مشکلات صدا در آیفون های تصویری

آیفون های تصویری یکی از پرکاربردترین لوازم الکترونیکی در منازل ایران است. تعمیر آیفون تصویری بسیار سخت تر از تعمیر لوازم الکترونیکی دیگر است. مشکلات متعددی همچون نداشتن تصویر یا نداشتن صدا بلندگو یا میکروفن یا یک طرفه بودن صدا در آیفون های تصویری بسیار مشهود است. ازین رو تصمیم گرفتیم تا دلایل ضعیف شدن صدا و نداشتن صدا یا قطع بودن صدا در آیفون های تصویری را مورد بررسی قرار دهیم.

مطالب مربوط به صدا در آیفون های تصویری

مدار تست آی سی 386
تست قطعات الکترونیکی
مصطفی میرزاده

روشهای تست آی سی LM386

آی سی LM386 یک آی سی آپ امپ می باشد که در تعمیر آیفون تصویری بسیار کاربرد دارد. در مطالب قبلی ما تست انواع قطعات

ادامه مطلب »
مدار تقویت صدا توسط آی سی آپ امپ
تعمیرات
مصطفی میرزاده

مدار تقویت صدا توسط آی سی های آپ امپ

دانستن مدارات تقویت صدا ، برای هر تعمیرکار صوتی یک الزام خواهد بود. مثلا در تعمیر آیفون تصویری و تعمیر مشکل نداشتن صدای آیفون تصویری یا تعمیرات نداشتن صدای زنگ این مدار بسیار

ادامه مطلب »

عوامل مهم در تقویت ،تولید و انتقال صدا در آیفون تصویری

قبل از هر چیز باید بدانیم یک آیفون تصویری چگونه صدا را تولید و انتقال میدهد. به طور کلی امر تقویت صدا هم از داخل پنل بیرونی آیفون تصویری و هم از داخل مانیتور داخلی ایفون تصویری تقویت میشود. این صدای تقویت شده توسط یک سیم به مانیتور و از مانیتور به پنل منتقل میگردد. اما چه عواملی بر ضعیف شدن صدای بیرون به داخل و یا داخل به بیرون آیفون تصویری نقش دارند؟

    • خرابی صدا در سیستم مانیتور داخلی واحدها

    • خرابی صدا در سیستم پنل آیفون تصویری

    • خرابی صدا در سیم کشی

    • خرابی صدا در تجهیزات اضافی آیفون تصویری

حرکت صدا در آیفون تصویری و پنل

مشکلات صدا در مانیتور آیفون تصویری

مشکلات صدای مانیتور و پنل آیفون تصویری را در مطالب قبلی و بر روی برد به طور کامل توضیح داده ایم اما در این مطلب نکات به صورت تخصصی تر بیان خواهد شد. ضعیفی صدا یا قطع بودن و یکطرفه بودن صدا در آیفون های تصویری عوامل بسیاری خواهد داشت اما نکته مهم دانستن برخی نکته هاست. اما به طور کلی خرابی صدا در مانیتور آیفون تصویری به چند عامل اصلی بستگی دارد.

    • خرابی در تقویت کننده های صدا در برد صدا

    • خرابی دهنی مانیتور آیفون تصویری

    • خرابی در سیم فنری

نداشتن صدا به علت خرابی برد صدا آیفون تصویری

همانطور که میدانید در آیفون های تصویری یک برد اصلی یا صدا موجود است که وظیفه تقویت صدای رفت و برگشت را نیز برعهده دارد. این صدای رفت و برگشت همان صدای میکروفن و بلندگو می باشد. پس اگر آیفون تصویری شما صدای رفت و برگشت ندارد و یا صدا در آن ضعیف می باشد بهتر است تا به این برد نگاهی بیاندازید.

عمل تقویت صدای میکروفن در مانیتور

آیفون های تصویری جهت تقویت صدای میکروفن از چند قطعه الکترونیکی استفاده میکنند. این قطعات در برخی آیفون های تصویری از یک مدار تقویت مرحله ای دو عدد ترانزیستور ویک خازن استفاده میشود و در برخی دیگر یک آی سی تقویت کننده صدا سبب تقویت صدای میکروفن میگردد. این تقویت کنندگی صدا هم در پنل بیرونی انجام میگردد و هم در مانیتور داخل واحد! حال در ابتدا باید به این نکته توجه ویژه داشت که ضعیفی یا یکطرفه بودن صدای آیفون تصویری از یک یا چند واحد است یا خیر تمام واحدها دچار این یکطرفه شدن صدا شده اند.

عمل تقویت صدای بلندگو

صدای بلندگو در آیفون های تصویری نیز میتواند توسط یک ترانزیستور و یک خازن تقویت گردد و در برخی دیگر از آیفون های تصویری توسط یک آی سی عمل تقویت صدا انجام می شود. معمولا پنل ها در تقویت صدا از آی سی LM386 استفاده میکنند و مانیتورهای داخلی آیفون تصویری از آی سی های LM358 و یا همان ترانزیستور و خازن که در مطالب زیر می توانید دنبال نمایید.

توجه داشته باشید که اگر مشکل از تمام واحدها باشد باید به مطلب تعمیر پنل آیفون تصویری مراجعه نمایید. اما اگر یک یا چند واحد دچار مشکلات ضعیفی صدا و یا یکطرفه بودن صدا و حتی قطع بودن صدا شده اند باید به مطلب تعمیر برد صدا آیفون تصویری مراجعه شود.

نداشتن صدا به دلیل خرابی دهنی

زنگ نخوردن یا نداشتن صدا دهنی آیفون تصویری

دهنی آیفون تصویری

دهنی در آیفون های تصویری وظیفه تولید صدای رفت و برگشت را دارد، این صدای تولید شده توسط برد صدا که همان عوامل تقویت کنندگی صدا می باشند تقویت میگردند. به همین جهت خرابی در دهنی آیفون تصویری می تواند دلایلی بر نداشتن صدای آیفون تصویری باشد. ازین رو قسمت های تشکیل دهنده یک دهنی و دلایل نداشتن صدا در آیفون تصویری را بررسی می کنیم.

    • خرابی سیم دهنی

    • خرابی میکروفون دهنی

    • خرابی بلندگوی دهنی

خرابی سیم دهنی آیفون تصویری

سیم دهنی وظیفه انتقال صدا از دهنی به گوشی را دارد و در صورت خرابی این سیم صدای بالا به پایین و صدای پایین به بالا قطع خواهد بود.

نداشتن صدا به دلیل خرابی سیم

سیم دهنی آیفون تصویری

اگر نداشتن صدا از یک واحد باشد می تواند مربوط به خرابی این قطعه باشد. این قطعه در تمامی آیفون های تصویری مشترک می باشد. برای تست این سیم میتوانید از بازر بر روی مولتی متر خود استفاده کنید.

خرابی میکروفون دهنی

میکروفون دهنی وظیفه دریافت صدا جهت انتقال آن به سمت برد صدا و بعد پنل است که در صورت خرابی میکروفون صدای آیفون به پنل قطع خواهد شد. جهت تست میکروفون بهتر است تا آن را تعویض نمایید چراکه روشهای تست موجود در سایتها تنها 40 درصد اطمینان خواهند داشت.

نداشتن صدای آیفون میکروفون پنل

میکروفون

خرابی بلندگوی دهنی

بلندگوی دهنی در آیفون های تصویری و صوتی وظیفه پخش صدای دریافت شده از پنل را بر عهده دارد و خرابی بلندگو باعث قطع شدن صدای پنل به آیفون تصویری در همان واحد خواهد شد. پس در صورتی که صدای پنل به بالا را ندارید علاوه بر چک کردن سیم دهنی بلندگوی دهنی را نیز چک نمایید.

تداخل زنگ بلندگوی پنل

بلندگو موجود در دهنی آیفون تصویری

جهت چک کردن بلندگوی دهنی می توانید از دستگاه بازر استفاده نمایید و در صورت داشتن اهم مناسب (بسته به نوع بلندگو ) بلندگو سالم خواهد بود.

بخوانید : تعمیرات آیفون تصویری سیماران

نداشتن صدا آیفون تصویری به دلیل خرابی پنل

پنل همانند آیفون داخلی واحد ها باید صدای دریافتی از مانیتور را پخش نماید و صدای بیرون را نیز جهت پخش به مانیتور داخل واحد تحویل دهد.

در صورت خرابی پنل صدای هم صدای بالا به پایین و هم صدای پایین به بالا می تواند قطع شود.

    • خرابی بلندگوی پنل

    • خرابی میکروفون پنل

    • خرابی برد صدا پنل

نداشتن صدا آیفون تصویری به دلیل خرابی بلندگوی پنل

بلندگوی پنل وظیفه پخش صدا دریافتی از مانیتور را دارد و در صورت خرابی این قطعه صدایی از پنل شنیده نخواهد شد

نداشتن صدا در آیفون تصویری

نداشتن صدا در آیفون تصویری

جهت تست نمودن بلندگوی پنل می توانید از دستگاه بازر استفاده نمایید.

قطع بودن صدا آیفون به دلیل خرابی میکروفون پنل

همانطور که در عکس بالا نیز مشاهده می کنید در قسمت پایین سمت راست عکس قسمت قرار گرفتن میکروفون پنل را مشاهده می کنید. وظیفه میکروفون پنل دریافت صدای پایین، جهت انتقال به بلندگوی دهنی آیفون را دارد و در صورت خرابی این قطعه کلیه واحد ها صدای پایین را نخواهند داشت. جهت تست نمودن این قطعه نیز می توانید از دستگاه بازر استفاده نمایید.

یکطرفه بودن صدا در آیفون های تصویری

منظور از یکطرفه بودن صدا در آیفون های تصویری یعنی یا صدای رفت و یا صدای برگشت را نداریم که این مورد بسیار در برند آیفون تاثیرگذار است. یعنی در آیفون های تصویری چهارسیمه با آیفون های هفت سیمه این خرابی بسیار متفاوت خواهد بود. حال جهت درک بهتر موضوع ما یکطرفه شدن صدا در آیفون های تصویری را به سه بخش تقسیم میکنیم :

    • یکطرفه شدن صدا در آیفون های تابا و الکتروپیک

    • یکطرفه شدن صدا در آیفون های سیماران و کوماکس و کنوی و سوزوکی و …

    • یکطرفه شدن صدا در آیفون های تکنما

یکطرفه شدن صدا در آیفون های تابا و الکتروپیک

همانطور که در نصب آیفون تصویری تابا و نصب آیفون الکتروپیک گفتیم سیم بندی این آیفون های تصویری به گونه ای است که سیم شماره چهار مربوط به رفت و برگشت صدا بوده و قطعا نداشتن صدا رفت یا فقط برگشت نمی تواند از قطع بودن سیم باشد. چرا که در اینصورت ما صدای رفت و برگشت را نخواهیم داشت. پس به دنبال ایراد در داخل آیفون یا پنل خواهیم گشت.

    1. اگر یکطرفه بودن صدا در آیفون تصویری مربوط به یک یا چند واحد باشد.

    1. اگر یکطرفه بودن صدا در آیفون تصویری مربوط به همه واحدها باشد.

1. یکطرفه بودن صدا در آیفون تابا و الکتروپیک در یک یا چند واحد

در اینصورت مطمعنا خرابی مربوط به صدا در همه آیفون های تصویری مشترک نبوده و نمیتواند خرابی از پنل باشد. حال جهت پیدا نمودن مشکل نداشتن صدا بهترین روش چک نمودن موارد زیر خواهد بود.

    • دهنی آیفون تصویری

    • قطعه هوک آیفون

    • مدار صدا در برد صدا

تعمیرات آیفون های تاباتعمیرات آیفون های الکتروپیک

2. یکطرفه شدن صدا در آیفون های تابا و الکتروپیک در همه واحدها

حال که صحبت از یکطرفه بودن صدا در تمامی واحدها شده است باید به سراغ تعمیرات پنل بیرونی آیفون تصویری برویم. چرا که در صورت خرابی آیفون داخلی فقط همان واحد با مشکل نداشتن صدا رو به رو خواهد شد و در صورت قطع بودن سیم صدای رفت و برگشت نخواهیم داشت. مشکلات پنل در ابتدا جهت یکطرفه بودن صدا به صورت زیر است.

    • خرابی میکروفون در صورت نداشتن صدای پایین به بالا

    • خرابی بلندگو در صورت نداشتن صدای بالا به پایین

    • خرابی مدار تقویت صدا در صورت نداشتن صدای بالا به پایین

    • خرابی برد صدا در هر دو صورت یکطرفه بودن صدا

یکطرفه بودن صدا در آیفون های کوماکس و سوزوکی و سیماران و …

همانطور که در تعمیرات آیفون سیماران ، تعمیرات آیفون کوماکس و تعمیرات آیفون سوزوکی هم گفتیم ، سیم بندی این نوع از آیفون های تصویری به گونه ای است که سیم شماره یک مربوط به رفت و برگشت صدا می باشد. حال اگر این سیم به هر دلیلی با قطع شدن مواجه شود، ما در مدار آیفون تصویری خود صدای رفت و برگشت را نخواهیم داشت. اما در اینجا مبحث یکطرفه بودن صدا در آیفون تصویری مطرح شده که این موضوع را در آیفون های کوماکس و سوزوکی و سیماران و آلدو و کنوی میتوان به دو بخش تقسیم نمود.

    1. یکطرفه بودن صدا در یک یا چند واحد

    1. یکطرفه بودن صدا در همه واحدها

یکطرفه بودن صدا در آیفون کوماکس،سیماران،سوزوکی و آلدو در یک یا چند واحد

در صورتی که یکطرفه بودن صدا در آیفون مربوط به یک یا چند واحد باشد این خرابی مربوط به خرابی آیفون داخل منزل بوده و با نگاهی دقیق به تعمیرات آیفون تصویری میتوان مشکل را ریشه یابی نمود. حال ما در اینجا مواردی که مشکل ما را برطرف خواهد کرد را ذکر می نماییم.

    • خرابی سیم دهنی

    • خرابی بلندگو

    • خرابی میکروفن

    • خرابی هوک

    • خرابی برد صدا

یکطرفه بودن صدا در آیفون کوماکس،سیماران،سوزوکی و آلدو درهمه واحدها

حال خرابی صدا یا یکطرفه بودن صدا در این آیفون ها اگر در همه واحدها مشترک باشد، حتما خرابی از پنل بیرونی آیفون بوده و جهت تعمیرات آن موارد زیر را چک نمایید.

    • خرابی میکروفون پنل در صورت نداشتن صدای پایین به بالا

    • خرابی بلندگو پنل در صورت نداشتن صدای بالا به پایین

    • خرابی مدار تقویت صدا در پنل در صورت نداشتن صدای بالا به پایین

    • خرابی برد صدا پنل در صورت یکطرفه بودن صدا

یکطرفه بودن صدا در آیفون های تصویری تکنما

نوبت به نوع دوم از آیفون های تصویری رسید که خرابی یا یکطرفه بودن صدا را در آیفون های تصویری هفت سیمه بررسی نماییم. همانطور که در تعمیرات آیفون تکنما و حتی در مطلب نصب آیفون تکنما ذکر کردیم، آیفون های تکنما برای رد و بدل نمودن صدا بر خلاف آیفون های دیگر از دو رشته سیم L1 , L2 استفاده میکنند. این دو رشته یکی صدای رفت و دیگری صدای برگشت می باشد. یعنی یکطرفه بودن صدا در آیفون های تکنما به بخش های زیر تقسیم میگردد.

    1. یکطرفه شدن در سیم کشی

    1. یکطرفه شدن در پنل

    1. یکطرفه شدن در گوشی

1.یکطرفه شدن صدا در آیفون تکنما در سیم کشی

در آیفون های تکنما قطع شدن سیم شماره L1 , L2 باعث یکطرفه شدن صدا در آیفون تصویری می گردد. که با چک کردن این دو سیم مشکل حل خواهد شد.

2. یکطرفه شدن صدا در آیفون تکنما در گوشی

خرابی های به وجود آمده در اینصورت عبارت است از :

    • خرابی سیم دهنی

    • خرابی بلندگو در صورت قطع شدن صدای پایین به بالا

    • خرابی میکروفون در صورت قطع شدن صدای بالا به پایین

    • خرابی برد صوت در صورت خرابی صدا هم بالا به پایین و هم بلعکس

3. یکطرفه شدن صدا در آیفون تصویری تکنما در پنل

خرابی های وجود آمده عبارت است از :

    • خرابی بلندگو در صورت قطع شدن صدای بالا به پایین

    • خرابی میکروفن در صورت قطع شدن صدای پایین به بالا

    • خرابی برد تقویت صدا در صورت قطع شدن صدای بالا به پایین

نداشتن صدا آیفون به دلیل قطع بودن سیم کشی

سیم کشی هر آیفون تصویری اصلی ترین قسمت در انتقال صداست و در صورت خرابی سیم کشی هیچ انتقالی در صدا نخواهیم داشت. حال این انتقال هم می تواند برای یک واحد قطع باشد و هم برای تمامی واحدها.

کابل شیلد دار جهت برطرف کردن نویز

کابل شیلد دار

سیم کشی هر آیفون تصویری با دیگری متفاوت است و هر برندی از یک مدل سیم کشی استفاده می کند.

جهت چک نمودن سیم کشی هر آیفون تصویری می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

‫88 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر .آیفون تصویری تابا داریم…موقعی که ی نفر زنگ میزنه باید فوت کنه تا صداش به داخل منزل بیاد …ایراد چیه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. سلام ایفون ما تابا مدل 1040M200 است. به دلیل بارندگی چندقطره اب در پنل بیرونی روی برد تغذیه نفوذ کرد. پایه خازن بزرگ تحلیل رفت و همچنین قطعی روی برد برای سوکت 1234 ایجاد شد. سیم سوکت را مستقیم روی برد لحیم کردم و خازن را تعویض نمودم. شروع خرابی با صدا و زنگ خودبخودی بود.
    اکنون ایراد این است که چراغهای دوربین با غروب مدام روشن می مانند. وبا غروب مجبورم ایفنرا خاموش کنم. در کامنت ها این مطلب را ندیدم. و تعمیر روی برد دوربین نداشتم. ممنون از راهنمایی صادقانه شما.

    1. سلام روشن ماندن ال ای دی یا اینفرارد بر روی برد دوربین مربوط به یک عدد ترانزیستور جهت فرمان دهی به اینفرارد است. لطفا ترانزیستور مربوطه را چک نمایید.

  3. سلام آیفون تصویری قبلی منزل که مدل مستر فون سیاه سفید بود را با آیفون تابا تعویض کرده‌ام (پنل همان پنل قبلی). آیفون مسترفون دارای ۶ رشته سیم میباشد که دوتا از آنها مربوط به صدا میباشد اگر هرکدام از آنها را به آیفون وصل کنم یکی از صداهای دریافتی در پنل یا آیفون به سختی شنیده می‌شود و اگر هردو سیم را به صدای آیفون وصل کنم پس‌از برداشتن گوشی و اقدام به صحبت کردن سوت ممتد می‌کشد
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام دوست خوبم آیفون های تصویری مستر فون تفاوتی با آیفون های تصویری دیگر ندارد و تنها شماره سیم ها بعضا جا به جا می باشد. لطفا جهت بررسی بیشتر با همکاران ما در تماس باشید.

  4. سلام در خصوص تعویض پنل درب ورودی درحال حاضر پنل 10واحدی کنوی نصب شده است بمدت 10سال است وکیفیت خود را از دست داده ایا میشود پنل الکترو پیک نصب کرد و ایفون تصویری داخل ساختمان تعویض نگردد باتشکر

    1. با سلام بهتر است از پنل الکتروپیک برای این کار استفاده نکنید چراکه پنل های الکتروپیک دارای ولتاژ کاری بالاتری در باز کردن درب هستند و اگر نصب گردد در آینده مشکلات فراوانی با باز نمودن درب خواهید داشت.

  5. سلام و وقت بخیر
    بابت مطالب مفید که در اختیار گذاشتید تشکر
    آیفون تصویر ما از نوع کوماکس هست و مشکلش اینه که زمانی که زنگ واحد زده میشه تصویر روشن میشه اما صدای زنگ نمیاد و صدا هم یکطرفه شده از پایین به بالا صدا قطع شده، شستشوی کلیدا رو انجام دادم، و یه مشکل دیگه هم اینه که چراغ led که نشانگر فعال بودن آیفون هست خاموشه اما بعضی مواقع با فشار دادن روی آیفون روشن میشه اسایر مشکلات چه چراغ روشن باشه چه خاموش در هر دو حالت یکی هستش
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام شما دهنی آیفون تصویری خود را باز نمایید و سیم بلندگوی آن قطع شده است. آن را برطرف نمایید. صدای زنگ و صدای پایین به بالا مربوط به قطعی بلندگوست.

  6. سلام روز بخیر آیفون ما سیماران مدل HS-40FL است. مشکل اینست که صدا از مونیتور به پنل و بالعکس نمی رود این مشکل فقط در یک طبقه وجود دارد. وقتی مونیتور دو طبقه را با هم عوض می کنیم مشکل جابجا می شود. بنابراین قطعا مشکل مربوط به مونیتور است.
    در مونیتور HS-40FL قطعه هوک (که در مونیتور کومکس هست) وجود ندارد.
    من چیزی بنام برد صدا نمی بینم. در داخل مونیتور فقط سه برد زیر را داریم
    برد اصلی ، بورد تغذیه ، و یک برد خیلی کوچک که با فیش به نزدیک دهنی رفته (احتمالا بخاطر خنثی کردن اثر هال)
    ممکن است خواهش کنم راهنمایی فرمایید

    1. سلام همکار گرامی
      نداشتن برد صدا در آیفون تصویری محال است بلکه شما برد یکپارچه از برد صدا و تصویر و تغذیه پیش روی شماست. نداشتن صدا در آیفون های تصویری البته هم از پایین به بالا و هم از بالا به پایین مربوط به خرابی در خازن یک الی ده میکروفاراد در برد صدا می باشد. شما توسط دستگاه تست خازن این خازن های ذکر شده را تست کنید. در صورت تعمیر نشدن آیفون تصویری مورد را در همین صفحه مطرح نمایید با تشکر از شما دوست خوبم.

  7. با سلام خدمت شما
    در آیفون تصویری کالیوز چگونه می‌شود صدای مکالمه را به داخل را قوی تر کرد ؟ صدا شخص دم در ضعیف شنیده می‌شود در گوشی .
    ضمنا آیفون کاملا نو و سالم و تازه وصل شده

  8. با سلام خدمت استاد عزیز
    آپارتمان ما آیفون الکتروپیک مدل v1-382 داره از روز اولم صدایی که توسط آیفون ها دریافت می شه خیلی ضعیفه به طوری که فرد باید دقیقا مقابل پنل قرار بگیره تا صدا توسط آیفون شنیده بشه! برقکاری که اومد آیفون ها رو نصب کرد گفت مدل های قدیمیش یه مدار تقویت صدا داشت که تو این نداره حالا نمیدونم درست میگفت یا نه. خواستم بدونم پیشنهاد شما چیه واسه تقویت صدا؟ ممنون.

    1. اگر صدای شنیده شده از گوشی آیفون داخلی ضعیف می باشد و مشکل از ابتدای نصب است میتوانید توسط یک تقویت کننده صدا این مشکل را برطرف نمایید و البته باید بلندگوی داخلی گوشی نیز تعویض گردد.

  9. سلام مهندس وقت شمابخیر ممنون بابت اطلاعات خوبی که میذارین
    آیفون تابا صدای میکروفن ازداخل خودگوشی شنیده میشه یعنی صدابیرون نمیره. پنل دم درهم همینطوره.قطعه هوک تعویض شد فرقی نکرد.پنل بیرون سالمه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. سلام دوست خوبم به این مشکلی که ذکر نمودید داشتن صدای فون میگویند. مشکل داشتن صدای فون را با برسی قطعات در مسیر صدا برطرف می نمایند. یعنی سیم مثبت میکروفن را از روی برد صوت دنبال نمایید و مشکلات موجود در مسیر را چک کنید.

  10. سلام آیفون تصویری مدل kw-4hp دارم که صدا از بالا به پنل نمیره از سالم بودن کلید واکی تاکی و پنل و سیم کشی مطمنم برد صدا را با گوشی واحد دیگر جابجا کردم جواب داد آیا برد صدا قابل تعمیر هست یا کلا تعویض کنم 3 تا از آیفونها این ایراد را دارند ممنون

    1. سلام ابتدا قطعه هوک رو بررسی کنید به احتمال زیاد مشکل برطرف خواهد شد. در نهایت خازن های اطراف هوک رو عیب یابی نمایید. نداشتن صدا در آیفون های تصویری بیشتر مربوط به همین قطعات می باشد.

  11. سلام. آیفون تصویری الکتروپیک 1286 دارم یک ماه پیش صدا یک طرفه شد در گوشی صدای دم در شنیده میشد اما پایین صدا نداشت بعد از چند روز صدا کلا قطع شد و یک هفته بعد آیفون زنگ هم نمیخوره اما وقتی کسی زنگ درب را میزند مانیتور دستگاه روشن میشود اما صدای زنگ چه در پانل دم در چه در گوشی نمی آید. با اطلاعات جزعی که از الکترونیک دارم قطعه هوک و میکروفن و بلندگوهای دستگاه را چک کردم و سالم بودند. به نظر شما مشکل از کجاست؟

  12. سلام
    صدای ایفون یکطرفه شده است از پایین به بالا صدا نمیاید و از بالا به پایین سالم است. اما وقتی کلید صفر و 1 زیر دستگاه ایفون را از 1 به صفر و مجددا 1 تغییر وضعیت میدهیم تا مدتی درست میشود. مشکل از کجاست؟
    مطالب مربوط به یکطرفه شدن صدا (دهنی، میکروفن، برد) را در سایت خوندم. به این 3 عامل مربوط میشود؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز به احتمال زیاد نداشتن صدا از یک سمت برای شما مربوط به قطعه هوک می باشد. شما در ابتدا با اسپری ناهید قطعه هوک رو شستشو بدید به احتمال زیاد مشکلتون برطرف خواهد شد.

  13. سلام.آیفون ما سوزوکی هست وقتی زنگ میزنن صدا میاد ولی نصفه.یه دفعه قطع میشه صدای زنگ.علتش چی میتونه باشه؟

    1. در آیفون های تصویری سوزوکی ما یک آی سی تولید صدای زنگ داریم که مربوط به تولید صدای زنگ هستش. قطعه قطعه شدن صدا یا قطع شدن صدای زنگ 80 درصد مربوط به خرابی این آی سی خواهد بود.

  14. سلام
    آیفون تصویری تابادارم. نویز زیاد در صدا وجود دارد. وقتی میکروفون پنل را عوض می کنم برای مدت محدودی نویز از بین می رود ولی دوباره نویز در صدا ایجاد می شود. لطفاً علت و چاره آن را توضیح بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس با ما