیزنه ، در ضمن پنل تک واحدی هست. لطفا راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست

  10. سلام
    آیفون تصویری مدل 1294 الکتروپیک هست از پنل دم در که زنگ می‌زنیم اصلا اتفاقی نمی افتاد نه صدای زنگ میاد نه حتی صفحه روشن نمی شود

    1. زنگ نخوردن در صورتی که صفحه ایفون تصویری الکتروپیک روشن نشه یعنی فرمانی دریافت نشده. شما در ابتدا قطعه هوک بعد سیم شماره ۵ ایفون و اتصالش به پنل رو چک کنید.
      جهت تست گوشی داخلی میتونید با اتصال سیم شماره چهار و پنج از زنگ خوردن ایفون و سالم بودندش اطمینان پیدا کنید.
      تعمیرات ایفون تصویری در سیم کشی می‌تونه کمک زیادی بکنه.

  11. سلام،صدای زنگ آیفن وقتی کلید زنگ رو میزنیم یا اصلا صدا نمیده،یا صداش بریده بریده و خیلی خیلی کوتاه و مقطعی میاد.
    در ضمن الکترو پیک مدل cv1088 هست،تصویری و در دو طبقه.ظاهرا این مشکل مال طبقه پایینه.

    1. این نوع از خرابی ها بیشتر مربوط به آی سی زنگ آیفون داخل واحد هست. بهتر است این تعویض را برعهده شخصی مجرب بگذارید چراکه تعویض آن نیاز به دستگاه هیتر و تخصص دارد تا به برد pcb آسیب نرسد.

    2. با سلام کالیوز تصویری دارم به محض اینک به برق میزنم صدای بلند یکسره مثل بوق موتور میده،گوشی که برمیدارم صدا قطع میشه لطفا اگه امکان داره راهنمایی کنید دلیلش از چیه..بینهایت سپاسگذارم..فقط میدونم مشکل از دهنی نیست چون عوض میکنم بازم صدا میده

  12. سلام مهندس دوتا مشکل توی مدل 1286-353p دارم.
    اول اینکه بعد از فشار دادن شاسی زنگ به جای یک بار زنگ 4 باز صدای زنگ به صدا در می یاد.
    2. وقتی شاسی زنگ را می زنی بعضی از مواقع صدای زیر زنگ پخش نمیشه در صورتی که بالا زنگ به صدا در می یاد.
    اینطوری طرف فکر میکنه کلید خرابه و همینطور زنگ می زنه.
    ممنون میشم از پاسختون

  13. سلام ممنون از مطالب مفیدتون و سپاس از کارشناس توانمند،یه سوال داشتم اینکه الان چند وقتیه ایفون تصویری الکترویپک اپارتمان مشکل پیدا کرده و 12واحدیه،زنگ واحد 1رو که میزنن واحد 3که ما هستیم زنگ میخوره،میشه راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست؟ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما